[B4 2.0 ABT] Rozrząd - jak sprawdzić
[B4 2.0 ABT] Rozrząd - jak sprawdzić
Witam nie wiem ile km autko ma naturlane na tym rozrządzie ogólne przebieg ma około 130 000 km Popatrzcie na fotki i pomóżcie mi ocenić. I odrazu możecie napisać ile rozrząd nowy i ile za wymianę??
Ostatnio zmieniony 01 paź 2012, 21:24 przez MaXuS, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie znam twojego silnika.Masz pompę wody na rozrządzie? (bo to rożnie bywa)
co do paska conti to ostatnio firma się zepsuła. Kupiłem dwa paski alternator i wspomaganie i jak popada to piszczą, tak mnie to denerwowało że zmieniłem na Bosch'a i mam spokój. Co do napinacza jest bardzo dobra firma na R ale nie pamiętań nazwy chyba revival ale pewny nie jestem
co do paska conti to ostatnio firma się zepsuła. Kupiłem dwa paski alternator i wspomaganie i jak popada to piszczą, tak mnie to denerwowało że zmieniłem na Bosch'a i mam spokój. Co do napinacza jest bardzo dobra firma na R ale nie pamiętań nazwy chyba revival ale pewny nie jestem
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
tak jak pisze labiel nie wiesz ile i w jakim stanie to wymieniaj bo koszty niewielkie a problemów zero a jak pasek strzeli to koszty spore i problemów tez niemałoLabiel pisze:Nie jesteś pewien czy rozrząd jest dobry i ile ma najechane to nie zastanawiaj się tylko wymieniaj go na nowy. Znam wielu ludzi którzy czekali z tym i czekali aż się doczekali... Pęknięcia paska i lipa.
Podepnę się pod temat - kupiłem pasek Contitecha CT630 + napinacz SKF VKM11001 (występowały też w ABT VKM11003). To co było w aucie - pasek marka nieznana, ale totalnie zjechany - niektóre zęby prawie ścięte, przejechane 63 tyś km, natomiast rolka całkiem OK. Praktycznie luz na rolce był taki sam jak na nowej, z ta różnicą, że ciężko się kręciła. Mam wrażenie, że rozrządy dostępne powszechnie na rynku nie powinny latać więcej niż 50tyś km. Zmieniałem własnoręcznie.
Ocenianie paska po zdjęciach mija się z celem - najpewniej organoleptycznie Przecież luzu na napinaczu na zdjęciu nie widać
Koszt wymiany śmieszny w porównaniu do reszty.
BTW - zmieniając rozrząd nie mogłem się powstrzymać by sprawdzić kolizyjność silnika ABT Dół ustawiony na 1 tłok w GMP - koło zamachowe "0" no i kręcimy....
Cztery pełne obroty wałkiem rozrządu w głowicy - bez żadnego oporu (prócz sprężyn zaworowych) i nic... Następnie - wałek na OT i kręcimy dołem - również 4 obroty i nic....
To chyba potwierdza, że ABT jest bezkolizyjny.
Oczywiście bezkolizyjność nie gwarantuje nam w 100%, że coś się nie posypie przy pęknięciu paska. Mi jednak pozwala spać spokojnie
Ocenianie paska po zdjęciach mija się z celem - najpewniej organoleptycznie Przecież luzu na napinaczu na zdjęciu nie widać
Koszt wymiany śmieszny w porównaniu do reszty.
BTW - zmieniając rozrząd nie mogłem się powstrzymać by sprawdzić kolizyjność silnika ABT Dół ustawiony na 1 tłok w GMP - koło zamachowe "0" no i kręcimy....
Cztery pełne obroty wałkiem rozrządu w głowicy - bez żadnego oporu (prócz sprężyn zaworowych) i nic... Następnie - wałek na OT i kręcimy dołem - również 4 obroty i nic....
To chyba potwierdza, że ABT jest bezkolizyjny.
Oczywiście bezkolizyjność nie gwarantuje nam w 100%, że coś się nie posypie przy pęknięciu paska. Mi jednak pozwala spać spokojnie
też mam pytanie dotyczące rozrządu.
czy jak zdejmę tą plastikową osłonkę to czy będę mógł jakoś sprawdzić jakiej firmy pasek, rolkę i napinacz mam zamontowane? auto niedawno kupiłem, a elementy te wymieniał poprzedni właściciel i chciałbym zobaczyć co on tam wstawił. czy w ten sposób coś sprawdzę?
chciałbym również sprawdzić czy pasek rozrządu nie jest zabardzo napięty, bowiem wydaje mi się, że przy wyższych obrotach (od około 3000 obr./min.) z silnika dochodzi bardzo lekki gwizd (nie wiem jednak czy to nie jest moje subiektywne odczucie, bo wcześniej jeździłem Honda i tam silnik troche bardziej buczał na wysokich obrotach i generlanie inne odgłosy wydawał), a czytałem na forum, że to może być wina zbyt mocno napiętego lub źle zamontowanego paska.
czy jak zdejmę tą plastikową osłonkę to czy będę mógł jakoś sprawdzić jakiej firmy pasek, rolkę i napinacz mam zamontowane? auto niedawno kupiłem, a elementy te wymieniał poprzedni właściciel i chciałbym zobaczyć co on tam wstawił. czy w ten sposób coś sprawdzę?
chciałbym również sprawdzić czy pasek rozrządu nie jest zabardzo napięty, bowiem wydaje mi się, że przy wyższych obrotach (od około 3000 obr./min.) z silnika dochodzi bardzo lekki gwizd (nie wiem jednak czy to nie jest moje subiektywne odczucie, bo wcześniej jeździłem Honda i tam silnik troche bardziej buczał na wysokich obrotach i generlanie inne odgłosy wydawał), a czytałem na forum, że to może być wina zbyt mocno napiętego lub źle zamontowanego paska.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Z tym boschem to dałes ciała ale trudno sie mówi Co do samego paska to na oko nic nie zobaczysz, jak ewentualne pekniecia widaca dopiero jak przegnie sie pasek z tym ze przegiety pasek na 100% w tym miejscu sie urwie gdyz przełamane zostana włukna minerlane.
grze, Zdejmij osłone rzorzadu i zoabcz na napinaczu czy znaki sie pokrywaja, jak uda Ci sie zczytac oznaczenia z paska i napinacza to sie dowiesz jakiej formy sa jesli nie to sie poprostu nie dowiesz <ok> Silnka Hondy nie masz co porównywac do silnka audi bo honda wyprzedza go technologicznie o jakieś 10lat pozatym silnki w japoncach kreca sie jak szalone <ok>
grze, Zdejmij osłone rzorzadu i zoabcz na napinaczu czy znaki sie pokrywaja, jak uda Ci sie zczytac oznaczenia z paska i napinacza to sie dowiesz jakiej formy sa jesli nie to sie poprostu nie dowiesz <ok> Silnka Hondy nie masz co porównywac do silnka audi bo honda wyprzedza go technologicznie o jakieś 10lat pozatym silnki w japoncach kreca sie jak szalone <ok>