Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0] szarpie silnikiem na wolnych

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
marhiw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 31 maja 2008, 11:21

[B4 ABT 2.0] szarpie silnikiem na wolnych

Post autor: marhiw » 25 sie 2008, 14:19

W moim audi jakis miesiac temu wymieniłem aparat zapłonowy bo na wczesniejszym gasł i gubil iskre.Dopiero po chwili mozna było go zapalic lub wogóle.Po wymianie aparatu zapłonowego przypałosc ta ustąpiłą.Pali za kazdym razem.Jednak zauwazyłem ze cos sie ostatnio zaczyna dziac.Mianowicie po zapaleniu zimnego silnika jest ok pracuje równo ale gdy ssanie sie wyłączy to odrazu obroty spadaja delikatnie ponizej 1000 i zaczyna dziwie przerywac i delikatnie szarpac.Z tyłu z rury tez słychac prychanie silnika.A aparat jak wymieniałem to przekreciłem go na maksimum zeby obroty były na min 1000-1100.Wiecej juz sie nie da a i tak to sie dzieje.Co to moze byc.Chyba nie silnik krokowy?Lub sonda? Wątpie.Bo gdy jade i trzymam go na obrotach to chodzi normalnie.Gorzej na wolnych obrotach.Na gazie robi to samo.
Prosze o porade co z nim robic..

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 sie 2008, 14:41

Jedź na ustawienie zapłonu wg lampy.

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 25 sie 2008, 14:42

marhiw pisze:A aparat jak wymieniałem to przekreciłem go na maksimum zeby obroty były na min 1000-1100.Wiecej juz sie nie da a i tak to sie dzieje.Co to moze byc
Nic z tego nie kumam.Co ty chciałeś aparatem obroty regulować? :shock: A co z kątem zapłonu?Ustaw porządnie zapłon u mechanika i szarpanie zniknie.

Awatar użytkownika
jopek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 21 sie 2008, 18:17
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: jopek83 » 25 sie 2008, 22:12

Ja również tego nie kumam :roll: :roll: :roll: z tego co wiem, to nie da się wyregulowac obrotów zapłonem... komputer robi to sam :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 26 sie 2008, 21:48

Tym bardziej w tej generacji silników gdzie sterownanie jest pół lub w pełni elektroniczne. Także ustawienie zapłonu a jeśli chodzi o obroty to wpierw sprawdź pod VAGiem czy nie ma jakiś błędów na jednostce sterującej potem daj do regulacji (jednoczesnie przy ustawieniu zapłonu).

CyberVampir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 31 sie 2007, 13:08
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: CyberVampir » 26 sie 2008, 23:23

Ponieważ mam podobny problem, podłączę się do tematu. Mam nadzieję, że jego autor się nie obrazi :) U mnie też samochód na wolnych obrotach zachowuje się dziwnie po nagrzaniu. obroty falują w okolicach 500RPM po przygazowaniu albo podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła spadają czasem do zera i silnik gaśnie. Dopóki się nie nagrzeje jest ok. Samochód to B2 1,8 90KM na gaźniku Pierburg 2E. Mam nowe świece, kopułkę, palec, cewkę, filtr powietrza i paliwa, masę przewodów od gaźnika powymienianych na nowe. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co tam trzeba zrobić to proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 27 sie 2008, 08:43

To mamy ten sam silnik. Ja sprawę obrotów przerabiałem juz kilka razy. Masz zapewne silnik DS. Otóż problem tkwi w podciśnieniu oraz podstawie gaźnika. Zdejmij gaźnik i zobacz jak ona wygląda. Nie sądze aby było to coś innego. Skoro wymieniłes WN i ustawiłes zapłon to wspomniany przez Ciebie efekt falowania może być spowodowany własnie lewym powietrzem które dostaje się przez podstawę gaźnika. Co gorsza jeśli się okaże że to gaźnik...to życze powodzenia - jak dla mnie Pierburg 2B i 2E sa nienaprawialne :(

CyberVampir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 31 sie 2007, 13:08
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: CyberVampir » 27 sie 2008, 18:34

Co do podstawy to była ona wymieniana zimą ( jakieś 5 - 6 tys km temu ) i gaźnik był czyszczony. Byłem dzisiaj u fachowca od gaźników, który coś tam poregulował śrubokrętem z góry, pokręcił coś od spodu i na razie problem ustąpił :) Zobaczymy jak długo tak pojeżdżę ale jak nie to każę mu się bawić dalej. No cóż... moja niunia ma już 28 latek a silniczek jest z audi 100 z 1986r. więc szmat czasu już za nim.

pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl