Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] Amortyzatory-zawiecha

ODPOWIEDZ
OREŁ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: SCI/KR

[80 B4 ABK] Amortyzatory-zawiecha

Post autor: OREŁ » 27 lip 2008, 22:50

Panowie przeglądałem trochę forum w poszukiwaniu troszkę informacji na temat amortyzatorów i zawieszenia ale nie znalazłem info na temat sprężyn. Interesuje mnie kilka sprawa i prosiłbym bym kogoś o wyjaśnienie mi kilku rzeczy. Jeśli chodzi o mechanikę nie mam lewych rączek a nie będę dawał na darmo komuś kasy w warsztacie postanowiłem się sam pobawić:), ale do rzeczy. Jakiś czas temu spotkałem się z zaje...ym progiem na drodze z asfaltu i tak mi dobiło lewe koło przy prędkości 50km/h że myślałem że auto sie rozpadło ;( nie zauważyłem go bo się zagadałem z kobietą :(. Dzisiaj rozbierałem koła patrzyłem co się stało bo zaniepokoiła mnie nadsterowność auta i bujanie samochodu :( Wyszło szydło z worka jeden z amortyzatorów leje oliwą :( Przed tym zdarzeniem oba amorki ładnie chodziły po 80% każdy, nawet syczał podczas pracy i zonk do teraz. Wyczytałem na forum jaką już firmę założyć ale nie mam pewności co do sprężyn, nie chce stracić na sztywności zawieszenie podoba mi sie taka jaka była przed zdarzeniem czyli nie za twarde i nie za miękkie. Poza tym samochodzik miałem lekko obniżony w stosunku do innych. Co odpowiada za obniżenie samochodu tzn czy amortyzator i sprężyna czy tylko sprężyna a amorek seryjny? Jak rozpoznać amortyzator czy olejowy czy olejowo gazowy?Czy mogę założyć stare sprężyny z nowym amorkiem czy raczej kupić nowy zestaw? Nadmieniam że to będzie wymagało dłuższego czasu skompletowania części przez aktualny stan finansowy:( Może mi ktoś coś poradzić?

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 27 lip 2008, 23:30

Siema powiem tylko .. mam przód - 50 mm około i ori amory... po 3 trasach po 300km amory dobijają do dna jedna porażka wielka ;] nie wiem czy wylały już ale jak masz obniżone auto to musi być amor o skróconym skoku nie ma bata... sam się przekonałem

Tu masz kilka kompletów amorów sportowych i nie chce kłamać ale je można zakładać chyba nawet do ori sprężyn nie obniżających... ;]

http://www.venom24.pl/advanced_search_r ... b4&x=0&y=0

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 29 lip 2008, 07:13

cześć Oreł, po pierwsze jak się prowadzi to sie trzyma kierownicę a nie laskę za kolano a po drugie amorki raczej trzeba nabyć do sprężyn obniżanych i twardszych a nie seryjne , bedzie to raczej droga impreza gdyż warto kupić tylko markowe. pozdro

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 29 lip 2008, 10:19

600 zł cały zestaw i ponad 2 lata gwarancji ja będę kupował ;] Ori amory mi wylały już po 5 dniach jazdy...

OREŁ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: SCI/KR

Post autor: OREŁ » 29 lip 2008, 22:55

Darecki3037 pisze:cześć Oreł, po pierwsze jak się prowadzi to sie trzyma kierownicę a nie laskę za kolano
Hehehe za kolano nie trzymałem :D tylko było małe spięcie i cóż zonk:( zastanawiam sie teraz w ogóle co ja mam założone teraz bo prześwit przy 16" kołach jest rzędu 2 do 3 cm do błotnika może to seria a może obniżone i do tego mniej przechylało w zakrętach, sam już nie wiem co mam:(

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 30 lip 2008, 21:39

A czujesz że jest twarda?? przejedz sie jakiegoś znajomego 80tką i zobacz różnice jeśli masz około 3 cm prześwitu to możliwe że seria zależy jak mierzysz ja na obniżeniu z seri na - 50 mam tak że jak stoi na asfalcie to wsunę rękę "na styk" na oponę czyli około 1cm "prześwitu" możliwe że masz jakieś Springi własnej roboty typu ucięty jeden zwój ;] i dlatego Ci nieco niżej stoi. Porób foty z boku samochodu coś obadamy

OREŁ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: SCI/KR

Post autor: OREŁ » 31 lip 2008, 15:07

No właśnie nic nie obcinałem takie to już było od kupna, a nie sadzę żeby jakiś Niemiec coś obcinał. Zrobię foty bo nie mam nikogo tutaj teraz pod ręką co by miał 80tke co by się przejechać, ale fotki zrobię i wrzucę tylko dopiero jutro bo dzisiaj się już nie wyrobię.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 31 lip 2008, 22:59

wsadź foty i zmierz odległość od środka koła ja tez zmierzę i coś ustalimy:D

dempsey83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 cze 2008, 17:53

Post autor: dempsey83 » 30 sty 2009, 15:10

Witam, chcialbym zadać pytanko które już pewnie było ale u mnie trochę inaczej to wygląda, chodzi o amortyzatory z tyłu chcę je wymienić bo dziwnie coś grzechocze na dołkach, przy przejeźdźaniu progów itp, możliwe że odboje są sklepane to też wymiana, temat dotyczy tego że autko jest obniżone o 35mm (weitec - zielone sprężyny) i przy alusach rial faro 17 z oponami 215/40r17 (tak to autko przyjechało z niemiec) na większych dołkach ociera nadkole od kierowcy co dziwne drugie nie, mowa oczywiście cały czas o tyle, czy przy tym obniżeniu warto kupić amory normalne gazowe, dlaczego gazowe podobno są bardziej twarde, a zależy mi żeby cały tył może o centa poszedł do góry, czy to możliwe że tak się stanie gdy do tych sprężyn założę np gaz kayabę, gra się toczy o to ocieranie koła, bo jak założe żółte mts sportowe to autko będzie sztywniejsze ale kolo bęzie przycierać, w które warto zainwestować?

Awatar użytkownika
Tomek0187
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 lis 2008, 20:55

Post autor: Tomek0187 » 10 mar 2009, 22:19

panowie dajcie może jakieś linki ze sportowymi amorkami, też sam potzrebuje

Awatar użytkownika
vac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 04 cze 2008, 23:59
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: vac » 10 mar 2009, 23:24

Tomek0187 pisze:panowie dajcie może jakieś linki ze sportowymi amorkami, też sam potzrebuje
Masz poniżej kilka, sam przeglądałem niedawno, bo mam dylemat czy wymienić amorki na SACHS'y seryjne (moje amorki już się nie nadają do jazdy) i resztę zostawić bez zmian, czy kupić sportowe amorki i jakieś sportowe sprężynki progresywne, żeby umiarkowanie utwardzić i obniżyć auto(max. -30 do -40). Na razie też szukam... <lupa>

http://moto.allegro.pl/item552135028_am ... avant.html

http://moto.allegro.pl/item568560550_am ... chnik.html

http://moto.allegro.pl/item572084319_au ... przod.html

http://moto.allegro.pl/item574245187_au ... l_kpl.html

Awatar użytkownika
tomaszroj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 09 mar 2009, 21:15
Lokalizacja: Hjorungavag/Norwegia

Post autor: tomaszroj1 » 13 mar 2009, 18:56

Do dempsey83

Coś musi byc u ciebie nie tak, albo źle poskładane albo coś już jest do śmietnika. Ja mam także zawieszenie Weiteh -40 przód i -40 tył zielone sprężyny wszystko stoi także na kołach 17" 215/40 i u mnie nic nie obciera nawet jak przeoczę na drodze jakąś hopkę albo dziurkę :mrgreen: , fakt jest troszkę sztywno ale ja lubię zakręty a u mnie w Norge są tylko zakręty :mrgreen: . Może twoje felgi mają złe ET i za bardzo wystają . Lepiej to szybko napraw bo szkoda i oponek i nadkoli.

pozdro

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 06 kwie 2009, 21:32

Równie dobrze Twoje sprężyny są już siadniete i wydaje się że jest obniżony. Jak chcesz mieć dobre amory to kup Kayaby Gas shock Excel G są w cenie około 180zł za sztukę ale są warte polecenia.


http://www.kyb-europe.com/kyb-poland/sh ... cel-g.html

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 08 kwie 2009, 12:28

Kolego, całkiem możliwe że sprężyny po prostu siadły. Jak będziesz zmieniał amortyzatory to polecam kupić zwykłe olejowe Sachsa. Gazowe będą sporo twardsze.
Auto jest obniżane nie przez amortyzator a przez inną charakterystykę sprężyny. Ja mam u siebie -40 i do dzisiaj oryginalne amortyzatory i wszystko śmiga bez najmniejszych problemów /przód 72% tył 78%/. Same sprężyny dodają lekkiej sztywności=stabilności i obniżają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl