[1.8T B5] Kodowanie kluczyka
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
[1.8T B5] Kodowanie kluczyka
Panowie, może będziecie w stanie mi pomóc. Moze ktos z Was się zna lepiej...
VW Passat 1997/98r B5 1.8T AEB.
Kluczyk (pilot c-zamka wbudowany) przestał działać po odłączeniu komputera ( zmiana czipa )
Zmieniłem baterię - bez zmian.
Dioda w kluczyku mruga, ale zamki milczą.
VAG pokazuje błąd kodowania kluczyka.
Procedura jaką próbuję zrobić:
VAG i:
Moduł komfortu ->
Adaptacja ->
kanał 01 ->
Tu odczytuje, ze zaprogramowany jest 1 kluczyk. Ok to sie zgadzałoby. Mam tylko jeden z pilotem.
Wpisuje wartość 2 - ażeby zaprogramowac dwa kluczyki ( testowo ) klikam TESTUJ i dupa, wartośc nadal 1, czyli 1 kluczyk.
Próbuje zaprogramować. Kroki jak wyżej. Wybieram ilośc kluczyków 1, klikam testuj.
Następnie klikam SAVE i przytrzymuje ponad 1 sekundę unlock w kluczyku.
I co ? Dupa. Kluczyk nadal nie dziala. Wchodze w błedy i widzę na nowo blad zaprogramowania kluczyka.
Jak to cholerstwo zrobic, wie ktos ?
Do 1999 r ponoć tylko vagiem można zaprogramować.
Dlaczego gdy zmieniam wartość - ilośc kluczyków, robie to testowo, wpisuję 2 klikam save i nadal mam widoczną ilość 1 ?
W torbę jeża co za cholerstwo.
VW Passat 1997/98r B5 1.8T AEB.
Kluczyk (pilot c-zamka wbudowany) przestał działać po odłączeniu komputera ( zmiana czipa )
Zmieniłem baterię - bez zmian.
Dioda w kluczyku mruga, ale zamki milczą.
VAG pokazuje błąd kodowania kluczyka.
Procedura jaką próbuję zrobić:
VAG i:
Moduł komfortu ->
Adaptacja ->
kanał 01 ->
Tu odczytuje, ze zaprogramowany jest 1 kluczyk. Ok to sie zgadzałoby. Mam tylko jeden z pilotem.
Wpisuje wartość 2 - ażeby zaprogramowac dwa kluczyki ( testowo ) klikam TESTUJ i dupa, wartośc nadal 1, czyli 1 kluczyk.
Próbuje zaprogramować. Kroki jak wyżej. Wybieram ilośc kluczyków 1, klikam testuj.
Następnie klikam SAVE i przytrzymuje ponad 1 sekundę unlock w kluczyku.
I co ? Dupa. Kluczyk nadal nie dziala. Wchodze w błedy i widzę na nowo blad zaprogramowania kluczyka.
Jak to cholerstwo zrobic, wie ktos ?
Do 1999 r ponoć tylko vagiem można zaprogramować.
Dlaczego gdy zmieniam wartość - ilośc kluczyków, robie to testowo, wpisuję 2 klikam save i nadal mam widoczną ilość 1 ?
W torbę jeża co za cholerstwo.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Spróbuj zrobić adaptacje immo, tzn, włacz vaga wejdz w immo, w audi jest to kanał 25 ale u Ciebie moze byc to juz we wskaźnikach bo w Pasku immo jest juz w liczniku ale w kazdym badz razie jak sie da to włacz kanał odowiadajacy za immo, tam musisz sie zalogowac i teraz tez jest problem bo nie znam kodu do bena do disla jest kod 12233 jak juz jestes zalogowany to wchodzisz w adaptacje grupa 00 dajesz odczyt i odrazu zapis po tym zabiegu immo powinno sie zaadoptowac do sterownika. Jesli nie zadzaial to co napsiałem to spróbuj zrobić to samo w tym kanale co sam opisałes, w adpatacjach odczyt grupy 00 i odazu zapis (w ten sposób adoptuje sie sterownik) a co do tego ze nie zapisuje Ci zmian to przypuszczam ze przez to ze sie nie zalogowałes tylko jaki jest login do benzyny? PS. Tak na marginesie coś mi sie w głowie placze knała 17 tam logowanie adaptacja, odczyt i zapis bez mian grupy 00, i jesli masz na kanale 17 wskaźniki albo coś w tym sylu coś zwiazanego z immo to zapewe dobrze mi sie kojarzy a jesli nie to mam jakies schizy <lol>
Funkfernbedienung anlernen
STG 35 (Komfortsteuergerät ohne eFH) auswählen
oder
STG 46 (Komfortsteuergerät mit eFH) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10
-> Kanal 00 (Lernwerte) anwählen
Zum löschen der alten Schlüssel als neuen Wert 00 eingeben. Wert speichern.
-> Kanal 01 (Schlüsselanzahl) anwählen
Die gewünschte Anzahl der Schlüssel (maximal 4) als neuen Wert eingeben. Wert speichern.
Weitere Schlüssel werden wie folgt angepasst, jeweils eine der Tasten für 1 Sekunde drücken, der Schlüssel ist danach angepasst. So verfahren bis alle Schlüssel angepasst sind.
Die Anpassung ist beendet, wenn die Anzahl der eingegebenen Schlüssel erreicht, oder eine Zeit von 15 Sekunden vergangen ist.
STG 35 (Komfortsteuergerät ohne eFH) auswählen
oder
STG 46 (Komfortsteuergerät mit eFH) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10
-> Kanal 00 (Lernwerte) anwählen
Zum löschen der alten Schlüssel als neuen Wert 00 eingeben. Wert speichern.
-> Kanal 01 (Schlüsselanzahl) anwählen
Die gewünschte Anzahl der Schlüssel (maximal 4) als neuen Wert eingeben. Wert speichern.
Weitere Schlüssel werden wie folgt angepasst, jeweils eine der Tasten für 1 Sekunde drücken, der Schlüssel ist danach angepasst. So verfahren bis alle Schlüssel angepasst sind.
Die Anpassung ist beendet, wenn die Anzahl der eingegebenen Schlüssel erreicht, oder eine Zeit von 15 Sekunden vergangen ist.
Tutaj chodzi o kodowanie Pilota, by auto można było otworzyc i zamykać na pilot.minon1 pisze:moim zdaniem trzeba będzie wlutowywać scalak i zczytywać bezpośrednio z niego, jeśli takie proste było by zakodowanie od nowa to każdy by podłączał VAGa i odjeżdżał autkiem jak swoim.
Nie chodzi tutaj o kodowanie IMMO.
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
Ja znalazłem w swoich zbiorach taki opis kodowania kluczyków!!!
DOPASOWANIE PILOTÓW ZDALNEGO STEROWANIA
Poniżej opisano sposób dopasowania radiowych pilotów sterujących funkcjami
zamka centralnego w samochodach VW/AUDI.
Zbierz wszystkie piloty zdalnego sterowania jakie chcesz zaprogramować. Jeden z kluczyków pojazdu umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON. Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Adaptacja - 10]
Wybierz kanał "01" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał "21")
[Odczytaj]
W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów.
W polu "Nowa wartość" wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami).
[Testuj]
Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.
[Zapisz]
Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania. Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania - przycisk UNLOCK (otwieranie).
Jeżeli powyższa procedura nie działa - tzn. zarówno kanał "01" jak i "21" nie są dostępne - postępuj następująco:
Jeden z kluczyków pojazdu (stary - z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!). Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
[Idź!]
Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika.
Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).
Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne -
na trzeciej itd.
Przykład:
Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2.
Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie).
Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć.
Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojzadu.
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
[Idź!]
Nawiązując do podanego wyżej przykładu, pole nr 2 powinno wskazywać np. wartość "0011".
Dopisując nowe nadajniki pamiętaj, że przydzielając im zajęte już miejsca w pamięci sterownika (reprezentowane przez "1" w polu nr 2) wykasujesz tym samym - działające już - stare piloty zdalnego sterowania.
Mam nadzieje że jakiś z opisanych sposobów kodowania zadziała!!
DOPASOWANIE PILOTÓW ZDALNEGO STEROWANIA
Poniżej opisano sposób dopasowania radiowych pilotów sterujących funkcjami
zamka centralnego w samochodach VW/AUDI.
Zbierz wszystkie piloty zdalnego sterowania jakie chcesz zaprogramować. Jeden z kluczyków pojazdu umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON. Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Adaptacja - 10]
Wybierz kanał "01" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał "21")
[Odczytaj]
W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów.
W polu "Nowa wartość" wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami).
[Testuj]
Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.
[Zapisz]
Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania. Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania - przycisk UNLOCK (otwieranie).
Jeżeli powyższa procedura nie działa - tzn. zarówno kanał "01" jak i "21" nie są dostępne - postępuj następująco:
Jeden z kluczyków pojazdu (stary - z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!). Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
[Idź!]
Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika.
Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).
Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne -
na trzeciej itd.
Przykład:
Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2.
Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie).
Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć.
Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojzadu.
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
[Idź!]
Nawiązując do podanego wyżej przykładu, pole nr 2 powinno wskazywać np. wartość "0011".
Dopisując nowe nadajniki pamiętaj, że przydzielając im zajęte już miejsca w pamięci sterownika (reprezentowane przez "1" w polu nr 2) wykasujesz tym samym - działające już - stare piloty zdalnego sterowania.
Mam nadzieje że jakiś z opisanych sposobów kodowania zadziała!!
aha myślałem że nie może również odpalićFranoF1 pisze:Tutaj chodzi o kodowanie Pilota, by auto można było otworzyc i zamykać na pilot.minon1 pisze:moim zdaniem trzeba będzie wlutowywać scalak i zczytywać bezpośrednio z niego, jeśli takie proste było by zakodowanie od nowa to każdy by podłączał VAGa i odjeżdżał autkiem jak swoim.
Nie chodzi tutaj o kodowanie IMMO.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Doc, A probowałeś wsadzić spowrotem ori kosci do ECU i sprawdzić czy wszystko działa poprawnie? Bo nadal stoje przy swoim ze wystarczy zaadoptowac kluczyk do ecu, bo przeciez na chłopski rozum w kluczyku i w całej reszcie nic nie było grzebane, a jedyne co sie zmieniło to pamiec ecu wiec tam trzeba szukac przyczyny nie w kluczyku, takie jest moje zdanie koledzy
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
killer0123, tą metodę widziałem na:
http://www.vag-com.pl/programowanie-pilotow.htm
Niestety nie działa Wciąż po próbie mam błąd:
Incorrect Key programming.
Zastanawiam się już, czy czasem nie padł mi pilot. Niby mruga dioda, ale cholera wie czy działa. Nie mam jak tego sprawdzić. Działa on na częstotliwości 433mhz, wiec przykładając do radia nie sprawdze czy zakłóca na takiej częstotliwości.
Nie mam odpowiedniego przyrządu do spawdzenia pilota.
Franku, panowie, jeśli znacie niemiecki. Może mi ktoś przetłumaczyc dokładnie ten fragment synchronizacji z mojej instrukcji obsługi ?
Oto zdjęcie.
http://www.vag-com.pl/programowanie-pilotow.htm
Niestety nie działa Wciąż po próbie mam błąd:
Incorrect Key programming.
Zastanawiam się już, czy czasem nie padł mi pilot. Niby mruga dioda, ale cholera wie czy działa. Nie mam jak tego sprawdzić. Działa on na częstotliwości 433mhz, wiec przykładając do radia nie sprawdze czy zakłóca na takiej częstotliwości.
Nie mam odpowiedniego przyrządu do spawdzenia pilota.
Ja teraz właśnie mam ORI kostkę włożoną. Czarek wyjął mi kostkę z tuningową mapą.Solskier pisze:Doc, A probowałeś wsadzić spowrotem ori kosci do ECU
Franku, panowie, jeśli znacie niemiecki. Może mi ktoś przetłumaczyc dokładnie ten fragment synchronizacji z mojej instrukcji obsługi ?
Oto zdjęcie.
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
o to tekst który chciałeś przetłumaczyć!!
Sam tego nie tłumaczyłem bo nie znam niemieckiego ale znalazłem książke do Passata B5 po polsku;)
Sam tego nie tłumaczyłem bo nie znam niemieckiego ale znalazłem książke do Passata B5 po polsku;)
Ostatnio zmieniony 21 sie 2008, 17:07 przez killer0123, łącznie zmieniany 9 razy.