Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1,9 1Z] Prawidłowe podłączenie wężyków do zaworu N75?

ODPOWIEDZ
maroon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 21 lip 2007, 14:08
Lokalizacja: Wilkasy

[80 B4 1,9 1Z] Prawidłowe podłączenie wężyków do zaworu N75?

Post autor: maroon » 05 sie 2008, 12:42

Witam
Chcę się dowiedzieć o prawidłowe podłączenie wężyków do zaworu N75 i czy na tych zdjęciach jest tak jak być powinno?
Na jednym ze zdjęć jest widok od spodu i tam przewód z prawej strony biegnie do EGR-u a ten z lewej gdzieś pod akumulator
Mam też pytanie czy jeśli te przewody będą gdzieś nieszczelne to będzie to miało wpływ na moc samochodu?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 05 sie 2008, 13:31

Wiele z tych zdjęć nie widać.
Orginalnie zawór n75 powinien być podpięty czarnym, niebieskim i czerwony wężykiem.
- przewód do góry zaworka ma iść do dolotu (czerwony),
- górny w bok do gruszki turbo ( niebieski ),
- dolny zaworka idzie od strony zimnej turbiny ( czerwony )
Tak jeżeli będą nieszczelne te przewody to nie będzie silnik osiągał pełnej mocy.
By sprawdzić zaworek N75 czy jest sprawny zdejmij z zaworka przewody i gdy silnik nie jest uruchomiony dmuchnij w dolny kruciec, powietrze powinno wychodzić bocznym u góry.
Na uruchomionym silniku na biegu jałowym dmuchając w dolny kruciec powietrze powinno uchodzić górnym wyjściem co idzie do filtra powietrza.
Zmostkuj przewód niebieski z czerwonym ( patrz wg. opisu jak masz same czarne) i się przejedz jeżeli odczujesz niewielki przyrost mocy to masz uszkodzonu N75.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 05 sie 2008, 15:29

Z tego co widze wezyki masz podłaczone prawidłowo, ale dla pewnosci sprawdz czy ten widoczny na zdjeciu co szczepiony jest biała taśiemka (ten boczny) ma isc do puszki cieniowej turbo sprezarki, a ten co jest pod wtyczką (nie widoczny na zdjeciu) idzie pod rure dolotowa z turbo sprezarki (tam jest na nia mały kruciec). Mozesz go sprawdzić tak jak napisał Ci kolega ale stawiam ze raczej moc Ci spadnie, w tym celu połacz ze soba wezyk ten co jest pod wtyczka z tym co wychodzi z boku. <ok>

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 05 sie 2008, 21:29

po zmostkowaniu węzyków powinieneś odczućjakby lepiej pompował od spodu lecz i tak chyba nie osiągnoł by większej mocy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl