Witam kolegów od kilku dni szukam w sieci książki o takim silniku tzn. mam Audi b3 80 z silnikiem od b4 2.0 16v o oznaczeniu ACE i już naściągałem kilka książek i niestety ku mojemu zdziwieniu w żadnej z nich nie ma opisanego konkretnie silnika 16v ACE .
Może ktoś z was może podrzucić linka do takiej książki proszę o to bo do tej pory latałem golfem MK3 więc o audi nic nie wiem a trzeba trochę wiedzieć jeżeli się takim silnikiem jezdzi :mrgreen:
Dziękuję kolegom którzy zechcą mi pomóc. <ok>
[b3-b4 2.0 16v] Książki - materiały dydaktyczne
[b3-b4 2.0 16v] Książki - materiały dydaktyczne
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2013, 13:05 przez piertn, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziwne że masz w B3 silnik ACE (B4/C4) skoro montowano tylko 6A. ACE i 6A to bliźniacze silniki, nie różnią się praktycznie wcale pod względem mechanicznym. Z tego co wiem to w żadnej książce nie będziesz miał opisanego silnika ACE. Poszukaj książki "Obsługa i naprawa" Audi 80 od 1989 roku wydawnictwa AUTO. Tam będziesz miał opisany silnik 6A. Nie ma tam za dużo informacji jeśli chodzi o regulacje itp. ale może znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania...
No trudno że nic się nie znalazło. W drodze wyjaśnienia w moim aucie był oryginalnie silnik A6 ale niestety miał już dość jeżdżenia i poprzedni właściciel postanowił rmienić go na podobny i wstawił ACE. Przed wstawieniem zrobił kapitalny remont i teraz ja mam lekki problem ponieważ mi bierze olej nic nie dymi nie kopci a olej ucieka i nie wiem co to może być??
A mało tego obroty są ustawione na 1100-1200 i przy niskich obrotach ciężko jest go szybko wkręcić na obroty gdy dam gazu długo myśli i potem delikatnie idzie do góry. Przy obrotach powyżej 2000 jest oki. Może ktoś wie o co tu chodzi a może ktoś mi poleci dobrego mechanika z mazur :mrgreen:
A mało tego obroty są ustawione na 1100-1200 i przy niskich obrotach ciężko jest go szybko wkręcić na obroty gdy dam gazu długo myśli i potem delikatnie idzie do góry. Przy obrotach powyżej 2000 jest oki. Może ktoś wie o co tu chodzi a może ktoś mi poleci dobrego mechanika z mazur :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
Pytanie czy poprzedni właściciel zmienił też ECU (komputer silnika). Silniki są prawie identyczne, ACE ma jeden czujnik spalania stukowego więcej (6A ma jeden, ACE - 2), ma troszkę inną głowicę (zawory). Silniki te różnią się elektroniką, jeśli nie zmienił komputera to jest problem.
Sprawdź numery ECU i podaj.
Jeśli chcesz możesz podjechać do Warszawy, zdiagnozuję i naprawię każdy mechaniczny wtrysk.
Sprawdź numery ECU i podaj.
Jeśli chcesz możesz podjechać do Warszawy, zdiagnozuję i naprawię każdy mechaniczny wtrysk.