[80 B4 ABK] Amortyzatory-zawiecha
[80 B4 ABK] Amortyzatory-zawiecha
Panowie przeglądałem trochę forum w poszukiwaniu troszkę informacji na temat amortyzatorów i zawieszenia ale nie znalazłem info na temat sprężyn. Interesuje mnie kilka sprawa i prosiłbym bym kogoś o wyjaśnienie mi kilku rzeczy. Jeśli chodzi o mechanikę nie mam lewych rączek a nie będę dawał na darmo komuś kasy w warsztacie postanowiłem się sam pobawić:), ale do rzeczy. Jakiś czas temu spotkałem się z zaje...ym progiem na drodze z asfaltu i tak mi dobiło lewe koło przy prędkości 50km/h że myślałem że auto sie rozpadło ;( nie zauważyłem go bo się zagadałem z kobietą . Dzisiaj rozbierałem koła patrzyłem co się stało bo zaniepokoiła mnie nadsterowność auta i bujanie samochodu Wyszło szydło z worka jeden z amortyzatorów leje oliwą Przed tym zdarzeniem oba amorki ładnie chodziły po 80% każdy, nawet syczał podczas pracy i zonk do teraz. Wyczytałem na forum jaką już firmę założyć ale nie mam pewności co do sprężyn, nie chce stracić na sztywności zawieszenie podoba mi sie taka jaka była przed zdarzeniem czyli nie za twarde i nie za miękkie. Poza tym samochodzik miałem lekko obniżony w stosunku do innych. Co odpowiada za obniżenie samochodu tzn czy amortyzator i sprężyna czy tylko sprężyna a amorek seryjny? Jak rozpoznać amortyzator czy olejowy czy olejowo gazowy?Czy mogę założyć stare sprężyny z nowym amorkiem czy raczej kupić nowy zestaw? Nadmieniam że to będzie wymagało dłuższego czasu skompletowania części przez aktualny stan finansowy:( Może mi ktoś coś poradzić?
Siema powiem tylko .. mam przód - 50 mm około i ori amory... po 3 trasach po 300km amory dobijają do dna jedna porażka wielka ;] nie wiem czy wylały już ale jak masz obniżone auto to musi być amor o skróconym skoku nie ma bata... sam się przekonałem
Tu masz kilka kompletów amorów sportowych i nie chce kłamać ale je można zakładać chyba nawet do ori sprężyn nie obniżających... ;]
http://www.venom24.pl/advanced_search_r ... b4&x=0&y=0
Tu masz kilka kompletów amorów sportowych i nie chce kłamać ale je można zakładać chyba nawet do ori sprężyn nie obniżających... ;]
http://www.venom24.pl/advanced_search_r ... b4&x=0&y=0
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Hehehe za kolano nie trzymałem tylko było małe spięcie i cóż zonk:( zastanawiam sie teraz w ogóle co ja mam założone teraz bo prześwit przy 16" kołach jest rzędu 2 do 3 cm do błotnika może to seria a może obniżone i do tego mniej przechylało w zakrętach, sam już nie wiem co mam:(Darecki3037 pisze:cześć Oreł, po pierwsze jak się prowadzi to sie trzyma kierownicę a nie laskę za kolano
A czujesz że jest twarda?? przejedz sie jakiegoś znajomego 80tką i zobacz różnice jeśli masz około 3 cm prześwitu to możliwe że seria zależy jak mierzysz ja na obniżeniu z seri na - 50 mam tak że jak stoi na asfalcie to wsunę rękę "na styk" na oponę czyli około 1cm "prześwitu" możliwe że masz jakieś Springi własnej roboty typu ucięty jeden zwój ;] i dlatego Ci nieco niżej stoi. Porób foty z boku samochodu coś obadamy
Witam, chcialbym zadać pytanko które już pewnie było ale u mnie trochę inaczej to wygląda, chodzi o amortyzatory z tyłu chcę je wymienić bo dziwnie coś grzechocze na dołkach, przy przejeźdźaniu progów itp, możliwe że odboje są sklepane to też wymiana, temat dotyczy tego że autko jest obniżone o 35mm (weitec - zielone sprężyny) i przy alusach rial faro 17 z oponami 215/40r17 (tak to autko przyjechało z niemiec) na większych dołkach ociera nadkole od kierowcy co dziwne drugie nie, mowa oczywiście cały czas o tyle, czy przy tym obniżeniu warto kupić amory normalne gazowe, dlaczego gazowe podobno są bardziej twarde, a zależy mi żeby cały tył może o centa poszedł do góry, czy to możliwe że tak się stanie gdy do tych sprężyn założę np gaz kayabę, gra się toczy o to ocieranie koła, bo jak założe żółte mts sportowe to autko będzie sztywniejsze ale kolo bęzie przycierać, w które warto zainwestować?
Masz poniżej kilka, sam przeglądałem niedawno, bo mam dylemat czy wymienić amorki na SACHS'y seryjne (moje amorki już się nie nadają do jazdy) i resztę zostawić bez zmian, czy kupić sportowe amorki i jakieś sportowe sprężynki progresywne, żeby umiarkowanie utwardzić i obniżyć auto(max. -30 do -40). Na razie też szukam... <lupa>Tomek0187 pisze:panowie dajcie może jakieś linki ze sportowymi amorkami, też sam potzrebuje
http://moto.allegro.pl/item552135028_am ... avant.html
http://moto.allegro.pl/item568560550_am ... chnik.html
http://moto.allegro.pl/item572084319_au ... przod.html
http://moto.allegro.pl/item574245187_au ... l_kpl.html
- tomaszroj1
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 mar 2009, 21:15
- Lokalizacja: Hjorungavag/Norwegia
Do dempsey83
Coś musi byc u ciebie nie tak, albo źle poskładane albo coś już jest do śmietnika. Ja mam także zawieszenie Weiteh -40 przód i -40 tył zielone sprężyny wszystko stoi także na kołach 17" 215/40 i u mnie nic nie obciera nawet jak przeoczę na drodze jakąś hopkę albo dziurkę :mrgreen: , fakt jest troszkę sztywno ale ja lubię zakręty a u mnie w Norge są tylko zakręty :mrgreen: . Może twoje felgi mają złe ET i za bardzo wystają . Lepiej to szybko napraw bo szkoda i oponek i nadkoli.
pozdro
Coś musi byc u ciebie nie tak, albo źle poskładane albo coś już jest do śmietnika. Ja mam także zawieszenie Weiteh -40 przód i -40 tył zielone sprężyny wszystko stoi także na kołach 17" 215/40 i u mnie nic nie obciera nawet jak przeoczę na drodze jakąś hopkę albo dziurkę :mrgreen: , fakt jest troszkę sztywno ale ja lubię zakręty a u mnie w Norge są tylko zakręty :mrgreen: . Może twoje felgi mają złe ET i za bardzo wystają . Lepiej to szybko napraw bo szkoda i oponek i nadkoli.
pozdro
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Równie dobrze Twoje sprężyny są już siadniete i wydaje się że jest obniżony. Jak chcesz mieć dobre amory to kup Kayaby Gas shock Excel G są w cenie około 180zł za sztukę ale są warte polecenia.
http://www.kyb-europe.com/kyb-poland/sh ... cel-g.html
http://www.kyb-europe.com/kyb-poland/sh ... cel-g.html
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Kolego, całkiem możliwe że sprężyny po prostu siadły. Jak będziesz zmieniał amortyzatory to polecam kupić zwykłe olejowe Sachsa. Gazowe będą sporo twardsze.
Auto jest obniżane nie przez amortyzator a przez inną charakterystykę sprężyny. Ja mam u siebie -40 i do dzisiaj oryginalne amortyzatory i wszystko śmiga bez najmniejszych problemów /przód 72% tył 78%/. Same sprężyny dodają lekkiej sztywności=stabilności i obniżają.
Auto jest obniżane nie przez amortyzator a przez inną charakterystykę sprężyny. Ja mam u siebie -40 i do dzisiaj oryginalne amortyzatory i wszystko śmiga bez najmniejszych problemów /przód 72% tył 78%/. Same sprężyny dodają lekkiej sztywności=stabilności i obniżają.