[wszystkie] Amortyzatory Sachs i 30%
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
[wszystkie] Amortyzatory Sachs i 30%
Panowie, chciałem Wam opisać taką oto historię.
Wymieniłem w swoim Passacie co prawda 5 000 km temu komplet wahaczy lemfordera, a 2000-2500 km temu komplet amortyzatorów seryjnych katalogowych (gaz-olej) przód i tył Sachs, oraz komplet sprężyn seryjnych firmy KF.
Wszystko nowe z gwarancją i jak widać nie szczędziłem grosza.
Wymieniałem je ponieważ miałem dość sportowego zawieszenia, a było to H&R.
Pojechałem do stacji diagnostycznej i pomiar amortyzatorów przód i tył wyszedł w okolicy 30%.
Na aucie posiadam nowe 17 calowe felgi i nowe opony yokohama 225/45/17.
Diagnosta dowiedział się ode nie, że wszystko jest nowe i firmowe, spojrzał pod auto, potwierdził.
Zadałem mu wówczas pytanie. Co z tym pomiarem, dlaczego 30 % ta maszyna pokazuje ?
On tak niejednoznacznie zaczął coś przebąkiwać, że jakby powietrza z kół upuścić, że jakby coś tam, a poza tym już zniesiono obowiązek badań amorków na diagnostyce i że ogólnie nie patrzeć na to przez palce.
W każdym bądź razie żadnej jednoznacznej odpowiedzi mi nie dał o tak lichym wyniku pomiaru.
Powiedzcie co o tym myśleć ?
Auto jest oczywiście zwarte, nie jest rozlazłe, twarde dość i wszystko z nim ok. Amortyzatory są sprawne, trzymają super, koła nie odskakują. Twierdze to jeżdząc.
Olać, czy dochodzić do tego czemu taki pomiar wyszedł ? Amorki są na gwarancji.
Pozdrowienia.
Wymieniłem w swoim Passacie co prawda 5 000 km temu komplet wahaczy lemfordera, a 2000-2500 km temu komplet amortyzatorów seryjnych katalogowych (gaz-olej) przód i tył Sachs, oraz komplet sprężyn seryjnych firmy KF.
Wszystko nowe z gwarancją i jak widać nie szczędziłem grosza.
Wymieniałem je ponieważ miałem dość sportowego zawieszenia, a było to H&R.
Pojechałem do stacji diagnostycznej i pomiar amortyzatorów przód i tył wyszedł w okolicy 30%.
Na aucie posiadam nowe 17 calowe felgi i nowe opony yokohama 225/45/17.
Diagnosta dowiedział się ode nie, że wszystko jest nowe i firmowe, spojrzał pod auto, potwierdził.
Zadałem mu wówczas pytanie. Co z tym pomiarem, dlaczego 30 % ta maszyna pokazuje ?
On tak niejednoznacznie zaczął coś przebąkiwać, że jakby powietrza z kół upuścić, że jakby coś tam, a poza tym już zniesiono obowiązek badań amorków na diagnostyce i że ogólnie nie patrzeć na to przez palce.
W każdym bądź razie żadnej jednoznacznej odpowiedzi mi nie dał o tak lichym wyniku pomiaru.
Powiedzcie co o tym myśleć ?
Auto jest oczywiście zwarte, nie jest rozlazłe, twarde dość i wszystko z nim ok. Amortyzatory są sprawne, trzymają super, koła nie odskakują. Twierdze to jeżdząc.
Olać, czy dochodzić do tego czemu taki pomiar wyszedł ? Amorki są na gwarancji.
Pozdrowienia.
W takim razie ciężko znaleźć jakieś logiczne wytłumaczenie. Z tego co piszesz, to jest prawie, że niemożliwe uzyskanie 30% skuteczności przy nowym osprzęcie. O ile maszyna mogłaby się z jakiś powodów pomylić, o tyle twoje doświadczenia i wrażenia z jazdy mówią, że wszystko powinno być ok.
Może masz jakąś inną zaprzyjaźnioną stację obsługi? Z tego co pamiętam, to twój teść jest mechanikiem? Może byś jeszcze z nim się skonsultował?
Może masz jakąś inną zaprzyjaźnioną stację obsługi? Z tego co pamiętam, to twój teść jest mechanikiem? Może byś jeszcze z nim się skonsultował?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
u taty w audi trzymanie lewego amortyzatora z przodu to całe 5% :lol: ale przed chwilą zamówiłem na allegro amory sachsa, odboje i osłony sachsa, i poduszki zamortyzatora lemfordera i powinno być lux <czapa>kyjo pisze:dziwna sytuacja ja bym jeszcze dał te 20PLN i pojechał na inną stacje sprawdzić bo skoro mówisz że czujesz że zawiecha jest wporządku to jakim prawem tylko 30%?
W moim starym samochodzie jak miałem 40% to już dobrze nie tłumił dziór wiec niewiem.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
I tu masz rację .Doc pisze:Zastanawiam się, może zestaw nowych sprężyn, nowych amorków i nowych twardych, niskich, szerokich opon spowodował taki wynik ?
Na twardych zawiasach na badaniu amortyzatorów wynik nawet wychodzi 20%, do tego dochodzi niski profil opony za dużo powietrza.
Zeby stwierdzić jednoznacznie wynik trzeba by było zrobić wydruk dla tłumienia w poszczególnych częstotliwościach ale to już wyższa szkoła jazdy i nie każdy to potrafi.
Niczym się nie przejmuj jak masz wszystko nowe i auto jest sztywne to taki wynik jest normalny.
A diagnosta nie ma racji że badanie amorków jest już nieobowiązkowe albo faktycznie nie wie jak jest albo nie wiedział co Ci powiedzieć i chciał się pozbyć niewygodnego klienta.