oscyloskopem czy jakimś wynalazkiem diodowym? Niestety bez oscyloskopu praktycznie nie ma możliwości stwierdzenia 100% sprawności sondy. Te wszystkie diodowe wskaźniki to tylko orientacyjne przyrządy, które mówią jedynie o tym, że sonda pracuje.Fantomas_29 pisze:mierzona przyżądem i pracowała dobrze.
[B4 ABT 2.0] brak ssania. POMOCY
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Ale to trzeba mierzyc na odpietej kostce od komputera ? bo ja mierzyłem tak odrazu do kostki i są identyczne jak u ojca w B4. Jedynie nie sprawdziłem tej kostki od potencjometra.
Przyśpieszyłem o troche zapłon i ssanie jakies tam jest i lepiej zapala tylko musiałem ten zapłon z powrotem opóźnic ponieważ auto szarpało. Przy rozpędzaniu ok ale jak chciałem jechac cały czas na równych obrotach strasznie szarpał budą. Więc powróciłem do zapłonu ustawionego na kreskę na kole zamachowym.
Dziś sprawdziłem okablowanie na zapłonie. Wszędzie na kostkach jest napięcie 5V czyli na czujniku temp. wody i powietrza także na potencjometrze przepustnicy. Po wypięciu kostki z czujnika temp. słychac jak silniczek krokowy zmienia swoja pozycje po wpięciu kostki powraca dzieje się też tak samo jak odępne wtyczkę od potencjometra przepustnicy. Czy to jest normalny obiaw. A na zapalonym silniku jak odępne krokowy silnik dźwiga obroty.
A i jeszcze jedno czy podczas załanczania ssania przyśpiesza sie zapłon jak tak to co nim steruje.?
Przyśpieszyłem o troche zapłon i ssanie jakies tam jest i lepiej zapala tylko musiałem ten zapłon z powrotem opóźnic ponieważ auto szarpało. Przy rozpędzaniu ok ale jak chciałem jechac cały czas na równych obrotach strasznie szarpał budą. Więc powróciłem do zapłonu ustawionego na kreskę na kole zamachowym.
Dziś sprawdziłem okablowanie na zapłonie. Wszędzie na kostkach jest napięcie 5V czyli na czujniku temp. wody i powietrza także na potencjometrze przepustnicy. Po wypięciu kostki z czujnika temp. słychac jak silniczek krokowy zmienia swoja pozycje po wpięciu kostki powraca dzieje się też tak samo jak odępne wtyczkę od potencjometra przepustnicy. Czy to jest normalny obiaw. A na zapalonym silniku jak odępne krokowy silnik dźwiga obroty.
A i jeszcze jedno czy podczas załanczania ssania przyśpiesza sie zapłon jak tak to co nim steruje.?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Fantomas_29, chyba nie zrozumiałeś mnie. Chodzi mi o to, żeby sprawdzić czy poszczególne przewody w wiązkach elektrycznych nie są poprzełamywane i nie mają przebić do sąsiednich przewodów oraz masy. Żeby to zrobić należy odpiąć wtyczki na obu końcach wiązki i omomierzem sprawdzać poszczególne przewody.
Myślę, że najprostszym sposobem na sprawdzenie czy silnik jest zalewany czy nie, będzie w Twoim przypadku podjechanie do stacji diagnostycznej, zostawienie autka aż do całkowitego wystygnięcia silnika i po wystygnięciu zrobienie analizy spalin zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Wtedy będzie wiadomo na 100% czy mieszanka jest za bardzo wzbogacona jak na ssanie.
Myślę, że najprostszym sposobem na sprawdzenie czy silnik jest zalewany czy nie, będzie w Twoim przypadku podjechanie do stacji diagnostycznej, zostawienie autka aż do całkowitego wystygnięcia silnika i po wystygnięciu zrobienie analizy spalin zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Wtedy będzie wiadomo na 100% czy mieszanka jest za bardzo wzbogacona jak na ssanie.
Niestety nie wiem na pewno, nigdy nie robiłem takiego testu. Ja sprawdzam nastawnik i TPS VAG-iem i omomierzem, ale wydaje mi się, że takie zachowanie nastawnika jest normalne.Fantomas_29 pisze:Po wypięciu kostki z czujnika temp. słychac jak silniczek krokowy zmienia swoja pozycje po wpięciu kostki powraca dzieje się też tak samo jak odępne wtyczkę od potencjometra przepustnicy. Czy to jest normalny obiaw.
Teoretycznie zapłon na zimnym silniku powinien być lekko opóźniony, a nie przyspieszony. Zapłonem steruje ECU.Fantomas_29 pisze:A i jeszcze jedno czy podczas załanczania ssania przyśpiesza sie zapłon jak tak to co nim steruje.?
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Tak o to mi chodziło. Dodatkowo sprawdzam omomierzem ciągłość rezystancji ścieżek TPS-u.Fantomas_29 pisze:i zrobic taki test nastawnika i TPS czy o takie coś Tobie chodziło
W nowszych ECU od 93 roku VAG czyta o wiele więcej parametrów i można sprawdzić poprawność wskazań TPS na VAG-u (pokazuje kąt uchylenia przepustnicy).
ECU jest schowany pod schowkiem pasażera, musisz go zjąć, żeby dostać się do ECU.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Czujnik odpinałem wielokrotnie nie ma żadnych zmian.
Po dzisiejszym dniu ręce i chęci mi opadły z moim kochanym audi. Prześwietliłem wszytskie kable , wszystkie czujniki i auto nadal nie ma ssania. Nie mam już żadnego pojęcia co to może byc. Zostało jedynie przełozyc sterownik od ojca. Ale wydaje mi sie ze mój nie bedzie uszkodzony.
Po dzisiejszym dniu ręce i chęci mi opadły z moim kochanym audi. Prześwietliłem wszytskie kable , wszystkie czujniki i auto nadal nie ma ssania. Nie mam już żadnego pojęcia co to może byc. Zostało jedynie przełozyc sterownik od ojca. Ale wydaje mi sie ze mój nie bedzie uszkodzony.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
nie ustawiałem nastawnika ponieważ ja załozyłem cały monowtrysk z innej B4. Wtrysk jest 100% sprawny bo przełożyłem go do Ojca B4 i smiga.
Zauważyłem także ze jak jest zimny silnik to nastawnik przepustnicy uchyla przepustnice.
P.S dlaczego za każda wymiana nastawnika przepustnicy [zwanej krokówka] trzeba ja ustawic? Przecie one sa takie same ? Wiec w czym rzecz?
Zauważyłem także ze jak jest zimny silnik to nastawnik przepustnicy uchyla przepustnice.
P.S dlaczego za każda wymiana nastawnika przepustnicy [zwanej krokówka] trzeba ja ustawic? Przecie one sa takie same ? Wiec w czym rzecz?