Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 NG]Problem z przegrzewającym się silnikiem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 12 sie 2008, 20:58

luk_OP_Q89 pisze:Myszon 90-ok <ok> wskazniki a konkretnie ich wskazania mają charakter poglądowy,czyli to nie labolatorium mogą podawać nie dokładne wartości.Ale to nie wskażnik włącza wentylator w 2.3 NG motor się grzeje i tyle.A skoro wentylator b.często się włącza to dobrze nie jest.Np.lece trasą i co jakiś czas (mam wskażniki na środkowej konsoli) widze po poborze prądu że wentylator co jakiś czas pracuje,prędkość lajtowa 90-100km/h obroty niskie jade płynnie a motor się grzeje...w mieście nie ma 10min bez pracy wentylatora.Ja bym tego nie olewał.Grzechas_audi-Jak ci się wolno grzeje to prawdopodobnie ukł.chłodzenia chodzi nonstop na dużym,otwartym obiegu.Albo cały czas termostat jest otwarty(wymień) albo został wymontowany i nie ma go wcale(zamontuj)."Lepszy płyn" znaczy jaki?płyn albo jest ok.albo nie.Albo trzyma parametry albo nie.Jak masz płyn po wedzmy 1-1,5 roczny to "lepszego" bardziej "rasowego" nie kupisz możesz mieć co najwyżej droższy :lol: Co do grzania się jednostki to jak pisałem będe płukał układ kanały pod ciśnieniem(drożność układu chłodzenia),możliwe że wymienie pompe wody(jej wydajność też z czasem spada),jak trzeba wym.chłodnice(zużywa sie jak wszystko) i jak tak dalej będzie się grzał to opcja jest jedna:wydajniejsza chłodnica+dodatkowe,powiększone kanały powietrzne nadmuchu powietrza na chłodnice(bo seryjnie to wentylacje i dostęp do powietrza ma kiepski) i wtedy nie ma ludzkiej siły żeby się grzał <ok>
dzięki... wymienie termostat ( a najpierw tak jak pisałeś zobacze czy tam wogóle jest :-) ) a jakie mogą być minusy braku termostatu ( lub walniętego termostatu ) wiadomo, że w zimie nie będzie szybko ciepło w aucie, ale chodzi mi o inne negatywy, które mogą wpłynąć na coś innego z góry dzięki za odpowiedz pozdro

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 13 sie 2008, 07:50

Bez termostatu czy na uszkodzonym(wszystko jedno jak uszkodzonym czy się nie zamyka czy nie otwiera) motor pracuje dłużej w niekorzystnych warunkach.Albo jest nie dogrzany i będzie przez to więcej palił szybciej się zuzywał(korozja komór spalania i przyspieszonie zużycie)albo się przegrzewa i może przez to szybciej pujść do nieba(zatarcie,przgrzanie bądz skrzywienie głowicy,uszczelki pod głowicą).

Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 13 sie 2008, 09:34

luk_OP_Q89 pisze:Bez termostatu czy na uszkodzonym(wszystko jedno jak uszkodzonym czy się nie zamyka czy nie otwiera) motor pracuje dłużej w niekorzystnych warunkach.Albo jest nie dogrzany i będzie przez to więcej palił szybciej się zuzywał(korozja komór spalania i przyspieszonie zużycie)albo się przegrzewa i może przez to szybciej pujść do nieba(zatarcie,przgrzanie bądz skrzywienie głowicy,uszczelki pod głowicą).
dzięki za info. w takim razie wymienie termostat jak najszybciej i będzie git ale oglnie to nie spala mi więcej niż powinien bo na poziomie 10-11 w mieście więc chyba nie ma źle :-) pozdro <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl