[80 b4 abk] ciagle dzialajacy wiatrak chlodnicy a klima.
[80 b4 abk] ciagle dzialajacy wiatrak chlodnicy a klima.
Witam:)
Okad naprawilem klime po przekreceniu kluczyka (nie zapaleniu) od razu zalacza sie jeden wiatrak chlodnicy - czy tak powinno byc? i czy to ma jakis zwiazek z klima, bo po zapaleniu silnika po chwili czuje delikatny chlod z nawiewow przy wylaczonej klimie, tak jakby jednak chodzila..? natomiast jak wlacze klime to "czuc" ze zalacza sie agregat - czuc delikatny spadek mocy i robi sie zdecydowanie chlodniej.
Czy przy wlaczonej klimie wiatrak chlodnicy musi chodzic?
ahaa klime mam manualna jakby co.
Okad naprawilem klime po przekreceniu kluczyka (nie zapaleniu) od razu zalacza sie jeden wiatrak chlodnicy - czy tak powinno byc? i czy to ma jakis zwiazek z klima, bo po zapaleniu silnika po chwili czuje delikatny chlod z nawiewow przy wylaczonej klimie, tak jakby jednak chodzila..? natomiast jak wlacze klime to "czuc" ze zalacza sie agregat - czuc delikatny spadek mocy i robi sie zdecydowanie chlodniej.
Czy przy wlaczonej klimie wiatrak chlodnicy musi chodzic?
ahaa klime mam manualna jakby co.
u mnie tez jest manualna i wiem ze przy klimie jak sie załączy powinny chodzi oby dwa na drugim biegu ale czy jeden od samego poczatku to nie wiem- wiem ze u mnie jest taki problem ze nie mam pierwszego własnie biegu i dopiero silnik mi sie chlodzi przy 100 a jaka masz temperature przy jezdzie w miescie??
Jeżeli masz wcisniety przycisk AC to po przekreceniu stacyjki włacza sie odrazu I bieg wentylatorów, po odpaleniu załacza sie równiez sprężarka. II bieg wentylatorów załacza sie jeżeli zbyt mocno wzrośnie cisnienie w układzie klimatyzacji lub temp płynu chłodzącego jest za wysoka. Przy wyłaczonej klimie nie powinny sie właczac wentyaltory
U mnie zawsze sie włanczaja dwa wiatraki i na drugim biegu jak włacze AC i tak wiem ze powinno byc, u mnie jest problem ze nie mam pierwszego biegu przy 93 stopniach C i tylko wiatraki mi sie załanczaja jak osiagnie 98-100. I moze wiesz jaka powinien byc schemat mas wiatraków jak jest własnie klima manual i 2.0 ABk?? i jeszcze jedno pytanie czy ten czujnik niebieski 2 pinowy na krocu, on ma znaczenie od pracy własnie wiatraków??I czy po wyłaczeniu zagrzanego samochodu powinno słychca takie bąbelki w układzie??prosze o odpowiedz
Gotowania płynu być nie powinno - jeżeli jest to sprawdź w pierwszej kolejności korek zbiorniczka wyrównawczego.
Niebieski czujnik jest tylko do sterownika silnika.
Czujnik trzypinowy który włącza wentylatory jest zamontowany w chłodnicy.
Oba wiatraki muszą się kręcić w tym samym czasie i jednakowo szybko, bo są połączone równolegle.
Wiatraki mają trzy biegi.
Pierwszy bieg - załącza się tylko do wystudzenia wtryskiwaczy po zgaszeniu silnika.
Drugi bieg - załącza się po włączeniu klimy w normalnych jej warunkach pracy oraz gdy czujnik w chłodnicy "stwierdzi", że płyn ma ok. 95 stopni.
Trzeci bieg - załącza się po włączeniu klimatyzacji w sytuacji gdy ciśnienie czynnika przekroczy wartość ok. 20 atmosfer (zdarza się czasami w upalne dni) oraz gdy czujnik temperatury "stwierdzi", że temperatura płynu to ok. 102 stopnie.
"Masy" wiatraków to przewody elektryczne w brązowej izolacji.
[ Dodano: 2008-08-08, 18:18 ]
Niebieski czujnik jest tylko do sterownika silnika.
Czujnik trzypinowy który włącza wentylatory jest zamontowany w chłodnicy.
Oba wiatraki muszą się kręcić w tym samym czasie i jednakowo szybko, bo są połączone równolegle.
Wiatraki mają trzy biegi.
Pierwszy bieg - załącza się tylko do wystudzenia wtryskiwaczy po zgaszeniu silnika.
Drugi bieg - załącza się po włączeniu klimy w normalnych jej warunkach pracy oraz gdy czujnik w chłodnicy "stwierdzi", że płyn ma ok. 95 stopni.
Trzeci bieg - załącza się po włączeniu klimatyzacji w sytuacji gdy ciśnienie czynnika przekroczy wartość ok. 20 atmosfer (zdarza się czasami w upalne dni) oraz gdy czujnik temperatury "stwierdzi", że temperatura płynu to ok. 102 stopnie.
"Masy" wiatraków to przewody elektryczne w brązowej izolacji.
[ Dodano: 2008-08-08, 18:18 ]
Tak być nie powinno.beneq pisze:Witam:)
Okad naprawilem klime po przekreceniu kluczyka (nie zapaleniu) od razu zalacza sie jeden wiatrak chlodnicy - czy tak powinno byc?
Wszystko to sie dzieje na wylaczonej klimie, ale mimo to z nawiewu czuc bardzo delikatny chlod tak jakby klima byla wlaczona na minimum. co to moze byc? czujnik? czy moze cos w kablach pomieszane?[ Dodano: 2008-08-08, 18:18 ]Tak być nie powinno.beneq pisze:Witam:)
Okad naprawilem klime po przekreceniu kluczyka (nie zapaleniu) od razu zalacza sie jeden wiatrak chlodnicy - czy tak powinno byc?
wiec tak jest tylko w moim przypadku mam tylko ten bieg powyzej 102 i ten do chłodzenia wtryskiwaczy, brak jest tego posrodkowego i dlatego moze byc tak ze ten bieg załanczajacy sie powyzej 102 nie daje rady schodzic bez tego porzedniego. ktos mi powiedział ze mam zle przykrecony masy wiec dlatego nie mam tego przy 95 biegu wiatraka i dlatego pytanie czy ma ktos schemat podłączenia
Schemat powinien byc w dziale download.
Z masą jest krótka piłka. Masa ma byc masą i już, czyli wszystkie brązowe przewody muszą być przykręcone do metalowych elementów nadwozia. Nie ma w tym co filozofowac i się rozwodzić.
Żeby stwierdzić czy nie masz drugiego biegu najpierw sprawdź termometr na desce by się n ie okazało, że Twoje 102 stopnie to faktycznie 95.
Najlepiej będzie zdjąć wtyczkę z czujnika w chłodnicy i zrobić w niej kabelkiem mostek. Przy włączonym zapłonie przy przekładaniu mostka powinny załączyć się wentylatory na drugim i trzecim biegu.
Jeżeli masz pierwszy bieg to opornica jest sprawna.
Z masą jest krótka piłka. Masa ma byc masą i już, czyli wszystkie brązowe przewody muszą być przykręcone do metalowych elementów nadwozia. Nie ma w tym co filozofowac i się rozwodzić.
Żeby stwierdzić czy nie masz drugiego biegu najpierw sprawdź termometr na desce by się n ie okazało, że Twoje 102 stopnie to faktycznie 95.
Najlepiej będzie zdjąć wtyczkę z czujnika w chłodnicy i zrobić w niej kabelkiem mostek. Przy włączonym zapłonie przy przekładaniu mostka powinny załączyć się wentylatory na drugim i trzecim biegu.
Jeżeli masz pierwszy bieg to opornica jest sprawna.
nie zrozumielismy sie ja nie mam tego biegu co włancza sie przy 91-92 czyli 1 bieg dwa wiatraki, a przy tam 98 czy 102 to załanczaja sie 2 bieg dwa wiatraki a wiem ze moze troszke oszukiwac o jakies tam 3 stopnie bo na komputerze wskazywało załanczanie sie przy 98 i jest jeszcze ten bieg do chłodzenia wtrysków. a gdzie znajduje sie ten czujnik do wiatraków na chłodnicy?