Zaobserwowałem u siebie takie zjawisko:
Kiedy auto trochę postoi, na przykład po nocy, mam wrażenie, że jest dużo silniejsze. Fantastycznie przyspiesza, jest silne, super wchodzi na obroty. Jak temperatura dojdzie do około 90 stopni, jest odrobinę słabszy. Nie mówię słaby, wszystko jest ok, ale jak jest zimny, to po prostu rakietnica. Jakby miał ze 200 KM!!!
Co może być tego przyczyną? Co mogę zrobić, aby zawsze był taki dobry?
[80 B4 2.0 ABK] Lepsze przyspiszenie na zimnym silniku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
- Lokalizacja: Lublin
Nie jestem fachowcem i nie bardzo wiem, gdzie tego regulatora szukać...
Jak to sprawdzić? czarekj, jeśli możesz podpowiedz, proszę....
A co do spalania, to ja nie mogę nic mojemu Odi zarzucić. Nie kręcę powyżej 3200rpm i nie ma takiej możliwości, żeby w mieście spaliła powyżej 9,5 litra/100km. Na trasie Lublin-Kraków wyszło mi spalanie 5,7 litra/100km przy miej więcej stałych prędkościach w okolicach 100km/h. Ze spalania tego silnika jestem BARDZO zadowolony. Ale jeśli przez ten regulator ciśnienia paliwa ma palić jeszcze mniej...
Jak to sprawdzić? czarekj, jeśli możesz podpowiedz, proszę....
A co do spalania, to ja nie mogę nic mojemu Odi zarzucić. Nie kręcę powyżej 3200rpm i nie ma takiej możliwości, żeby w mieście spaliła powyżej 9,5 litra/100km. Na trasie Lublin-Kraków wyszło mi spalanie 5,7 litra/100km przy miej więcej stałych prędkościach w okolicach 100km/h. Ze spalania tego silnika jestem BARDZO zadowolony. Ale jeśli przez ten regulator ciśnienia paliwa ma palić jeszcze mniej...
Jeżeli podane przez Ciebie spalanie jest prawdziwe to gratuluję zdrowego motorka. W takim przypadku niesprawność regulatora będzie mało prawdopodobna.
Zajrzyj natomiast do regulatora temperatury zasysanego powietrza, bo byc może nie spełnia on swojej roli i w miarę nagrzewania sie silnika jest on zasilany coraz to cieplejszym powietrzem i przez to "ubywa" mu mocy.
W jakim stanie są świece zapłonowe?
Zajrzyj natomiast do regulatora temperatury zasysanego powietrza, bo byc może nie spełnia on swojej roli i w miarę nagrzewania sie silnika jest on zasilany coraz to cieplejszym powietrzem i przez to "ubywa" mu mocy.
W jakim stanie są świece zapłonowe?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
- Lokalizacja: Lublin
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
jesli czujnik IAT bedzie tylko przekłamywał to VAG nic nie wskaże, jedynie tylko jego definitywne uszkodzenie ( brak przejścia bądź zwarcie będzie wykryte przez Vag), jedyna mozliwośc to szereg pomiarów miernikiem przy różnych temperaturach i porównanie ich z parametrami fabrycznymi czujnika bądź ze sprawnym, sprawdzonym dobrym czujnikiem.