[B4 1Z] Remont turbiny
[B4 1Z] Remont turbiny
Czołem,
Chciałbym zrobić remont turbiny w Audiku 80 mojego ojca.
Silnik 1Z, 1995 rok.
Zestawy naprawcze widziałem na Allegro po 230 zł.
W sumie to nie zajrzałem ale powinien mieć turbinę Garretta.
Potrzebował bym by ktoś podał mi jaki typ turbiny ma konkretnie ten rocznik i może jakieś rysunki, przekroje lub dokumentacje tej turbiny.
Z góry dzięki.
Chciałbym zrobić remont turbiny w Audiku 80 mojego ojca.
Silnik 1Z, 1995 rok.
Zestawy naprawcze widziałem na Allegro po 230 zł.
W sumie to nie zajrzałem ale powinien mieć turbinę Garretta.
Potrzebował bym by ktoś podał mi jaki typ turbiny ma konkretnie ten rocznik i może jakieś rysunki, przekroje lub dokumentacje tej turbiny.
Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2008, 19:34 przez maruch73, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Na poczatek kolego popraw temat tak aby byl zgodnie z regulaminem, a na koniec raczej zapomnij o wykonaniu regeneracji w własnym zakresie z małego lecz bardzo waznego powodu, nie masz odpowiednich narzedzi chocby do wywazenia wirnika a po drugie jesli potrzebujesz schematy to swiadczy o tym ze nie masz na ten temat wogóle wiedzy wiec i nawet z tego powodu taka operacje juz bym Ci odradził... wiedza wiedza ale nie masz i tak narzedzi potrzebnych do wykonania regeneraci
[ Dodano: 2008-08-13, 19:27 ]
Turbine masz raczej napewno Garetta o ile nic nie było dłubane <ok>
[ Dodano: 2008-08-13, 19:27 ]
Turbine masz raczej napewno Garetta o ile nic nie było dłubane <ok>
Jestem mechanikiem okrętowym i pare remontów mniejszych lub wiekszych turbin juz popełniłem (okolo 15) .
Pytam sie o "rysunki, przekroje lub dokumentacje tej turbiny" a nie schematy. Pomogło by to przy składaniu i weryfikacji dostarczonych cześci zamiennych.
Co do narzedzi to chcialem to turbo wziąc na statek a tam mamy narzedzi sporo, poza tym do tego typu turbin narzedzi wiele nie trzeba.
Wirnik wywaza sie jezeli znajduja sie na nim jakies uszkodzenia mechaniczne, jezeli nie ma to wystarczy go oczyscic, najlepiej chemią.
Dłubane w aucie nic nie bylo i powinien byc Garrett ale jaka seria to nie wiem.
Czy znajde info na obudowie?
Pytam sie o "rysunki, przekroje lub dokumentacje tej turbiny" a nie schematy. Pomogło by to przy składaniu i weryfikacji dostarczonych cześci zamiennych.
Co do narzedzi to chcialem to turbo wziąc na statek a tam mamy narzedzi sporo, poza tym do tego typu turbin narzedzi wiele nie trzeba.
Wirnik wywaza sie jezeli znajduja sie na nim jakies uszkodzenia mechaniczne, jezeli nie ma to wystarczy go oczyscic, najlepiej chemią.
Dłubane w aucie nic nie bylo i powinien byc Garrett ale jaka seria to nie wiem.
Czy znajde info na obudowie?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
W takim wypadku sytuacja zmienia sie diametralnie, ja raczej napewno nie podiołbym sie działania regeneracji turbiny i to nie dla tego ze bałbym sie ja rozkrecac (bo tego akurat sie nie boje) tylko dla tego ze nie mam pewnosci ze jeszcze by działał prawidłowo po mojej ingerencji Nie mówie o jakimś czyszczeniu bo to akurat prosta robota ale cała regeneracja to szczerze jeszcze sam nie widziałem.maruch73 pisze:Jestem mechanikiem okrętowym i pare remontów mniejszych lub wiekszych turbin juz popełniłem (okolo 15) .
Dokładnie na obudowie turbiny na tabliczce znamionowej jest opisane jaki jest to dokładnie model... ale obstawiam ze bedzie to Garetta model T15. Oczywiscie zwracam honor jednoczesnie licze na jakies foty (pewnie nie tlylko ja ) i zycze powodzenia, jesli bedzie potrzeba słuze pomoca jaka tylko moge <ok>maruch73 pisze:Czy znajde info na obudowie?
[ Dodano: 2008-08-14, 09:25 ]
Po tylu latach to raczej nie mozliwe zeby na wierniku nie było zadnych uszkodzen, ale cuda sie zdarzaja, chociaz jak masz sprzet to jest to bez róznicymaruch73 pisze:Wirnik wywaza sie jezeli znajduja sie na nim jakies uszkodzenia mechaniczne, jezeli nie ma to wystarczy go oczyscic, najlepiej chemią.
Dzięki za odpowiedzi.
Sprawdzilem i faktycznie to Garrett T15 tylko kurcze musze wczesniej jechac na statek i nie zdażę teraz załatwić cześci z Allegro przed wyjazdem.
Odezwę sie za 2 miesiące bo za tyle mniej więcej czasu zacznę posuwac sprawy.
Turbina jest do remontu bo bierze za duzo oleju.
Bardzo dużo oleju widać na przewodach powietrznych za turbo.
Oczywiście nie istnieje turbina nie tracąca oleju (uszczelnienia labiryntowe) ale po prostu to już za dużo.
No i brudzi to chłodnice powietrza doładowującego wiec wpływa negatywnie na moc.
Jeżeli odkryję że kompresor lub turbina jest uszkodzony to są i tak cześci praktycznie nie naprawialne i lepiej zamontować nowe.
Oczywiście obiecuję fotki.
Sprawdzilem i faktycznie to Garrett T15 tylko kurcze musze wczesniej jechac na statek i nie zdażę teraz załatwić cześci z Allegro przed wyjazdem.
Odezwę sie za 2 miesiące bo za tyle mniej więcej czasu zacznę posuwac sprawy.
Turbina jest do remontu bo bierze za duzo oleju.
Bardzo dużo oleju widać na przewodach powietrznych za turbo.
Oczywiście nie istnieje turbina nie tracąca oleju (uszczelnienia labiryntowe) ale po prostu to już za dużo.
No i brudzi to chłodnice powietrza doładowującego wiec wpływa negatywnie na moc.
Jeżeli odkryję że kompresor lub turbina jest uszkodzony to są i tak cześci praktycznie nie naprawialne i lepiej zamontować nowe.
Oczywiście obiecuję fotki.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: