Witam!
Problem przedstawia się następująco:
W trakcie opodów deszczu b.mocno paruje szyba czołowa(4-10sek.i trzeba wycierać wentylator na max. nic nie daje).Usterka występuje na postoju.Jeżeli jade jest ok.jeżeli stane momentalnie szyba pokrywa się parą wodną.Klimy nie mam.
[B3 90 2.3NG Quattro] Parująca szyba czołowa
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
1. sprawdź czy nie masz zatkanych wlotów powietrza do kanałów, którymi powietrze leci do wentylatora, a następnie do wnętrza kabiny
nie wiem jak jest w B3 ale w B4 taki wlot znajduje się w przodu samochodu za plastikową atrapą obok prawego reflektora (więc stojąc przodem do auta, to po lewej) - w b3 jest troche inna klapa ale wlot powinien byc w tym samym miejscu
2. sprawdz czy na szybę idzie strumień powietrza (czasami mimo tego, że przełączymy sobie pokrętłem nawiew na szybę, to jakaś awaria np. awaria cięgien powoduje, że powietrze nie zostaje tam skierowane).
3. bardzo szybko parują szyby jeśli jest zanieczyszczony filtr kabinowy ale z tego co wiem to b3 nie mialy filtra kabinowego - ale na wszelki wypadek sprawdz u siebie. moze ktoś go tam zamontował samodzielnie dla podpowiedzi dodam, że w b4 filtr kabinowy znajduje się na podszybu pod maską pod plastikową osłonką zamykaną na trzy płastikowe śruby - sprawdz szukajką - sa tematy jak znaleźć filtr kabinowy
nie wiem jak jest w B3 ale w B4 taki wlot znajduje się w przodu samochodu za plastikową atrapą obok prawego reflektora (więc stojąc przodem do auta, to po lewej) - w b3 jest troche inna klapa ale wlot powinien byc w tym samym miejscu
2. sprawdz czy na szybę idzie strumień powietrza (czasami mimo tego, że przełączymy sobie pokrętłem nawiew na szybę, to jakaś awaria np. awaria cięgien powoduje, że powietrze nie zostaje tam skierowane).
3. bardzo szybko parują szyby jeśli jest zanieczyszczony filtr kabinowy ale z tego co wiem to b3 nie mialy filtra kabinowego - ale na wszelki wypadek sprawdz u siebie. moze ktoś go tam zamontował samodzielnie dla podpowiedzi dodam, że w b4 filtr kabinowy znajduje się na podszybu pod maską pod plastikową osłonką zamykaną na trzy płastikowe śruby - sprawdz szukajką - sa tematy jak znaleźć filtr kabinowy
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Cięgna pracują ok,strumień pow.na szybie jest, i generalnie wentylacja działa ok.grzeje itp.Zaraz po kupnie niuni(1-szy kwietnia ) przeglądałem wóz i po podniesienu pokrywy silnika, demontażu plastikowego podszybia z prawej strony pojazdu znalazłem stary filtr bez obudowy(osadzenia).Całość wyczyściłem a filtr wywaliłem.Samochód klimy nie ma,obudowy pod pyłkowca(kabinowy) też nie.Dodam że z w/w filtrem parował tak samo.Dziwna sprawa,jak jade jest ok.Jak się zatrzymam momentalnie parują szyby(wszystkie ale najbardziej czołowa mimo wentylatora na max.i strumienia na szybe) a w aucie czuć wilgoć...Gdyby była walnięta nagrzewnica to parowało by cały czas nie tylko podczas deszczu,poza tym śmierdziało by w środku płynem chłodniczym.Wywnoskowałem że skoro parowanie występuje tylko podczas deszczu i tylko podczas postoju,to musi gdzieś dostawać się woda.Zaparowywanie jest b.szybkie.Nie mam pomysłu ,sprawdze kanały ale dolot powietrza musi być ok.bo dmucha przyzwoicie. [/code]
a z wentylatorem masz wszystko okej?luk_OP_Q89 pisze:jak jade jest ok.Jak się zatrzymam momentalnie parują szyby
sprawdź czy ze wszystkich nawiewów przy szybie wieje równomiernie - może któryś jest przytkany albo przewód doprowadzający do niego powietrze jest nieszczelny i idzie tam zamało powietrza od wentylatora i przede wszystkim upewnij się, że masz dobrze ustawiony kierunek nawiewu na pokrętłach
skoro wywaliłeś wiltr z podszybia, to może niedokładnie zamknąłeś tą plastikową pokrywę do filtra zamykaną na trzy śruby - może gdzieś jest szczelina i faktycznie dostaje się wilgoć. sprawdź w miejcu połączenia z szybą oraz czy dobrze naciągnąłeś tą uszczelkę na grodzi od komory slnika
może spróbuj w deszczowe dni włączyć ogrzewanie - to czasem pomaga w odparowaniu szyb
gdyby nagrzewnica była dziurawa, to pojejrzewam, że płyn by wyciekał pod nogi pasażera i miałbyś małe jezioro w aucie...
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Ok,dzięki obsługiwać wentylacje potrafie <ok> Nie dokładny montaż też odpada.Wszystkie kanały powietrzne są drożne.Gdyby któryś był zatkany to w tym miejscu na szybie było by najmniej pary wodnej,bo otwory wentylacyjne wypuszczają tą wilgoć/pare,są zródłem.Podejrzewam że do wentylacji dostaje się woda na postoju.Skoro nie paruje w trakcie jazdy(pod wpływem pędu powietrza woda inaczej opływa nadwozie) tylko na postoju,to myśle że do wentylacji dostaje się woda.Sprawdze kanały odpływowe w nadwoziu,szczelność pokryw(podszybia itp.).Jeśli ktoś miał podobne problemy proszę o info.