[90 2,3E automat] problem z funkcją SPORT
[90 2,3E automat] problem z funkcją SPORT
mhfdhr
Ostatnio zmieniony 09 sie 2011, 09:43 przez Gerrbil, łącznie zmieniany 2 razy.
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
AUDI 90 2,3E 170 km 90 rok automat - problem z funkcją SPORT
Witam!pilocik69 pisze:Kolego sprobij najpierw podpiac /vag-a . Pewnie wyrzuci jakies bledy i wtedy sie zobaczy.
Ja mam automata, przycisk sport nie dzialal u mnie tylko wtedy gdy skrzynia weszla w tryb awaryjny.
Wielkie dzięki! Ja niestety nie dysponuję żadnym sprzętem do diagnostyki ale mam w Szczecinie taki warsztat który robił mi kiedyś automatyczną skrzynię w Camaro i Golfie to podjadę do nich.
Ale ucieszyłem się dziś jak odstawiłem na światłach Merca SL cabrio :lol:
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję!
Moje poprzednie audi miało automat właśnie z silnikiem NG. Na pewno wiele razy przeczytałeś tutaj na forum, że automaty te są bardzo mało awaryjne, muszę się z kolegami zgodzić, ale tylko w przypadku gdy ktoś o tenże automat dba.
Sposób działania powinien być następujący: gdy wciśniesz tryb sport samochód szybciej powinien reagować na pedał gazu i lepiej wkręcać się na obroty. W trybie ekonomicznym samochód zmienia biegi przy około 2000 - 3000 rpm, w trybie sport jest to już około 4000-5000rpm. Mowa tutaj oczywiście o normalnym traktowaniu gazu a nie o trzymaniu nogi w podłodze. W trybie sport przy nodze w podłodze powinien kręcić się do około 6500rpm i wtedy zrzucać biegi. Oczywiście to jest taka bardzo ogólna zasada działania zdrowej skrzyni tego typu. Poza tym jest to automat czterobiegowy.
Co do rozwiązania Twojego problemu: pierwszą rzeczą, którą bym zrobił to by było sprawdzenie oleju w skrzyni i filtrów, mogło być tak że był lany olej marnej jakości lub wymiana była bardzo dawno temu. Sprawdzić czy konsystencja jest normalna czy nie jest taka mazista o brunatnym kolorze. Gdyby olej był stary, wtedy całkowite płukanie skrzyni i wymiana oleju na nowy. To jest przypadek myślę najbardziej optymistyczny.
Tak jak koledzy sugerują podpiąć do VAGa powinno pokazać błędy gdyby coś było nie tak.
Może być też sterownik skrzyni lub przetarte kable które idą od przycisku sport do elektroniki. Czyli po prostu nie podaje impulsu.
Gdyby jednak okazało się, że skrzynia jest padnięta najlepiej kupić sprawną używaną. Cena naprawy mogłaby przekroczyć cenę samochodu, a wymianie w ASO też lepiej zapomnieć, gdy ja pytałem o taką skrzynie cena którą usłyszałem to 16 400 zł.
Jak na razie tyle przychodzi mi do głowy. Mam nadzieję, że choć odrobinę Ci się te informacje przydadzą
Sposób działania powinien być następujący: gdy wciśniesz tryb sport samochód szybciej powinien reagować na pedał gazu i lepiej wkręcać się na obroty. W trybie ekonomicznym samochód zmienia biegi przy około 2000 - 3000 rpm, w trybie sport jest to już około 4000-5000rpm. Mowa tutaj oczywiście o normalnym traktowaniu gazu a nie o trzymaniu nogi w podłodze. W trybie sport przy nodze w podłodze powinien kręcić się do około 6500rpm i wtedy zrzucać biegi. Oczywiście to jest taka bardzo ogólna zasada działania zdrowej skrzyni tego typu. Poza tym jest to automat czterobiegowy.
Co do rozwiązania Twojego problemu: pierwszą rzeczą, którą bym zrobił to by było sprawdzenie oleju w skrzyni i filtrów, mogło być tak że był lany olej marnej jakości lub wymiana była bardzo dawno temu. Sprawdzić czy konsystencja jest normalna czy nie jest taka mazista o brunatnym kolorze. Gdyby olej był stary, wtedy całkowite płukanie skrzyni i wymiana oleju na nowy. To jest przypadek myślę najbardziej optymistyczny.
Tak jak koledzy sugerują podpiąć do VAGa powinno pokazać błędy gdyby coś było nie tak.
Może być też sterownik skrzyni lub przetarte kable które idą od przycisku sport do elektroniki. Czyli po prostu nie podaje impulsu.
Gdyby jednak okazało się, że skrzynia jest padnięta najlepiej kupić sprawną używaną. Cena naprawy mogłaby przekroczyć cenę samochodu, a wymianie w ASO też lepiej zapomnieć, gdy ja pytałem o taką skrzynie cena którą usłyszałem to 16 400 zł.
Jak na razie tyle przychodzi mi do głowy. Mam nadzieję, że choć odrobinę Ci się te informacje przydadzą