Właśnie - chodzi o zmianę gaźnika na wtrysk. Wpadłem na szatański pomysł wstawienia do mojego silnika RN [75KM] wtrysku Boscha K-Jetronic, myśl została podyktowana tym, że prawie niemożliwym jest zdobycie oryginalnego gaźnika do mojego silnika [Keihin I]. A myśl moja została podyktowana danymi ze strony www.audi80.pl , w ktorym jest napisane iż produkowano w B3 silniki o oznaczeniu ABB, właśnie o tej samej pojemności jak moja - 1595 cm^3, tylko zamiast gaźnika miały wtrysk Boscha K-Jetronic TUTAJ LINK .
A jak widać z danych sprawa rozbija się o przeszło 30KM mocy z tej samej pojemności, a to nie jest mało :mrgreen:.
A teraz proszę znawców tematu o zdanie, czy taka przeróbka jest możliwa, czy są większe problemy? Przybliżony koszt (realny - nie wyss[r]any z palca), i czy jest problem aby zakupić taki wtrysk? Bo jeśli mnie pamięć nie myli, to silniki 1,8 JN miały praktycznie ten sam wtrysk oznaczany KE-Jetronic - czym ten wtrysk się różni od K-Jetronic?]
Proszę o fachowe rady, bo mówie całkiem serio o tym pomyśle...
[B3 1,6 RN] zmiana gaźnika na wtrysk
K-Jetronic a KE-Jetronic są tylko podobne z wyglądu, jednak w praktyce działają zupełnie inaczej. KE jest supportowany elektroniką (ma sygnały korekcyjne).
W ogóle wątpię, żebyś znalazł kompletnego K-Jetronica, chyba ze z golfa.
Poza tym ABB na inny wałek rozrządu, więc głowicę też masz do wymiany (są inne rozmiary tego wałka, więc samego wałka nie przełożysz). Poza tym zawory dolotowe w ABB są większe dokładnie o 2mm, zawory wylotowe o 1mm.
Reszta jest taka sama (czyli dół silnika). Może faktycznie warto poszukać takiego samego na przekładkę i działać, jest o co powalczyć.
W ogóle wątpię, żebyś znalazł kompletnego K-Jetronica, chyba ze z golfa.
Poza tym ABB na inny wałek rozrządu, więc głowicę też masz do wymiany (są inne rozmiary tego wałka, więc samego wałka nie przełożysz). Poza tym zawory dolotowe w ABB są większe dokładnie o 2mm, zawory wylotowe o 1mm.
Reszta jest taka sama (czyli dół silnika). Może faktycznie warto poszukać takiego samego na przekładkę i działać, jest o co powalczyć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
k44761, no walka się toczy o przeszło 30KM mocy, ale widzę że niesła rzeźba by wyszła - mówisz że najlepszym rozwiązaniem byłoby dorwanie silnika od golfa na wtrysku i wtedy przełożenie tego co potrzeba do mojego? Ale widze że sporo częśći to wymiany - czyli w 1000zł na 100% się nie zmieszczę :roll: trzeba będzie to dokładnie przemyśleć, przeanalizować,
a masz może więcej danych na temat silnika ABB ?
a masz może więcej danych na temat silnika ABB ?
Pamiętaj, że po wymianie tego wszystkiego niewiele odczujesz, bo fakt, przybywa mocy, ale nie przybywa momentu obrotowego (chyba tylko 2Nm). Więc na dynamice nie zyskasz nic. Przemyśl to.
O jakie parametry Ci chodzi? Poza różnicami, jakie wymieniłem, silniki niczym się nie różnią. Mają ten sam wał, blok, tłoki itp.
O jakie parametry Ci chodzi? Poza różnicami, jakie wymieniłem, silniki niczym się nie różnią. Mają ten sam wał, blok, tłoki itp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
k44761, rzeczywiście - 2Nm nic mi nie da, ale przy większej mocy autko powinno osiągać większą prędkość - chociaż nie koniecznie. A z tego co wiem - właśnie moment obrotowy odpowiedzialny jest w wiekszej mierze za przyspieszenie autka.
Mimo wsyztsko myślę że jesli koszt takiej przeróbki byłby w rozsądnych granicach [tanszy niż SWAP] to można by to przemyśleć.
A wiesz może jak K-Jetronic znosi LPG? Słyszałem że za bardzo się nie lubią - a co jeszcze bardziej komplikuje mi sprawę - musiałbym mieć gazownie nowszej generacji niż mam aktualnie - a mam 1 generacji która ma przeszło 8 lat.
Mimo wsyztsko myślę że jesli koszt takiej przeróbki byłby w rozsądnych granicach [tanszy niż SWAP] to można by to przemyśleć.
A wiesz może jak K-Jetronic znosi LPG? Słyszałem że za bardzo się nie lubią - a co jeszcze bardziej komplikuje mi sprawę - musiałbym mieć gazownie nowszej generacji niż mam aktualnie - a mam 1 generacji która ma przeszło 8 lat.
K-Jet, tak jak KE-JEt nie znosi LPG <ok> Ale znoszą je bardziej niż KE-Motronic.
Myślę że koszt tej przeróbki może być większy niż 1000pln:
1. głowica - około 500pln
2. K-Jetronic + kable, wiązka, pompa paliwa - około 500pln
3. kolektor dolotowy - 200pln
4. kableki, przewodziki, rurki i inne duperele - 300pln
5. kolektor wylotowy (są inne) - 200pln
6. robocizna - 500pln
Ceny mocno orientacyjne.
Myślę że koszt tej przeróbki może być większy niż 1000pln:
1. głowica - około 500pln
2. K-Jetronic + kable, wiązka, pompa paliwa - około 500pln
3. kolektor dolotowy - 200pln
4. kableki, przewodziki, rurki i inne duperele - 300pln
5. kolektor wylotowy (są inne) - 200pln
6. robocizna - 500pln
Ceny mocno orientacyjne.
to już ująłem w głowicy, jak uda Ci się kupić całą głowicę od ABB (w co wątpię, tych silników wyszło naprawdę mało) to nie musisz szukać wałka. Z drugiej strony, nie możesz włożyć wałka od ABB do swojej głowicy, bo wałek nierówno będzie naciskał na szklanki, poza tym ma inaczej mocowania.
Znajdź sobie poprostu cały taki silnik, nie przekładając bloku przełóż wszystko co Ci potrzebne: głowicę, pompy, kolektory, wtrysk...
Znajdź sobie poprostu cały taki silnik, nie przekładając bloku przełóż wszystko co Ci potrzebne: głowicę, pompy, kolektory, wtrysk...