Nawigacja - oprogramowanie, mapy
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Tez tak myślałem - szukałem, szukałem, szukałem - aż znalazłem posta na jakimś forum gdzie jeden z Userów zacytował część maila zwrotnego jakiego dostał z biura producenta w odpowiedzi na zapytanie o wersję na UIQ3... Niestety ale może się i taka wersja jeszcze ukaże... AM jest w pliku .exe a na UIQ3 jest .bif więc nie ma najmniejszej możliwości fizycznej żeby zadziałało...
misiek440, to jest niemożliwe, żeby korzystał z tych map. Garmin ma własny format, który zresztą jest dość dobrze znany i powstaje wiele map na zasadach Open Source, jak np projekt UMP-pcPL, który ma pokrycie prawie całej Polski (od tego jest nazwa pcPL - prawie cała Polska ).
Co do m3100 (HTC Hermes) polecam tą stronę informacyjną: http://wiki.xda-developers.com/index.ph ... HTC_Hermes
Jest na niej sporo informacji odnośnie możliwości telefonu, ale też jego wad. Szczególnie ważna jest sekcja Hermes Problems. Są tam podane początki numerów seryjnych i najczęstsze wady tych partii urządzeń. Najlepiej szukać takiego, którego numer seryjny zaczyna się na co najmniej HT705. Mój m3100 ma numer seryjny zaczynający się na HT709 i nie miałem do tej pory żadnych większych problemów.
W razie czego, jak już kupisz, pisz do mnie na PM to pomogę i poradzę co można zrobić, żeby wydobyć z tego telefonu jak największe możliwości . Przede wszystkich upgrade firmware'u do Windows Mobile 6 (lub 6.1) jeżeli jeszcze będzie z WM5.
Co do m3100 (HTC Hermes) polecam tą stronę informacyjną: http://wiki.xda-developers.com/index.ph ... HTC_Hermes
Jest na niej sporo informacji odnośnie możliwości telefonu, ale też jego wad. Szczególnie ważna jest sekcja Hermes Problems. Są tam podane początki numerów seryjnych i najczęstsze wady tych partii urządzeń. Najlepiej szukać takiego, którego numer seryjny zaczyna się na co najmniej HT705. Mój m3100 ma numer seryjny zaczynający się na HT709 i nie miałem do tej pory żadnych większych problemów.
W razie czego, jak już kupisz, pisz do mnie na PM to pomogę i poradzę co można zrobić, żeby wydobyć z tego telefonu jak największe możliwości . Przede wszystkich upgrade firmware'u do Windows Mobile 6 (lub 6.1) jeżeli jeszcze będzie z WM5.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
misiek, ty dalej nie rozumiesz - AutoMapa to jest nazwa programu tak jak TomTom czy Garmin a nie mapy.misiek440 pisze:Oofol, a ja sie doczytałem ze tylko Garmin Mobile XT kożysta z map automapy.
zbieram na m3100 :mrgreen:
Hermes jest na pewno dobrym wyjściem.
Ja po powrocie będę jednak kupował Universal'a - jak dla mnie ciekawszy.
koledzy kolejny problem, chciałem dzisiaj zakupić moduł i pojawiły się schodki ,
wybór padł na navibe jednak nie wiem który model , różnicy w cenie prawie nie ma
737 a 337. Na necie dużo jes takich pytań ale bez sensownych odpowiedzi. Jeden jest oparty na SirfstarIII a drugi na podobno nowszym dokładniejszym(do 2 metrów) mstar no i podobno mniej prądu zużywa
wybór padł na navibe jednak nie wiem który model , różnicy w cenie prawie nie ma
737 a 337. Na necie dużo jes takich pytań ale bez sensownych odpowiedzi. Jeden jest oparty na SirfstarIII a drugi na podobno nowszym dokładniejszym(do 2 metrów) mstar no i podobno mniej prądu zużywa
tu sa praamtery i nie wiem co wybrac 737 ma troch szybszy zimny start natomiast dokladnosc ma wieksza m star
http://www.navibe.com/product/gps_bluetooth/gb737.html
http://www.navibe.com/product/gps_bluetooth/gb337.html
http://www.navibe.com/product/gps_bluetooth/gb737.html
http://www.navibe.com/product/gps_bluetooth/gb337.html
Bierz GB735. Ma wszystko co 737 + dodatkowo ładowarka sieciowa (737 ma tylko samochodową) + wymienna bateria zgodna z Nokią BL-5C (link). Można np kupić sobie drugą baterię i przy dłuższym wypadzie, żeby nie bawić się w doładowywanie, wystarczy ją wymienić na drugą.
GB735 jest też mniejszy gabarytowo. Co do dokładności, to nie wierz w te bajki o 2m z samego GPS. Po pierwsze, obecnie wszystkich satelitów systemu NavSTAR (popularnie GPS) na orbicie jest 30, z czego sygnał nadaje 28 (2 są na wypadek awarii lub w stanie serwisowym). Jednocześnie w danym miejscu na ziemi widać nie więcej niż 12 satelitów. W takim razie po co odbiornikowi 48 niezależnych kanałów? Spokojnie wystarcza, nawet z nadmiarem, 20 kanałów.
Co do dokładności z samego GPS, to jest to od 8 do 12m. Do poprawny dokładności stosuje się różne systemy udostępniające poprawki do sygnału GPS (tzw dane różnicowe). Istnieje wiele naziemnych stacji działających w standardzie DGPS oraz 2 satelitarne systemy SBAS (Satelite Based Augmentation System) o nazwach WAAS (amerykański) i EGNOS (europejski). Znaczna część odbiorników bluetooth korzysta z systemów SBAS, z których odbierają sygnały różnicowe, dzięki którym dokładność pomiaru może, w najlepszych warunkach, wzrosnąć nawet do 1m. Warunkiem do skorzystania z EGNOSa w Polsce jest bardzo dobra widoczność nieba w kierunku południowym (EGNOS posiada 3 satelity geostacjonarne znajdujące się nad równikiem).
GB735 jest też mniejszy gabarytowo. Co do dokładności, to nie wierz w te bajki o 2m z samego GPS. Po pierwsze, obecnie wszystkich satelitów systemu NavSTAR (popularnie GPS) na orbicie jest 30, z czego sygnał nadaje 28 (2 są na wypadek awarii lub w stanie serwisowym). Jednocześnie w danym miejscu na ziemi widać nie więcej niż 12 satelitów. W takim razie po co odbiornikowi 48 niezależnych kanałów? Spokojnie wystarcza, nawet z nadmiarem, 20 kanałów.
Co do dokładności z samego GPS, to jest to od 8 do 12m. Do poprawny dokładności stosuje się różne systemy udostępniające poprawki do sygnału GPS (tzw dane różnicowe). Istnieje wiele naziemnych stacji działających w standardzie DGPS oraz 2 satelitarne systemy SBAS (Satelite Based Augmentation System) o nazwach WAAS (amerykański) i EGNOS (europejski). Znaczna część odbiorników bluetooth korzysta z systemów SBAS, z których odbierają sygnały różnicowe, dzięki którym dokładność pomiaru może, w najlepszych warunkach, wzrosnąć nawet do 1m. Warunkiem do skorzystania z EGNOSa w Polsce jest bardzo dobra widoczność nieba w kierunku południowym (EGNOS posiada 3 satelity geostacjonarne znajdujące się nad równikiem).
co do ladowarki sieciowej to mi nie zalezy ale mam pytanie czy 737 też ma baterie blc-5 bo o tym nie wiedziałem a to by była zaje...ista sprawa. taką samą mam w noki wiec jak sie rozładuje to podmianka a nokia pod ladowarką <ok>
735 cieżko już dostać, a 737 mam prawie pod domem do kupienia za 115zl.
I najważniejsze czy ktoś ten odbiornik testował z Garminem Mobile XT 4xxxx bo na tym mi zależy i czy poprawnie na nim wskazuje (słyszałem ze Garmin rożnie sie zachowuje z różnymi odbiornikami)
735 cieżko już dostać, a 737 mam prawie pod domem do kupienia za 115zl.
I najważniejsze czy ktoś ten odbiornik testował z Garminem Mobile XT 4xxxx bo na tym mi zależy i czy poprawnie na nim wskazuje (słyszałem ze Garmin rożnie sie zachowuje z różnymi odbiornikami)
GB737 nie ma wymiennej baterii. Tylko GB735.
Ciężko dostać? Czy ja wiem? http://allegro.pl/search.php?string=navibe+gb735
Nawet jest jedna AUKCJA z Krakowa: 100 sztuk .
Mam ten odbiornik od dość długiego czasu i jestem z niego bardzo zadowolony. Nie wiem czy z Garminem będzie współpracować. Na pewno wspiera standard NMEA0183. Osobiście używałem z Automapą oraz iGo i nie miałem z nim żadnych problemów .
Ciężko dostać? Czy ja wiem? http://allegro.pl/search.php?string=navibe+gb735
Nawet jest jedna AUKCJA z Krakowa: 100 sztuk .
Mam ten odbiornik od dość długiego czasu i jestem z niego bardzo zadowolony. Nie wiem czy z Garminem będzie współpracować. Na pewno wspiera standard NMEA0183. Osobiście używałem z Automapą oraz iGo i nie miałem z nim żadnych problemów .
Oofol, ja jeszcze np biorę pod uwagę możliwość korzystania z GPS poza samochodem. Można np wybrać się na kilkudniową wyprawę w góry. Można bawić się w geotagging. Nawigacja to nie wszystko. Zresztą każdy akumulator ma ograniczoną ilość ładowań. W końcu kiedyś zacznie padać (np zacznie trzymać znacznie krócej niż powinien). Wtedy dobrze mieć możliwość wymiany aku.
Do uruchomienia europejskiego systemu nawigacji Galileo jeszcze długa, więc nieprędko będzie można wymienić odbiornik GPS na taki obsługujący nowy system, więc dobrze mieć taki odbiornik, który nie padnie zbyt szybko.
Do uruchomienia europejskiego systemu nawigacji Galileo jeszcze długa, więc nieprędko będzie można wymienić odbiornik GPS na taki obsługujący nowy system, więc dobrze mieć taki odbiornik, który nie padnie zbyt szybko.
zle mnie zrozumiałeś chodzi o to ze nie muszę targać dwóch ładowarek. Telefon mam prawie zawsze w autku pod ładowarka. skończy sie sie bateria w gpsie przekladam naladowana z noki do gpsa a rozladowana do telefonu i pod ładowarkę . i nie musze rezac drugiej ładowarki w aucieMowisz podmianka z Nokia... A czy telefon bez baterii aby dziala na ladowarce?