Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Drgania silnika na wolnych obr.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 04 cze 2008, 23:59
Lokalizacja: Zabrze

[B4 2.3 NG] Drgania silnika na wolnych obr.

Post autor: vac » 09 sie 2008, 10:55

Od niedawna pojawiły się drgania silnika na wolnych obrotach. Obroty są w normie (ok. 900) ale silnikiem trzęsie i pracuje jakoś nierówno. Stojąc z tyłu samochodu przed pojawieniem się tych objawów, słychac było tylko delikatny pomruk wydechu, a teraz dziwnie i nierówno "pierdzi". Po otworzeniu maski usłyszałem, że coś syczy z okolic kolektora dolotowego. Nie wiem czy tak było czy nie, bo wcześniej nie było powodu żeby zwracac na to szczególną uwagę, tym bardziej że nie syczy fest głośno na wolnych obrotach. Po przegazowaniu syczenie ustaje ale jak schodzi z obrotów to aż gwiżdże (!) i to naprawdę głośno. Czy to oznacza że dolot sie rozszczelnił i stąd te objawy? Czy te dźwięki to ewidentnie przyczyna tych drgań i nierównej pracy silnika? Proszę o radę. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 09 sie 2008, 20:10

Z nieszczelności w dolocie może wiele wynikać w tym nierówna praca silnika.Posprawdzaj gumę na przepływomierzu,wszystkie uszczelki na kolektorze ssący i wtryskach i odmę.

Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Re: [B4 2.3 NG] Drgania silnika na wolnych obr.

Post autor: grzechas_audi » 11 sie 2008, 17:21

vac pisze:Od niedawna pojawiły się drgania silnika na wolnych obrotach. Obroty są w normie (ok. 900) ale silnikiem trzęsie i pracuje jakoś nierówno. Stojąc z tyłu samochodu przed pojawieniem się tych objawów, słychac było tylko delikatny pomruk wydechu, a teraz dziwnie i nierówno "pierdzi". Po otworzeniu maski usłyszałem, że coś syczy z okolic kolektora dolotowego. Nie wiem czy tak było czy nie, bo wcześniej nie było powodu żeby zwracac na to szczególną uwagę, tym bardziej że nie syczy fest głośno na wolnych obrotach. Po przegazowaniu syczenie ustaje ale jak schodzi z obrotów to aż gwiżdże (!) i to naprawdę głośno. Czy to oznacza że dolot sie rozszczelnił i stąd te objawy? Czy te dźwięki to ewidentnie przyczyna tych drgań i nierównej pracy silnika? Proszę o radę. Pozdrawiam.

miałem to samo w mojej audicy, guma która jest na dolocie powietrza musi być zmurszała lub popękana a w tym silniku nie może być lewego powietrza bo zaraz auto nierówno chodzi. ja wymieniłem gume i jest ok ale ciężko taką dostać nawet na allegro, ceny używanych to od 100-180 zł a nowa to już wogóle ceny z kosmosu. mam nadzieję że moje wskazówki pomogą pozdrawiam

Awatar użytkownika
vac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 04 cze 2008, 23:59
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: vac » 11 sie 2008, 22:59

grzechas_audi pisze:miałem to samo w mojej audicy, guma która jest na dolocie powietrza musi być zmurszała lub popękana a w tym silniku nie może być lewego powietrza bo zaraz auto nierówno chodzi. ja wymieniłem gume i jest ok ale ciężko taką dostać nawet na allegro, ceny używanych to od 100-180 zł a nowa to już wogóle ceny z kosmosu. mam nadzieję że moje wskazówki pomogą pozdrawiam

no guma jest w nienajlepszym stanie :-x
zastanawiałem się ile taka może kosztowac i gdzie taką dostac...
więc mamy już chyba przyczynę, od spodu gdzie wchodzi odma jest popękana jak diabli...
gdzie szukac skoro nawet na allegro jest z tym problem?

Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 12 sie 2008, 10:25

vac pisze:
grzechas_audi pisze:miałem to samo w mojej audicy, guma która jest na dolocie powietrza musi być zmurszała lub popękana a w tym silniku nie może być lewego powietrza bo zaraz auto nierówno chodzi. ja wymieniłem gume i jest ok ale ciężko taką dostać nawet na allegro, ceny używanych to od 100-180 zł a nowa to już wogóle ceny z kosmosu. mam nadzieję że moje wskazówki pomogą pozdrawiam

no guma jest w nienajlepszym stanie :-x
zastanawiałem się ile taka może kosztowac i gdzie taką dostac...
więc mamy już chyba przyczynę, od spodu gdzie wchodzi odma jest popękana jak diabli...
gdzie szukac skoro nawet na allegro jest z tym problem?

szukaj na allegro całych samochodów na części, najlepiej daj części samochodowe, do wyszukarki wpisz audi 80 i cena od złotówki i dzwoń. powinieneś coś znaleźć, ja tak kupiłem gume za 150zł. jak znajdziesz gumę i pomoże to daj znać. powodzenia życze pozdro <piwo>

Awatar użytkownika
vac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 04 cze 2008, 23:59
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: vac » 12 sie 2008, 13:57

grzechas_audi pisze:ja wymieniłem gume i jest ok ale ciężko taką dostać nawet na allegro, ceny używanych to od 100-180 zł a nowa to już wogóle ceny z kosmosu. mam nadzieję że moje wskazówki pomogą pozdrawiam

Znalazłem gumę w serwisie audi w Gliwicach. Koszt 250zł, nowiutki oryginał i chyba się skuszę. Obdzwoniłem już kilkanaście miejsc i niestety. Samochodem chcę trochę pojeździć więc nie będę chyba żałował. Cena nie jest nawet dwukrotnie wyższa niż za używkę więc myślę że warto. Jak tylko zrealizują zamówienie i zamontuję gumę to dam znać.
Pozdrawiam <ok> <ok>

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 12 sie 2008, 15:04

Jeśli dobrze zlokalizowałeś nieszczelność to 250zł za nówkę mozna dać.Ja miałem ten sam objaw,ale winny był przewód powietrza(gumowa rurka)między kolektorem dolotowym a krokowcem.Najlepszym sposobem lokalizowania syczenia,stuków itp.jest przewód paliwowy.Bierzesz rurkę ok.0,5metra długości (najlepiej taką na metry z motoryzacyjnego przezroczystą jak do układu spryskiwaczy,czy paliwa itp.) jeden koniec przykładasz do ucha i drugim osłuchujesz podejrzane miejsca.System działa <ok> sprawdzony :mrgreen:

Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 12 sie 2008, 15:24

vac pisze:
grzechas_audi pisze:ja wymieniłem gume i jest ok ale ciężko taką dostać nawet na allegro, ceny używanych to od 100-180 zł a nowa to już wogóle ceny z kosmosu. mam nadzieję że moje wskazówki pomogą pozdrawiam

Znalazłem gumę w serwisie audi w Gliwicach. Koszt 250zł, nowiutki oryginał i chyba się skuszę. Obdzwoniłem już kilkanaście miejsc i niestety. Samochodem chcę trochę pojeździć więc nie będę chyba żałował. Cena nie jest nawet dwukrotnie wyższa niż za używkę więc myślę że warto. Jak tylko zrealizują zamówienie i zamontuję gumę to dam znać.
Pozdrawiam <ok> <ok>

no to super, faktycznie 250zł nie jest drogo... napewno pomoże, powodzenia życze <piwo>

Awatar użytkownika
vac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 04 cze 2008, 23:59
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: vac » 14 sie 2008, 19:13

luk_OP_Q89 pisze:Jeśli dobrze zlokalizowałeś nieszczelność to 250zł za nówkę mozna dać.Ja miałem ten sam objaw,ale winny był przewód powietrza(gumowa rurka)między kolektorem dolotowym a krokowcem.Najlepszym sposobem lokalizowania syczenia,stuków itp.jest przewód paliwowy.Bierzesz rurkę ok.0,5metra długości (najlepiej taką na metry z motoryzacyjnego przezroczystą jak do układu spryskiwaczy,czy paliwa itp.) jeden koniec przykładasz do ucha i drugim osłuchujesz podejrzane miejsca.System działa <ok> sprawdzony :mrgreen:

Faktycznie to była rurka między krokowcem a kolektorem.
Gumę i tak wymienię bo już zamówiłem a moja jest naprawdę w opłakanym stanie.
Dzięki wielkie i pozdrawiam. <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl