Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Rozrząd - jak sprawdzić

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[B4 2.0 ABT] Rozrząd - jak sprawdzić

Post autor: MaXuS » 18 lip 2008, 14:42

Witam nie wiem ile km autko ma naturlane na tym rozrządzie ogólne przebieg ma około 130 000 km Popatrzcie na fotki i pomóżcie mi ocenić. I odrazu możecie napisać ile rozrząd nowy i ile za wymianę??

Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 paź 2012, 21:24 przez MaXuS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 18 lip 2008, 14:45

rozrząd wytrzymuje około 90'000 km o ile dobrze pamiętam. Po zdjęciach ciężko będzie poznać czy jest dobry.

noorbi

Post autor: noorbi » 18 lip 2008, 15:40

Pierwszy raz rozrząd wymienia się po 90-120 tys.. Każda następna wymiana co 60 tys lub co 5 lat <ok>
Po fotach nic nie powiem

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 18 lip 2008, 17:15

dokładnie tak jak norbi napisał każda następna wymiana co 60 tys zobacz czy nie jest popękany od środka pasek jeśli nie wiesz ile ma przejechane to wymien koszty aż nie są takie duże ;-)

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 18 lip 2008, 17:18

tylko kompletny rozrząd a nie sam pasek, napinacze też <ok>

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 18 lip 2008, 22:42

http://www.allegro.pl/item401716660_roz ... c4_a6.html


Np Taki czy macie jakieś propozycje??

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 19 lip 2008, 17:15

Nie znam twojego silnika.Masz pompę wody na rozrządzie? (bo to rożnie bywa)
co do paska conti to ostatnio firma się zepsuła. Kupiłem dwa paski alternator i wspomaganie i jak popada to piszczą, tak mnie to denerwowało że zmieniłem na Bosch'a i mam spokój. Co do napinacza jest bardzo dobra firma na R ale nie pamiętań nazwy chyba revival ale pewny nie jestem

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 29 lip 2008, 14:53

Gates +SKF załatwia sprawę koszt ok 120-150zł. CONTITECH również dobry pasek, polecam.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 lip 2008, 18:59

Nie jesteś pewien czy rozrząd jest dobry i ile ma najechane to nie zastanawiaj się tylko wymieniaj go na nowy. Znam wielu ludzi którzy czekali z tym i czekali aż się doczekali... Pęknięcia paska i lipa.

Awatar użytkownika
Damu$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 16 paź 2007, 01:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Damu$ » 29 lip 2008, 22:35

Labiel pisze:Nie jesteś pewien czy rozrząd jest dobry i ile ma najechane to nie zastanawiaj się tylko wymieniaj go na nowy. Znam wielu ludzi którzy czekali z tym i czekali aż się doczekali... Pęknięcia paska i lipa.
tak jak pisze labiel nie wiesz ile i w jakim stanie to wymieniaj bo koszty niewielkie a problemów zero a jak pasek strzeli to koszty spore i problemów tez niemało

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 01 sie 2008, 10:31

Wymieniłem na pasek Bosha i rolkę SKF. Auto ma o 10 KM więcej teraz ahaha:P Stara rolka ledwo sie kręciła taka zatarta już była...

Awatar użytkownika
AvantMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 306
Rejestracja: 03 maja 2008, 18:34
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: AvantMan » 01 sie 2008, 18:01

MaXuS pisze:Wymieniłem na pasek Bosha i rolkę SKF. Auto ma o 10 KM więcej teraz ahaha:P Stara rolka ledwo sie kręciła taka zatarta już była...
Czego kupiłeś pasek Boscha a nie contitecha albo gatse paski boscha nie są tak dobre jak contitecha ,gatse i są od nich droższe.... :roll:

drookash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 22 cze 2008, 12:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: drookash » 04 sie 2008, 00:05

Podepnę się pod temat - kupiłem pasek Contitecha CT630 + napinacz SKF VKM11001 (występowały też w ABT VKM11003). To co było w aucie - pasek marka nieznana, ale totalnie zjechany - niektóre zęby prawie ścięte, przejechane 63 tyś km, natomiast rolka całkiem OK. Praktycznie luz na rolce był taki sam jak na nowej, z ta różnicą, że ciężko się kręciła. Mam wrażenie, że rozrządy dostępne powszechnie na rynku nie powinny latać więcej niż 50tyś km. Zmieniałem własnoręcznie.

Ocenianie paska po zdjęciach mija się z celem - najpewniej organoleptycznie :) Przecież luzu na napinaczu na zdjęciu nie widać :)
Koszt wymiany śmieszny w porównaniu do reszty.

BTW - zmieniając rozrząd nie mogłem się powstrzymać by sprawdzić kolizyjność silnika ABT :) Dół ustawiony na 1 tłok w GMP - koło zamachowe "0" no i kręcimy....
Cztery pełne obroty wałkiem rozrządu w głowicy - bez żadnego oporu (prócz sprężyn zaworowych) i nic... Następnie - wałek na OT i kręcimy dołem - również 4 obroty i nic....
To chyba potwierdza, że ABT jest bezkolizyjny.
Oczywiście bezkolizyjność nie gwarantuje nam w 100%, że coś się nie posypie przy pęknięciu paska. Mi jednak pozwala spać spokojnie :D

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 21 sie 2008, 09:52

też mam pytanie dotyczące rozrządu.
czy jak zdejmę tą plastikową osłonkę to czy będę mógł jakoś sprawdzić jakiej firmy pasek, rolkę i napinacz mam zamontowane? auto niedawno kupiłem, a elementy te wymieniał poprzedni właściciel i chciałbym zobaczyć co on tam wstawił. czy w ten sposób coś sprawdzę?
chciałbym również sprawdzić czy pasek rozrządu nie jest zabardzo napięty, bowiem wydaje mi się, że przy wyższych obrotach (od około 3000 obr./min.) z silnika dochodzi bardzo lekki gwizd (nie wiem jednak czy to nie jest moje subiektywne odczucie, bo wcześniej jeździłem Honda i tam silnik troche bardziej buczał na wysokich obrotach i generlanie inne odgłosy wydawał), a czytałem na forum, że to może być wina zbyt mocno napiętego lub źle zamontowanego paska.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 sie 2008, 10:39

Z tym boschem to dałes ciała ale trudno sie mówi :-P Co do samego paska to na oko nic nie zobaczysz, jak ewentualne pekniecia widaca dopiero jak przegnie sie pasek z tym ze przegiety pasek na 100% w tym miejscu sie urwie gdyz przełamane zostana włukna minerlane.

grze, Zdejmij osłone rzorzadu i zoabcz na napinaczu czy znaki sie pokrywaja, jak uda Ci sie zczytac oznaczenia z paska i napinacza to sie dowiesz jakiej formy sa jesli nie to sie poprostu nie dowiesz <ok> Silnka Hondy nie masz co porównywac do silnka audi bo honda wyprzedza go technologicznie o jakieś 10lat pozatym silnki w japoncach kreca sie jak szalone <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl