[B4 2.0 ABK] Gwiżdzący rozrząd
[B4 2.0 ABK] Gwiżdzący rozrząd
Witam,
Dwa tygodnie temu miałem wymieniany rozdząd (pasek, napinacz) w Audiczce. Niby było OK ale co jakiś czas słyszę coś jakby gwizdanie. Nie słychać go zawsze. Byłem u mechanika, przygazowaliśmy, słuchaliśmy i nic. Dzisiaj jednak znowu słyszałem gwizdanie.
Sprawdziłem pasek i naciągnięty jest prawidłowo. Zastanawia mnie jedno. Pasek podczas pracy ustawiony jest równo z przednią krawędzią koła zębatego wałka rozrządu, stary pasek był wsunięty trochę dalej. Wydaje mi się, że pasek obciera o pokrywę bo jest starty na górnej zewnętrznej krawędzi. Czy można jakoś wyregukować ustawienie paska?
Pozdrawiam,
Darek
Dwa tygodnie temu miałem wymieniany rozdząd (pasek, napinacz) w Audiczce. Niby było OK ale co jakiś czas słyszę coś jakby gwizdanie. Nie słychać go zawsze. Byłem u mechanika, przygazowaliśmy, słuchaliśmy i nic. Dzisiaj jednak znowu słyszałem gwizdanie.
Sprawdziłem pasek i naciągnięty jest prawidłowo. Zastanawia mnie jedno. Pasek podczas pracy ustawiony jest równo z przednią krawędzią koła zębatego wałka rozrządu, stary pasek był wsunięty trochę dalej. Wydaje mi się, że pasek obciera o pokrywę bo jest starty na górnej zewnętrznej krawędzi. Czy można jakoś wyregukować ustawienie paska?
Pozdrawiam,
Darek
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To rolka nie była wymieniana ? :shock: . A choćby dlatego co napisał Czarek, dlatego że nciąg jest inny, dlatego że że są inne luzy na łożysku. Ale czegoś nie kumam. Piszeszkosmik903 pisze:Kokolino1, jak to jest możliwe, że na starym pasku rolka była ok a na nowym nie jest?
A chwilę później to co wyżej. To wkońcu ta rolka jest nowa czy stara?Nietety nie mam już starego napinacza.
U mnie było tak samo dopiero wymiana dolnego koła rozrządu pomogła.
kokolino1 nie zrozumieliśmy się. chodziło mi o to, że wcześniej, przed wymianą rolki i paska wszystko było ok a teraz po wymianie rolki nagle by się okazało, że dolne koło rozrządu jest uszkodzone. Wydaje mi się, że gdyby uszkodzone było to koło to przed wymianą też pasek by schodził.
wilu8 ja ma założony napinacz z metalową tuleją więc to chyba nie to.
wilu8 ja ma założony napinacz z metalową tuleją więc to chyba nie to.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Teoretycznie kokolino może mieć rację - fabryka mówi że z przy każdej wymianie rozrządu należy wymienić koła zębate. Co do samej rolki to dla mnie istnieje jeszcze jedna możliwość - czy warsztat w którym wymieniałeś rozrząd jest zaufany? U mnie też świstało i jak wymieniłem rolkę to przestało - łożysko było wyrobione. Zmierzam do tego że może założyli ci jakiś używany napinacz... U mnie pasek jest przy zewnętrznej krawędzi i o nic nie obciera.
czarekj zgadza się i dlatego dzisiaj zapytałem w sklepie o rolkę LUK. Przysłali mi następującą odpowiedź:
Witamy. ROLKA NAPINAJĄCA PASEK ROZRZĄDU do Audi 80 B4 80 2,0 z 1992 roku (tylko do numeru podwozia 8C-S-075 037 !) jest w sprzedaży nastepujacych producentów: 1) Niemieckiej firmy Ruville o symbolu 55404 w cenie 95,00 zł. 2) Niemieckiej firmy SKF o symbolu VKM 11001 w cenie 94,00 zł. 3) Niemieckiej firmy INA o symbolu 531 0082 20 w cenie 102,00 zł.
Ale ja nie wiem jaki mam numer podwozia. Gdzie to sprawdzić?
Witamy. ROLKA NAPINAJĄCA PASEK ROZRZĄDU do Audi 80 B4 80 2,0 z 1992 roku (tylko do numeru podwozia 8C-S-075 037 !) jest w sprzedaży nastepujacych producentów: 1) Niemieckiej firmy Ruville o symbolu 55404 w cenie 95,00 zł. 2) Niemieckiej firmy SKF o symbolu VKM 11001 w cenie 94,00 zł. 3) Niemieckiej firmy INA o symbolu 531 0082 20 w cenie 102,00 zł.
Ale ja nie wiem jaki mam numer podwozia. Gdzie to sprawdzić?
[B4 2.0 ABK] Gwiżdzący rozrząd
ja miałem te same obiawy i była za mocno dokręcona nakrętka mocująca rolke napinacza bo jak zauwazyliście są różne firmy produkujące napinacze i spotkałem sie z tym ze jedne można dokręcić na maxa i nic sie nie stanie a innych nie wolno bo piszczą , zmienia się wspólosiowość a to zależy od producenta ja sam właśnie pracuje przy produkcji takich łożysk i to jest najczęstrza przyczyna zacierania łożysk w napinaczch to znaczy siła dokręcania