Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Szpachlowanie - porady

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Revelation
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 158
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:20
Lokalizacja: Wrocław

[All] Szpachlowanie - porady

Post autor: Revelation » 09 sie 2008, 19:42

witam, problem nie dotyczy mojej 80tki lecz siostrowego escorta. otóż zabrałem sie za usuwanie rdzy z nadkola, usuwałem usuwałem a rdzy przybywało ku mojemu zdziwieniu :-P ale to w końcu tylko escort pomyslałem.... teraz juz mam ładnie nadkole wyczyszczone do gołej blachy i zabezpiczone odpowiednim preparatem. nigdy jeszcze nie nakładałem szpachli wiec prosze o jakies porady :mrgreen: jak to mieszac z utwardzaczem w jakim stosunku... i czy równac od razu z karoseria szpachle czy nakładac warstwy stopniowo.. no i ile schnie taka szpachla na aucie zeby móc nakładac nową warstwe... i po jakim czasie należy nakładac lakier. troche sie rozpisałem :-o z góry dzieki ! pzdr!
Ostatnio zmieniony 27 paź 2012, 22:33 przez Revelation, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kamilus107
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 17 lip 2008, 23:12
Lokalizacja: Radom

Post autor: kamilus107 » 09 sie 2008, 19:46

do nakałdania kup sobie szpechalki. Te mtalowe lepsze są od plastykowych. Czas schniecia zalezy od tego ile dodasz utwardzacza. Jezeli dziura jest głęboka to kilka warstw połóż. A i nie docieraj ręką bo porobią Ci sie dołki. Najlepiej zrobic sobie klocek z drewna.

Revelation
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 158
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Revelation » 09 sie 2008, 20:00

a każdą warstwe polerowac papierem czy tylko tą ostatnią ?

Awatar użytkownika
kamilus107
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 17 lip 2008, 23:12
Lokalizacja: Radom

Post autor: kamilus107 » 09 sie 2008, 20:13

tylko ostatnią.a i dostep pomiedzy kolejnymi warstawami nie moze byc zbyt długi, ponieważ warstwy te musza powiązac sie.tutaj masz lekturke http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=35798

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 10 sie 2008, 04:21

Jak polozysz szpachle i bedziesz myslal ze juz wystarczy to po wychnieciu / z reguly po 20min mozna juz szlifowac/ wyszlifuj i prawdopodobnie bedziesz musial polozyc jeszcze jedna warstwe - tak jest zazwyczaj ze robia sie jakies male rowki. Do szlifowania uzywaj papierow wodny naajlepiej o 2 grubosciach - 600 i 800 na klosku drewnianym. Jesli dziury masz na wylot /przyjmuje ze tak jest/ to zastosuj najlepiej na poczatku szpachle z wloknem szklanym, a na wierzch najlepsza jest z drobinkami aluminium.

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 10 sie 2008, 09:07

kamilus107, dobry link "forum.vwgolf.pl" <hahaha> <ok> dobrze że nasze niunie nie rdzewieją :mrgreen: to dopiero byłaby porażka :shock:

Awatar użytkownika
kamilus107
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 17 lip 2008, 23:12
Lokalizacja: Radom

Post autor: kamilus107 » 10 sie 2008, 10:19

wiem ze dobry, dlatego wstawiłem. Ja tam do golfow nic nie mam, ale kazde audto po przejsciach bedzie rdzewiało. Ja miałem wczesniej golfa z 90r i rdz tam nie znalazłes, a ja nic przy nim nie robiłem. Wczesnij nie mogł byc robiony bo był z niemcowni. Zreszta znam go jak własna kieszen <ok>

Awatar użytkownika
AvantMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 306
Rejestracja: 03 maja 2008, 18:34
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: AvantMan » 10 sie 2008, 17:10

Szpachlowanie :-D

Przed przystąpieniem do nakładania szpachli powierzchnia powinna być sucha, pozbawiona jakiejkolwiek rdzy, czysta, odtłuszczona i chropowata by szpachla miała dobrą przyczepność i żeby z czasem nie odchodziła. Do tego potrzebne nam będą:

Papier ścierny

Benzyna ekstrakcyjna (rozpuszczalnik)

Papierem ściernym powierzchnie matujemy nie tylko w miejscu nakładania szpachli lecz w jej obrębie.

Do szpachlowania potrzebne nam będą szpachelki, najlepiej plastikowe.

Gdy nasza powierzchnia ma mocne wgniecenia których nie możemy bardziej wyklepać to zalecałbym stosowanie szpachlówki z dodatkiem włókna szklanego, a w następnym etapie będziemy potrzebować także szpachlówki poliestrowej uniwersalnej.

Aby przystąpić do nakładania pierwszej warstwy szpachli powierzchnia musi być odpowiednio przygotowana. Gdy już to zrobiliśmy, a jesteśmy w posiadaniu kompresora to dobrze było by powierzchnie dokładnie przedmuchać z kurzu, ale gdy go nie mamy możemy wyczyścić powierzchnię rozpuszczalnikiem.

Do zmieszania szpachlówki z utwardzaczem potrzebny nam będzie kawałek tektury (np. pudełko z telewizora). Teraz wstępnie określamy jaka ilość szpachli będzie nam potrzebna, i do niej dodajemy ok. 2% utwardzacza (można troszkę więcej wtedy czas schnięcia skróci się).

Po nałożeniu szpachli musimy odczekać kilkanaście do kilkudziesięciu minut (zależy od warunków w jakich pracujemy). Gdy szpachla już wyschła przystępujemy teraz do ścierania niepotrzebnej jej ilości. Do tego potrzebny nam będzie papier ścierny o granulacji 40-100 i uchwyt na który przyczepimy papier (tz. klocek). Pamiętaj by nie ścierać szpachli w jednym miejscu lecz równomiernie tak aby nasza powierzchnia była idealnie gładka, do sprawdzenia użyjemy całej dłoni (lewa bardziej czuła). Nie sprawdzajmy powierzchni samymi palcami (jest to bardzo mylące). Możemy teraz nakładać szpachlówkę uniwersalną i należy postępować tak jak pisałem powyżej. Szpachle nakładamy w dwóch, trzech etapach (do momentu uzyskania idealnej powierzchni).

Gdy nasza powierzchnia będzie już gotowa, musimy teraz pozbawić ją rys. Do tego potrzebny będzie papier o granulacji 180 którym całą powierzchnie szpachlowaną i miejsca w których są rysy z poprzedniego etapu ścierania szlifujemy aż do usunięcia rys. Gdy mamy to już za sobą całą powierzchnie musimy teraz przedmuchać sprężonym powietrzem i odtłuścić.

Tak przygotowaną powierzchnię pokrywamy podkładem (akryl). Taką powierzchnię możemy pokryć raz lub dwa razy podkładem. Po wyschnięciu podkładu, a przed lakierowaniem powierzchnie musimy zmatowić papierem wodnym 800 do uzyskania gładkiej powierzchni <ok>

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 10 sie 2008, 23:07

Ja moge jedynie dodać że podklad można nakładać nawet dwukrotnie dla lepszego efektu i z grubsza nawet go przetrzeć papierem 240 na sucho a potem 600-800 na mokro jak AvantMan, pisze ,powodzenia fajna zabawa ;-)

Route 66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 454
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:58
Lokalizacja: Dunstable

Post autor: Route 66 » 11 sie 2008, 03:00

a ja dodam od siebie,ze jezeli byl tylko nalot rdzy,to mozesz sie bawic w konserwacje.Natomiast jezeli zrobily sie wzery,lub co gorsza dziura,to wymieniaj caly element,bo szkoda Twojej pracy.Rdza jest bakteria,ktora wnika w strukture metalowego elementu.I jezeli byly wzery,to chociaz nie wiem,co bedziesz robil,to rdza i tak wyjdzie.Po 2 tygodniach czy po 6 miesiacach,ale wyjdzie niestety.Powodzenia i pozdrowiska <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl