Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] - gaśnie gdy bardzo rozgrzany

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Brick

[B4 2.0 ABT] - gaśnie gdy bardzo rozgrzany

Post autor: Brick » 26 lip 2008, 23:16

Witam wszystkich
Męczę się już z tym od jakiegoś czasu i nie mogę dojść co się dzieje.
Gdy silnik się mocno rozgrzeje, np po dłuższej jeździe w korku, zaczyna się dławić i gaśnie. Jakoś dojechać można pompując pedałem gazu i trzymając go na obrotach w ten sposób, ale to męka straszna. Czasem nie można zapalić w ogóle i trzeba czekać aż ostygnie.
Gdy temperatura zejdzie do 90 stopni to jedzie normalnie.
Nie dzieje się to zawsze, tylko wtedy gdy naprawdę silnik się "umęczy" w korku i gdy jest upał.
Wentylator działa prawidłowo, temp. silnika w normie.

Jeżdżę tylko na benzynie, nie mam gazu. Samochód regularnie serwisowany, olej Mobil1 syntetyk, filtry wymieniane, benzyny byle gdzie nie tankuję. Żadnych wycieków na silniku, przetartych kabli itd. Silnik pracuje równo, auto jeździ dobrze.

- Pojechałem do serwisu Boscha - komputer żadnych błędów nie pokazuje
- Wymieniłem czujnik temp. układu wtryskowego (ten niebieski) na oryginał ale bez zmian.
- Wymieniłem kable do świec i świece - bez zmian.

Najgorsze jest to, że ciężko złapać tą sytuację. Gdy jadę do mechanika i grzejemy auto to normalnie się zachowuje i na dziwaka tylko wychodzę ;)

Może to pompa paliwowa ? Ale objawy nie powinny być chyba zależne od temperatury ?
Czytałem w innych postach na zbliżone tematy, o czujniku Halla i czujniku położenia wału - ale nie wiem czy to może mieć związek.

dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 27 lip 2008, 11:40

uważam że może padać moduł cewki zapłonowej bądź sama cewka zapłonowa. Są to dwa elementy układu zapłonowego które reagują na zmianę temperatury. Najlepiej byłoby skombinować sobie drugi zestaw i w momencie wystąpienia usterki podmienić.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 27 lip 2008, 12:12

Albo to co pisal kolega pedzej, ale w silnikach ABT sa cewki Hitashi raczej niezniszczalne. Sprawdz tez czujnik halla, jak bedziesz mial ten problem czy napiecie dochodzi do modulu zaplonowego, kolo cewki wtyczka 3-pinowa. U mnie tak bylo z powodu czujnika halla, znajduje sie on przy aparacie.

Brick

Post autor: Brick » 30 lip 2008, 12:17

Teraz jak na złość jeździ płynnie i nie chce zgasnąć ;)
Wożę ze sobą luzem świecę zapłonową, żeby sprawdzić jak zgaśnie czy jest prąd na kablu do aparatu zapłonowego. Ale niestety nie ma jak sprawdzić, teraz ani myśli zgasnąć.

W sobotę jade nad morze i boję się że oczywiście w trasie zrobi mi numer, dlatego wymienię ten czujnik Halla i zobaczymy. Dam znać czy dojechałem ;)

jotung
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2008, 13:22
Lokalizacja: Ełk

Post autor: jotung » 30 lip 2008, 13:31

Witam. Mam pytanko ile mniej więcej będzie mnie kosztować wymiana kabli wn, cewki zapłonowej wraz z modułem no i czujnika halla, albowiem muszę trochę zainwestować w audiczkę ponieważ niedawno ją kupilem i chcem ją doprowadzić do bardzo dobrego stanu żeby długo mi służyła. Z moich wyliczeń wyszło mi ok 400 zł
Ps. gdzie? mogę dowiedzieć się czegoś na temat renowacji lakieru i ochrony audiczki przed korozją( chodzi o model B4 )?
Z góry dziękuję za info:)

Brick

Post autor: Brick » 30 lip 2008, 18:35

Oj, zaraz dostaniesz opieprz od moderatora ;-)

1. Pisz na temat, nie zaczynaj rozmowy o lakierze w temacie czujnika Halla.
2. Poczytaj forum, tu jest kopalnia wiedzy.
3. Pisz dokładnie o jaki model B4 chodzi bo jest ich wiele (typ silnika jest najważniejszy)

Czemu chcesz wymieniać cewkę i kable ?
Czujnik Halla jest wbudowany w cewkę - wymieniając cewkę wymieniasz też czujnik.
Nie wymieniaj części "bo są stare" bo to bez sensu wydatki. Wymień to co jest zużyte i źle działa.
gdzie mogę dowiedzieć się czegoś na temat renowacji lakieru i ochrony audiczki przed korozją
1. "Renowacja lakieru" -> forum -> viewtopic.php?t=13825 i cały dział "Nadwozie i wnętrze"

2. Jeżeli Audi nie jest po wypadku to nie wymaga żadnej specjalnej ochrony. Po prostu nie koroduje. Trzeba tylko myć i dbać o lakier jak w poście powyżej.
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na pytania dotyczące lakieru to załóż nowy temat ale w dziale Nadwozie i wnętrze.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 30 lip 2008, 21:38

Czujnik Halla jest wbudowany w cewkę - wymieniając cewkę wymieniasz też czujnik.
- cholera, a mi się zawsze wydawało, ze w aparat zapłonowy! <ok>

jotung
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2008, 13:22
Lokalizacja: Ełk

Post autor: jotung » 31 lip 2008, 07:15

Przepraszam ale wyraźnie w pytaniu podkreśliłem słowo " gdzie " i moje pytanie nie dotyczyło wyłącznie lakieru, mimo wszystko jestem wdzięczny za informację. jeszcze raz sorry.
Ps. dalej nie wiem ile mniej więcej taka wymian będzie mnie kosztować???? Silnik 2,0 benzyna 90 KM, rok produkcji 1993, samochód z Niemiec (niedawno przyjechał).

Brick

Post autor: Brick » 31 lip 2008, 09:37

cholera, a mi się zawsze wydawało, ze w aparat zapłonowy!
no jasne, pomyłka głupia, jest w aparacie zapłonowym.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 01 sie 2008, 13:49

jotung, świece dobre, NGK około 20pln za sztukę, kable około 150pln, kopułka 30pln, palec 10pln, jeśli chcesz wymienić halla polecam rozebrać aparat i wymienić samego halla (30pln) lub jeśli nie znasz się, wymień aparat (150pln).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl