[80 2,3 NG] Szarpanie silnika
- grzechas_audi
- Forum Audi 80
- Posty: 521
- Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
- Lokalizacja: SR
[80 2,3 NG] Szarpanie silnika
Mam problem jadąc na obojętnie jakim biegu i mając ok. 2000 obr/min autem szarpie, a nie chce jeździć na biegu niżej żeby obroty były koło 3000 obr/min. Jest to straszne przy jechaniu w korku bo nie wiadomo na jakim biegu jechać. Nie wiem co może być powodem takiego szarpania? Może to być spowodowane przez nieszczelny układ wydechowy? Jak coś proszę o pomoc i jakąś konkretną odpowiedz z góry dzięki ( nie znalazłem w tematach nic odnośnie szarpania w silniku 2,3NG )
Ostatnio zmieniony 13 sie 2008, 12:15 przez grzechas_audi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 20 cze 2007, 13:57
- Lokalizacja: Dusseldorf
[coupe 2,3 NG] Szarpanie silnika
hejka, ja mam dokladnie ten sam problem u mnie. jak rano odpalam auto, to z poczatku jedzie ok na wszystkich biegach, po jakis 10min. obojetnie na jakim biegu zaczyna dusic, szarpac...dopiero jak wcisne gas do konca to ciagnie, lub jak silnik ma 90stopni to tez jest w miare ok...
z tego co mi mowiono to najprawdopodobniej jest nieszczelny uklad wydechowy ( pordzewialy, lub cos), albo nieszczelna uszczelka na glowicy silnika, lub w najgorszym przyapadku cos z elektryka...jesli co sie dowiem wiecej to dam znac...prosilbym tez o to samo z Twojej strony....
pozdrawiam
z tego co mi mowiono to najprawdopodobniej jest nieszczelny uklad wydechowy ( pordzewialy, lub cos), albo nieszczelna uszczelka na glowicy silnika, lub w najgorszym przyapadku cos z elektryka...jesli co sie dowiem wiecej to dam znac...prosilbym tez o to samo z Twojej strony....
pozdrawiam
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Tego typu fanaberie czy to na biegu jałowym czy w trakcie jazdy ze stałą prędkością obrotową silnika,nie są spowodowane nieszczelnym wydechem.Wydech może hałasować,może spaść jak przerdzewieje :mrgreen: może śmierdzieć spalinami ale nie powoduje szarpania.Wymieniałem ostatnio wydech bo był od katalizatora jak sito ale o szarpaniu nie było mowy.NG jest czuły na nieszczelności,lewe powietrze wydaje mi się bardziej prawdopodobne(układ dolotowy).Jeśli chodzi o obr.biegu jałowego,lokalizacje usterki rozpoczoł bym od silniczka krokowego.
- silniczek krokowy odpowiada za pracę silnika na BIEGU JAŁOWYM.nie wiem czy to nie wina silnika krokowego.silnik jeszcze nie jest dogrzany i dlatego nie równo pracuje.choć czasem też tak mój ma to na razie mi to nie przeszkadza.ale zauważyłem że jak jest dobrze rozgrzany to mu to mija.
- dokładnie <ok>NG jest czuły na nieszczelności,lewe powietrze wydaje mi się bardziej prawdopodobne(układ dolotowy)
Do sprawdzenia Panowie na początku: sonda lambda (zaczyna działać po zagrzaniu), czujnik temperatury od ECU, położenie talerzyka w przepływomierzu powietrza oraz regulacja mieszanki.