Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT lpg] I czy II generacja/założyłem elektronikę.

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Włodek899
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 24 lis 2007, 17:46
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Włodek899 » 01 lut 2008, 12:57

WOJTEK26 pisze:Na starej sondzie miał lepsze parametry niż na nowej cos nie tak
Też mi się wydawało,że jest coś nie tak. Stąd moje pytanie.
Skuciok pisze:
12l osiągnęło twoje autko, rozumiem że gazu i rozumiem że na niezbyt długich odcinkach (jakich), jeśli odcinki są naprawdę krótkie np. 10 km to myślę że to jest dobry wynik....
.....
ogólnie zauważyłem że teraz w zimie że pali mi mniej gazu - zwykle poniżej 10 litrów ale z drugiej strony więcej jeżdże na benzynie i zużycie pb zwiększyło się z letniego 0,3 l /100 km do 1,5 l/100 km, na rozgrzewkę
Tak o gaz mi chodziło. Na odcinkach 15 km w jedną stronę.
Natomiast na starej sondzie, która wg gazownika nie trzymała parametrów (sam widziałem też, że nie reagowała) benzyny palił 5 ltr na 3 dni do rozruchu.
Natomiast po zmianie sondy i przejechaniu ok 200km na benzynie stwierdzam,że apetyt zmniejszył się na benzynę. Co do gazu to będę musiał znowu przeprowadzić test.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 01 lut 2008, 14:49

U mnie na dojazdach do pracy 9km w jedna i 9km w druga strone mieszcze sie ponizej 11l i od razu przełaczam na LPG po wyjechaniu z garazu. Jedyna poprawa to poziom sondy blizszy 1 i troche spadło CO2 ale reszta bardzo znaczaco wzrosła.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 lut 2008, 15:13

Muszę Cię Włodku trochę zmartwić ale nie za bardzo :-) . Parametry na nowej sondzie rzeczywiście nieco gorsze. Jednak może to wynikać z tego, że silnik nie był dobrze rozgrzany, sonda pomiarowa nie była rozgrzana, silnik zaczął łykać olej. Najbardziej martwi wysokie stężenie CO i HC. Poza tym nie napisałeś czy oba pomiary były prowadzone na benzynie. Jednak nie ma jakiejś strasznej tragedii. Wydaje mi się, że jest nieco za bogata mieszanka i stąd te wskazania.
Spalanie na poziomie 15l na krótkich odcinkach zimą to jeszcze w normie. Ale nie ma jakichś strasznych mrozów więc mogłoby być o 0,5-1 l mniejsze. Napisz czy oba pomiary były robione na benzynie, czy może ten pierwszy to gaz, a drugi benzyna. Bo jeśli tak jest, to niewiele można porównać :-( .

Awatar użytkownika
Włodek899
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 24 lis 2007, 17:46
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Włodek899 » 01 lut 2008, 15:24

Danek pisze:Muszę Cię Włodku trochę zmartwić ale nie za bardzo :-) . Parametry na nowej sondzie rzeczywiście nieco gorsze. Jednak może to wynikać z tego, że silnik nie był dobrze rozgrzany, sonda pomiarowa nie była rozgrzana, silnik zaczął łykać olej. Najbardziej martwi wysokie stężenie CO i HC. Poza tym nie napisałeś czy oba pomiary były prowadzone na benzynie. Jednak nie ma jakiejś strasznej tragedii. Wydaje mi się, że jest nieco za bogata mieszanka i stąd te wskazania. ...
Danku napisałem : oba pomiary były na LPG
Silnik rozgrzany - co chwila włączał się wentylator chłodnicy (temp >90st)
Tuż przed tym pomiarem stwierdzono za słabą "masę" na sterowniku Bingo i dolutowano dodatkowy kabelek... :roll:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 lut 2008, 16:58

Włodek899 pisze:Po wymianie sondy po przejechaniu 200 km na benzynie
...
Trochę mnie to zmyliło :-( .
W takim razie pasowałoby podpiąć lapka pod kompa LPG i sprawdzić ustawienia progu sondy , PWA, widełek i jak to wszystko sobie pracuje. Może być za wysoki próg lambdy i stąd bogatsza mieszanka.

Awatar użytkownika
Włodek899
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 24 lis 2007, 17:46
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Włodek899 » 24 sie 2008, 14:13

Wracam do tematu.
Spalanie LPG na poziomie 10l/trasa 12l/miasto ale...
To ale to jest to że muszę zrobić reset ECU co jakiś czas.
Dlaczego?
Objawy są takie,że na LPG jeździ jak rakieta stopniowo zwiększając spalanie i pogarszając pracę na benzynie.
Co może być powodem takiego zachowania się silnika?
Emulacja sondy jest ustawiona na "masa". Może ustawienie na "odłączona" pomogłoby?
Co o tym sądzisz Danek? :roll:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 sie 2008, 22:21

Możliwe, że ustawienie na "odłączona" zlikwiduje problem. Spróbować nie zaszkodzi, pomóc może :-) .

Awatar użytkownika
Włodek899
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 24 lis 2007, 17:46
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Włodek899 » 27 sie 2008, 20:32

Danek pisze:Możliwe, że ustawienie na "odłączona" zlikwiduje problem. Spróbować nie zaszkodzi, pomóc może :-) .
Danek
Jak napiszę co było przyczyną to się uśmiejesz.
Ale po kolei.
Znalazłem warsztat, w którym mechanik zna się na swoim fachu. (zaręczam,że to rzadkość)
Po sprawdzeniu softem Bingo okazało się,że na benzynie sonda pracuje w zakresie: 0,1V do 1.0V a na gazie 0,1 - 0,5V. Aktuator (czyli silnik krokowy) był zablokowany. Czyli w zasadzie ta instalacja nie pracowała jak II gen.
Praca na gazie powodowała rozjeżdżanie się mapy wtrysków i trzeba było robić reset.
Mało tego. Po uruchomieniu silniczka krokowego mechanik stwierdził brak masy w instalacji elektroniki. Tzn kabel był ale podłączony do śruby parownika gdzie masa jest wątpliwa.
Po dodaniu masy bezpośrednio na klemę akumulatora i zmasowanie sondy na silniku (głowicy) aż się oczy śmiały tak ładnie wszystko hulało. <ok>
Danek myślę,że chyba nie wpadłbyś na pomysł sprawdzenia masy... :oops:
Taka duperela a ile krwi i pieniędzy napsuje. :evil:
Panowie i panie : jeżeli wasza niuńka dużo pali to sprawdźcie połączenia masowe. Dla benzyny sondy lambda a dla benzyny z gazem również elektroniki gazu.
Zatankowałem do pełna. Po sprawdzeniu złożę raport ze spalania.
Teraz idę na <piwo>

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 27 sie 2008, 21:19

dolacze sie do tematu ,.. u mnie w silniku 3A na mechanicznym wtrysku gazownik zalozyltez instalacje elpigazu ale niemam ani krokowca na przewodzie tylko pokretlo ani kompa ... :roll: to chyba instalacja i gen . czy do mnie tez da sie zalozyc elektronike ?? i jak to zrobic ?? spalanie jest u mnie dosc niskie kolo 10l/100km ale przy wiekszych obrotach czuje jakby silnik sie wkrecal ale nie ciagnie :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl