Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 80 PP] para która wydobywa się z rurki od poziomu oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
stach57
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 sie 2008, 23:39

[B3 80 PP] para która wydobywa się z rurki od poziomu oleju

Post autor: stach57 » 12 sie 2008, 16:37

Ubywało mi płynu,dolewałem.dziwną wskazywało temperaturę raz95st. raz 89st .po przejechaniu 20km wężę były twarde , gdy wyciągłem bagietkę od kontroli oleju z rurki wydobywało się dymek (możę para wodna )nie wiem co to możę oznaczac i co mnie czeka .Dzięki za pomoc .



Zapoznaj się z regulaminem i nazywaj poprawnie tematy.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2008, 19:03 przez stach57, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 12 sie 2008, 17:56

Zobacz kolego na bagnecie czy nie podniósł ci się czasem stan oleju, bo wskazania w opisie twoim zmierzają do tego że dostaje ci sie płyn do oleju co oznacza uszczelkę pod głowicą niestety.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 12 sie 2008, 19:06

audiktom pisze:Zobacz kolego na bagnecie czy nie podniósł ci się czasem stan oleju, bo wskazania w opisie twoim zmierzają do tego że dostaje ci sie płyn do oleju co oznacza uszczelkę pod głowicą niestety.
Ja dodam od siebie że jęsli by było dobrze z olejem to sprawdź dokładnie czy nie ma gdzieś wycieków. Takie zachowanie temperatury może też powodować zapowietrzony układ chłodzenia. A dymek z miarki oleju to mogą być zwykłe opary z komory korbowe(parujący olej, spaliny itp.)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 12 sie 2008, 20:32

dokładnie zgadzam się z kokolino jeśli ubywa ći płynu to może być faktycznie zapowietrzony układ mi też gdzieś znika troszkę płynu i nie mogę dojść gdzie dodam że uszczelkę pod głowicą wymieniłem i głowica przeszła kapitalny remont ale nie ma żadnych problemów :-D

stach57
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 sie 2008, 23:39

B3 80 PP

Post autor: stach57 » 12 sie 2008, 21:33

mechanik stwierdził że uszczelka pod głowicą jest do wymiany. Po uruchomieniu silnika i po jego krótkiej pracy stwierdził że poziom płynu chłodniczego zaczął gwałtownie rosnąc co groziło przelaniem płynu ze względu na to że był odkręcony korek. Stwierdził że kompresja przedostaje się do płynu chłodniczego i powoduje jego wypychanie na zewnątrz. odkręcił również świece i jedna z nich miała czarny nalot czego nie było na trzech innych świecach wykręconych w tym samym czasie. Olej jest czysty co przemawia za tym że płyn chłodniczy nie przedostaje się do oleju.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 12 sie 2008, 21:40

a jak wygląda sprawa ćiśnienia w cylindrach bo jeśli już chcesz wymienić uszczelkę to warto by wiedzieć jeżeli jest wszystko ok to tylko daj do sprawdzenia ewentualnie splanowania głowicę i nowa uszczelka i po problemie i jak już będziesz miał głowice to zmień uszczelniacze na zaworach :-D

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 13 sie 2008, 10:27

Kolego stach, dlaczego zakładasz dwa tematy o takiej samej tematyce w jednym dziale?

stach57
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 sie 2008, 23:39

Post autor: stach57 » 16 sie 2008, 21:36

Na razie wszystko wróciło do normy.Uszczelka została wymieniona ,również uszczelniacze zaworów ,uszczelka spod klawiatury,uszcz.rury wydechowej ,1simering,i olej.Głowica nie była planowana,mechanik twierdził że nie było potrzeby,nie jestem do końca przekonany czy dobrze zrobił pomijając planowanie.Dla informacji koszt robocizny to200zł.w tym za uszczelkę cenią 150zł.To był mój pierwszy wpis popełniłem pewne błędy,sorki.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 16 sie 2008, 22:55

To za robotę wziął tylko 50zł. :?: no ja bym splanował, auto nowe nie jest :-/ ale skoro stwierdził tak to tak :!: tylko żebyś przez to nie musiał szybko robić tego samego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl