[B4 1Z] kontrolka świec żarowych
[B4 1Z] kontrolka świec żarowych
Witam wszystkich .
Przeszukałem szukajką chyba wszystko i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Mam nadzieję, że ktoś z tu obecnych użytkowników już się z nim zetknął i w prosty, szybki sposób pomoże mi go rozwiązać. Polega on na tym, iż żarzy mi się kontrolka świec żarowych :evil: . Drażni mnie to bo przypomina mi to żarzenie kontrolki ładowania aku w maluchu mojego ojca przed wymianą stojana alternatora i żarzenie kontrolki ciśnienia oleju w moim maluchu przed kapitalką X-lat temu (Sorki za offtopic). Ale Audi to nie maluch więc mnie to drażni i proszę was o wskazanie rozwiązania tej drażniącej moje oko usterki.
Dodam jeszcze, że po podłączeniu VAGa nie ma żadnych błędów a kontrolka jak i grzanie działa poprawnie. Silnik to zetor na Pierburgu.
Dziękuję za zainteresowanie i liczę na Waszą <help> .
Pozdrawiam.
Przeszukałem szukajką chyba wszystko i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Mam nadzieję, że ktoś z tu obecnych użytkowników już się z nim zetknął i w prosty, szybki sposób pomoże mi go rozwiązać. Polega on na tym, iż żarzy mi się kontrolka świec żarowych :evil: . Drażni mnie to bo przypomina mi to żarzenie kontrolki ładowania aku w maluchu mojego ojca przed wymianą stojana alternatora i żarzenie kontrolki ciśnienia oleju w moim maluchu przed kapitalką X-lat temu (Sorki za offtopic). Ale Audi to nie maluch więc mnie to drażni i proszę was o wskazanie rozwiązania tej drażniącej moje oko usterki.
Dodam jeszcze, że po podłączeniu VAGa nie ma żadnych błędów a kontrolka jak i grzanie działa poprawnie. Silnik to zetor na Pierburgu.
Dziękuję za zainteresowanie i liczę na Waszą <help> .
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
zdejmij przewody z świec żarowych isprawdż amperomieżem pobór prądu każdej świecy[ ok10 amper] lub podłącz przewód prądowy doświecy i sprawdż czy iskrzy jeżeli nie iskrzy to jest uszkodzona. powodzenia.Solskier pisze:Jesli ecu nie zarejstrował zadnych błedów to zdaje sie ze bedzie to jakies zwarcei (przebicie na mase) na pocztek proponuje zmierzyć napiecie na przewodach od katroliki i ewentualnie ich sladem przejrzec ile sie da wizki od tej kątrolki.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2009, 22:12 przez romulus697, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
Pozostaje mi chyba zrobić to co kolego Solskier radzisz. Nie ma innego wyjścia. Myślałem, że jest jakaś bolączka w układzie, którą ktoś już kiedyś miał i znalazł.... więc została tylko kabelkomania i dokładne sprawdzenie licznika .
Kolego romulus697 świece sprawdzałem tylko metodą drucikową i wszystkie iskrzyły. W weekend odłączę przewody od wszystkich świec sprawdzę pobór prądu miernikiem. Myślisz, że to może być przyczyną. Na mój rozum świece dostają tylko napięcie gdy układ załączy grzanie świec w temp. poniżej 5 st.C o ile się nie mylę. A wydaje mi się, że układ działa poprawnie bo przy przekręceniu kluczyka kontroka rozbłyska na poniżej sekundy a jak było chłodniej to załączało się grzanie świec. Aha jeżeli wiesz to napisz mi gdzie znajduje się ten układ sterujący załączaniem podgrzewania.
Dzięki za podpowiedzi. W weekend będę rzeźbił .
Pozdrawiam.
Pozostaje mi chyba zrobić to co kolego Solskier radzisz. Nie ma innego wyjścia. Myślałem, że jest jakaś bolączka w układzie, którą ktoś już kiedyś miał i znalazł.... więc została tylko kabelkomania i dokładne sprawdzenie licznika .
Kolego romulus697 świece sprawdzałem tylko metodą drucikową i wszystkie iskrzyły. W weekend odłączę przewody od wszystkich świec sprawdzę pobór prądu miernikiem. Myślisz, że to może być przyczyną. Na mój rozum świece dostają tylko napięcie gdy układ załączy grzanie świec w temp. poniżej 5 st.C o ile się nie mylę. A wydaje mi się, że układ działa poprawnie bo przy przekręceniu kluczyka kontroka rozbłyska na poniżej sekundy a jak było chłodniej to załączało się grzanie świec. Aha jeżeli wiesz to napisz mi gdzie znajduje się ten układ sterujący załączaniem podgrzewania.
Dzięki za podpowiedzi. W weekend będę rzeźbił .
Pozdrawiam.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
A mi sie coś pamieta ze swieca ma okolo 10A.romulus697 pisze:zdejmij przewody z świec żarowych isprawdż amperomieżem pobór prądu każdej świecy[ ok7amper]
O bardzo dobre spostrzezenie, nawet o tym nie pomyslałem a warto sparwdzić i to na samym poczatku bo własnie ten czujnik (niebieski w ruze rozgałezionej przy głowicy) steruje załanczaniem swiec zarowych, jesli bedzie na nim jakieś zwarcie to i taka sytuacja bedzie sie dziła, z tego tez co pamietam jesli sie go odłaczy całkiem to swiece beda grzały non stop przez około 20-25s (czyli max ujemna temperatura).karol121 pisze:a czujnik temp cieczy jest ok
Wiam
Dzisiaj na szybkiego rozpięłem wtyczkę z niebieskiego czujnika i cierpliwie czekałem te 20-25 sekund aż kontrolka zgaśnie (podgrzewanie działało prawidłowo) i pomimo, że czujnik był całkowicie wyeliminowany z obwodu kontrolka nadal żarzyła się :evil: . Dodam, iż jest to żarzenie widoczne tylko jak jest półmrok. W dzień wogóle go nie widać. Pozostaje mi więc sprawdzenie licznika i kabli. A może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na to ustroństwo??
"jak to się stało?" - jak kupiłem auto to już tak było.
Kolego Solskier jeżeli się nie mylę to VAG odczytuje temperaturę płynu chłodzącego z tego właśnie czujnika (a jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić) a u mnie na postoju to Vag pokazuje ok 91 st.C więc chyba dobrze. Czyli chyba można przyjąć, że jest sprawny.
Jeżeli jest inaczej to proszę napisz mi.
Dziękuję za podpowiedzi i zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam wszystkich.
Aha...
Koledzy napiszcie mi jakie powinny być prawidłowe rezystancje czujników temperatury ( niebieskiego 2-u pinowego i szarego 3-y pinowego ) w temperaturach 25 st.C i około 90 st.C .
Dzisiaj na szybkiego rozpięłem wtyczkę z niebieskiego czujnika i cierpliwie czekałem te 20-25 sekund aż kontrolka zgaśnie (podgrzewanie działało prawidłowo) i pomimo, że czujnik był całkowicie wyeliminowany z obwodu kontrolka nadal żarzyła się :evil: . Dodam, iż jest to żarzenie widoczne tylko jak jest półmrok. W dzień wogóle go nie widać. Pozostaje mi więc sprawdzenie licznika i kabli. A może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na to ustroństwo??
"jak to się stało?" - jak kupiłem auto to już tak było.
Kolego Solskier jeżeli się nie mylę to VAG odczytuje temperaturę płynu chłodzącego z tego właśnie czujnika (a jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić) a u mnie na postoju to Vag pokazuje ok 91 st.C więc chyba dobrze. Czyli chyba można przyjąć, że jest sprawny.
Jeżeli jest inaczej to proszę napisz mi.
Dziękuję za podpowiedzi i zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam wszystkich.
Aha...
Koledzy napiszcie mi jakie powinny być prawidłowe rezystancje czujników temperatury ( niebieskiego 2-u pinowego i szarego 3-y pinowego ) w temperaturach 25 st.C i około 90 st.C .
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Generalnie jesli sygnał jest odczytywany jako 91stopni C to nawet jesli czujnik jes uszkodzony to ta temperatura jesy ok i nie miala by wpływu na co kolwiek bo jest odczytywana przez ecu jako prwidłowwal. Wydaje mi sie ze bedzie problem na kablach, byc moze gdzies na przekaźniku jakies przebicie, zimny lut czy coś w rodzaju. Wyjmij licznik i prześledz cała droge sciezek a potem kabla (pomierz miernikiem) tego co daje sygnał na zarowke swiec zarowych, dodatkowo zobcz jakie idzie tam napiece, bo jeszcze przyszła mi do głowy taka myśl ze mozesz miec wylamana scianke grodziowa w licznku i swiatło poprostu wedruje sobie z innje zarówki oswietla ikonke grzania swiec... poprostu sprawdz miernikiem czy po odpaleniu jest tam nadal napiecie i czy wogóle jest <ok>
No więc tak... w weekend nie miałem zbyt wiele czasu na porządne dłubanie ale sprawdziłem dokumentnie licznik i w nim wszystko jest ok. Wszystkie ścieżki w liczniku są wzorowe, nie ma zimnych lutów ani zwarcia w obwodzie kontrolek. Opcję "wędrującego światła" też skreślam bo wszystkie grodzie są "szczelne" a pozatym po zapaleniu silnika i wyłączeniu świateł nic się nie świeci w okolicy lampki grzania świec oprócz zegarka ale jest on dobrze odseparowany od tej lampeczki. Tak więc licznik nie jest temu winny. Napięcie, które idzie na żaróweczkę (a którego nie powinno być) to około 0,15-0,20 V.
Kolego Solskier powiedz mi jeśli wiesz, co jest następnym punktem obwodu (przekaźnik, moduł) pomiędzy kontrolką w liczniku a akumulatorem (w przenośni) bo nie chce mi się rozbebeszać wiązki i iść " po nitce do....". Jeżeli to czujnik to co w takim razie powinienem sprawdzić za nim :mrgreen:
Dzięki i pozdrawiam.
[ Dodano: 2008-09-08, 23:16 ]
No więc wykumałem sprawę .... winę za to ponosi centralka alarmowa METY 8-) , która jak się okazało współgra z w/w kontrolką. Po odpięciu jej kontrolka przestaje się żarzyć. Niestety czasu na dłubanie w centralce chwilowo nie mam a z otwierania/zamykania auta guzikiem raczej nie zrezygnuję :mrgreen: .
Kolego Solskier powiedz mi jeśli wiesz, co jest następnym punktem obwodu (przekaźnik, moduł) pomiędzy kontrolką w liczniku a akumulatorem (w przenośni) bo nie chce mi się rozbebeszać wiązki i iść " po nitce do....". Jeżeli to czujnik to co w takim razie powinienem sprawdzić za nim :mrgreen:
Dzięki i pozdrawiam.
[ Dodano: 2008-09-08, 23:16 ]
No więc wykumałem sprawę .... winę za to ponosi centralka alarmowa METY 8-) , która jak się okazało współgra z w/w kontrolką. Po odpięciu jej kontrolka przestaje się żarzyć. Niestety czasu na dłubanie w centralce chwilowo nie mam a z otwierania/zamykania auta guzikiem raczej nie zrezygnuję :mrgreen: .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 31 mar 2011, 20:05
[1.9TDI 1Z] Kontrolka świec żarowych
Podepnę się pod temat. Powód: kontrolka świec żarowych, która świeci 4sek. bez względu na temperaturę otoczenia.
Sprawdziłem świece żarowe, czujnik temperatury (2-pin niebieski). Wszystko wydaje się OK.
Sposób w jaki testowałem:
1. Świece: każdą jedną sprawdziłem omomierzem, bez wykręcania, opór: 2.4 ohm;
2. Czujnik temperatury: odpiąłem wtyczkę, sprawdziłem opór po przejechaniu 5.5km oraz po ostygnięciu silnika - opory różniły się wartością, drugi był większy od pierwszego;
3. Podawanie napięcia na świece żarowe: Wyciągnąłem jeden "kapturek" ze świecy, podłączyłem woltomierz, przekręciłem kluczyk - napięcie na świecę nie zostało podane bo temp. otoczenia była ok. 10 st.celcjusza.
Wypiąłem wtyczkę 2pin i włożyłem rezystor 5.7kohm (symulacja 0st.celcjusza), przekręciłem kluczyk i napięcie zostało podawane przez 10sek. Wyraźnie było słychać przekaźnik jak się załącza i wyłącza.
Problem leży w tym, że kontrolka zapala się i gaśnie zawsze po 4 sek. obojętnie czy podpięty jest czujnik czy nie, czy też rezystor.
Czy miał ktoś taki przypadek, gdzie należałoby szukać przyczyny? Czy podpięcie VAG da cokolwiek?
Sprawdziłem świece żarowe, czujnik temperatury (2-pin niebieski). Wszystko wydaje się OK.
Sposób w jaki testowałem:
1. Świece: każdą jedną sprawdziłem omomierzem, bez wykręcania, opór: 2.4 ohm;
2. Czujnik temperatury: odpiąłem wtyczkę, sprawdziłem opór po przejechaniu 5.5km oraz po ostygnięciu silnika - opory różniły się wartością, drugi był większy od pierwszego;
3. Podawanie napięcia na świece żarowe: Wyciągnąłem jeden "kapturek" ze świecy, podłączyłem woltomierz, przekręciłem kluczyk - napięcie na świecę nie zostało podane bo temp. otoczenia była ok. 10 st.celcjusza.
Wypiąłem wtyczkę 2pin i włożyłem rezystor 5.7kohm (symulacja 0st.celcjusza), przekręciłem kluczyk i napięcie zostało podawane przez 10sek. Wyraźnie było słychać przekaźnik jak się załącza i wyłącza.
Problem leży w tym, że kontrolka zapala się i gaśnie zawsze po 4 sek. obojętnie czy podpięty jest czujnik czy nie, czy też rezystor.
Czy miał ktoś taki przypadek, gdzie należałoby szukać przyczyny? Czy podpięcie VAG da cokolwiek?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Podpinając vaga zobaczysz czy komp widzi prawidłową temperaturę otoczenia ,czego nie sprawdzisz żadnymi domowymi testamikaszaklabs pisze:Problem leży w tym, że kontrolka zapala się i gaśnie zawsze po 4 sek. obojętnie czy podpięty jest czujnik czy nie, czy też rezystor.
Czy miał ktoś taki przypadek, gdzie należałoby szukać przyczyny? Czy podpięcie VAG da cokolwiek?
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
sprawdz ile czasu grzeja swiece czy sa synchroniczne z zarowka na pulpicie..jak Ci sie niechce sprawdzac miernikiem pod maska-na fajce od swiecy..to chociaz na sluch -charakterystyczne pykniecie przekaznika..mozesz tez podmienic z kims ten przekaznik pod deska bodajrze ma on numer 316-sterujacy przekaznikiem roboczym-gniazdo numer 10 pod maska-tak bynajmniej uminie to jes:)
czujnik temp. mozesz sobie zostawic bo na 100% jest dobry
czujnik temp. mozesz sobie zostawic bo na 100% jest dobry