[B4 1Z] Rezanie Głosników... Pełne Car Audio Nowe Foty!
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
[B4 1Z] Rezanie Głosników... Pełne Car Audio Nowe Foty!
Wreszcie cos sie ruszyło w temacie Car Audio, po kablach przyszły pierwsze głosniki. Wybór padł na firme Hertz przedostani model z dość dobrej lini
Rezanko zaczynamy od wyjecia maskownic na podszybiu, które podwazamy od boku płaskim wkrętakiem, nastpenie odkrecamy jedna badz dwie śróbki na małego krzyzaka i wyjmujemy stary, wręcz żałosny papierowy brzeczyk - bo głosnikiem cieżko to nazwać
Umiejscowienie gwizdków wybrałem na wierzchu maskownic starych głosników, producent dostarczył jednak jeszcze 3 inne opcje montarzu, jednakrze ta przypadła mi najbardziej do gustu i z praaktycznego punktu widzenia - zakładam lepsze głosniki po to aby coś słyszeć wiec po co zasłaniac to plastikowa pokrywką. W domu odrysowujemy markerem badz czymś ostrym okrag po śrdku maskownicy i przy uzyciu mini szlifierki (tzw. Dremela) wycinamy idealny okrag na obudowe gwizdka.
Po zdrezniu gwizdków muisimy wrócić do auta i zdemontowc pułke pod kierownica i schowek nad nogami pasazera tak aby nie przeszkadzało nam nic w przeciagnieciu przewodów. Jak zdemontowac schowek juz było nie raz ale dla rezajacych pierszy raz daje linka. Pod spodem foty jak zdjać schwek, który przytwierdzony jest na 4 sróby na klucz nasadowy 8mm, po odkreceniu srób odłanczamy lample i wyjmujemy cały schowek, mamy teraz ful miejsca na przciaganie kabli i inne kombinacje alpejskie <ok>
Link do tego jak zdjac pólke viewtopic.php?t=16925
Teraz biezemy sie za zdjecie boczka, równiez było wiele razy wiec znowu bedzie link ... <ok>
Link jak zdjac boczek viewtopic.php?t=17551
Boczek mamy juz w domu i zaczynmy go rzeźbić, kombinerkami sciagamy zabezpiecznie które trzyma folie... odwarcamy boczek przmierzamy głosnk i mydłem (tak mydłem - które łatwo sie sciera i nie zostawia śladu) odznaczamy gdzie bedziemy ciac dziure :mrgreen:
Wycinamy dziure w pierwszej warstwie - tu znowu uzyłem mini szlipierki z odpowiednia tarczka <lol> Oczywiscie przy wycinaniu pamietamy aby wyciac mniejszy otwór niz ten odrysowany tak aby mozna było jeszcze do czegoś przykrecić głosnik <mikolaj>
Z racji iz producent dostarczył swietnej jakości wkrety i blaszki montarzowe pozwoliłem sobie zrezygnowac z płyty i okregów z MDFu jesli ktoś bedzie miał słabsze mocowania lub bedzie rezał boczki to płyta raczej wymagana, na drzwi dodatkowo poszły płaty wygłuszeniowe wieksze dziury zostały zaklejone co niby ma przyniesc to jakiś efekt (pewnie znikomy) niestety foty nie ma bo rozładował mi sie telefon w miedzy czasie a rezac cza było Przymiarka głosnika i prawie gotowe :mrgreen:
Przenosimy sie do auta i szukamy miejsca na zworotnice... ja wymysliłem ze zaloze je w miejscu gdzie np w silnku 2.3 NG jest sterownik zapłonu czyli w dole słubka...Odkecamy jedna sróbke na długi sróbokret gwiazdkowy, wysuwamy boczek i przymieramy zwrotnice. Wszystko pasi wiec przykrecamy, tak samo robimy z obydwu stron, kalbe dodatkow pociagłem od radnia nowe z miedzi bez tlenowej (Kable OFC).
No i efekt koncowy... gra bardzo ładnie tak samo bedzie na dniach z tyłem plus z tyłu dodatkowe gwizdki do zalślepienia dziur po korbach, z czasem reszta sprzetu
25 Września 2008
Żeby nie było ubogo dorezałem tył, równiez hertze, zaślepiłem dziure po korbie dołozyłem wzmacniacz, suba, kondensator i wszystko poszło pod piec, radio teraz jest tylko odtwarzaczem mp3 <mikolaj>
Na pocztek dokupiłem nowy zestaw kabli phonocara dodatkowe 2 chincze plus nowe zasilanie 30mm <ok>
Następnie poszło rezanko tylnch boczków, dziure po korbie skuteczni i idealnie zaslepiły gwizdki
Dalej przyszedł czas na coś co da bass... na poczatku była skrzynia własnej roboty z głosnikiem JBL GTO... jednak coś mi nie pasowało w jej wygladzie... kupiłem ori turbe JBLa i zrobiłem przeszczep głosnika który nie obył sie bez rezania gdyż kosz głosnika miał o 1cm większą srednice od ori głosnika.... dla czego zrobiłem przeszczep to chyba widacch po zdjeciach i samych cenach głośników <ok>
Wybór wzmacniacza był w sumie prosty padło juz dawno na JBLa GTO 6000, 6 - kanałowe monstrum z osobnym wyjsciem na suba o mocy 550W RMS i dodatkowo po 75 W RMS na kazdy osobny kanał. Żeby nie było za słabe napiecie doszedł jeszcze kondensator z pełną elektroniką 1F wg mnie przy kablach 30mm wystarczajacy aż ponad.
Na koniec widok kazdego elekmtnu Car Audio z osobna :mrgreen:
Najtrudniejszą rzeczą do zrealizowania okazało sie puszczenie trzech par chniczi w jednym progu i dodatkowo 4 kable sygnałowe OFC z głosników... musiały iść razem bo zasilanie robiło zakłucenia. Całość kabli pociagnołem w czarnym peszelu co zapobiegło bałaganowi w bagażniku i dodało całość smaku. Sprzet został zestrojony przez mojego kolege - sąsiada maniaka auiofila przy użyciu mikrofonów akustycznych... efekt... moze niech wypowiedzą sie osoby które to słyszały.
Rezanko zaczynamy od wyjecia maskownic na podszybiu, które podwazamy od boku płaskim wkrętakiem, nastpenie odkrecamy jedna badz dwie śróbki na małego krzyzaka i wyjmujemy stary, wręcz żałosny papierowy brzeczyk - bo głosnikiem cieżko to nazwać
Umiejscowienie gwizdków wybrałem na wierzchu maskownic starych głosników, producent dostarczył jednak jeszcze 3 inne opcje montarzu, jednakrze ta przypadła mi najbardziej do gustu i z praaktycznego punktu widzenia - zakładam lepsze głosniki po to aby coś słyszeć wiec po co zasłaniac to plastikowa pokrywką. W domu odrysowujemy markerem badz czymś ostrym okrag po śrdku maskownicy i przy uzyciu mini szlifierki (tzw. Dremela) wycinamy idealny okrag na obudowe gwizdka.
Po zdrezniu gwizdków muisimy wrócić do auta i zdemontowc pułke pod kierownica i schowek nad nogami pasazera tak aby nie przeszkadzało nam nic w przeciagnieciu przewodów. Jak zdemontowac schowek juz było nie raz ale dla rezajacych pierszy raz daje linka. Pod spodem foty jak zdjać schwek, który przytwierdzony jest na 4 sróby na klucz nasadowy 8mm, po odkreceniu srób odłanczamy lample i wyjmujemy cały schowek, mamy teraz ful miejsca na przciaganie kabli i inne kombinacje alpejskie <ok>
Link do tego jak zdjac pólke viewtopic.php?t=16925
Teraz biezemy sie za zdjecie boczka, równiez było wiele razy wiec znowu bedzie link ... <ok>
Link jak zdjac boczek viewtopic.php?t=17551
Boczek mamy juz w domu i zaczynmy go rzeźbić, kombinerkami sciagamy zabezpiecznie które trzyma folie... odwarcamy boczek przmierzamy głosnk i mydłem (tak mydłem - które łatwo sie sciera i nie zostawia śladu) odznaczamy gdzie bedziemy ciac dziure :mrgreen:
Wycinamy dziure w pierwszej warstwie - tu znowu uzyłem mini szlipierki z odpowiednia tarczka <lol> Oczywiscie przy wycinaniu pamietamy aby wyciac mniejszy otwór niz ten odrysowany tak aby mozna było jeszcze do czegoś przykrecić głosnik <mikolaj>
Z racji iz producent dostarczył swietnej jakości wkrety i blaszki montarzowe pozwoliłem sobie zrezygnowac z płyty i okregów z MDFu jesli ktoś bedzie miał słabsze mocowania lub bedzie rezał boczki to płyta raczej wymagana, na drzwi dodatkowo poszły płaty wygłuszeniowe wieksze dziury zostały zaklejone co niby ma przyniesc to jakiś efekt (pewnie znikomy) niestety foty nie ma bo rozładował mi sie telefon w miedzy czasie a rezac cza było Przymiarka głosnika i prawie gotowe :mrgreen:
Przenosimy sie do auta i szukamy miejsca na zworotnice... ja wymysliłem ze zaloze je w miejscu gdzie np w silnku 2.3 NG jest sterownik zapłonu czyli w dole słubka...Odkecamy jedna sróbke na długi sróbokret gwiazdkowy, wysuwamy boczek i przymieramy zwrotnice. Wszystko pasi wiec przykrecamy, tak samo robimy z obydwu stron, kalbe dodatkow pociagłem od radnia nowe z miedzi bez tlenowej (Kable OFC).
No i efekt koncowy... gra bardzo ładnie tak samo bedzie na dniach z tyłem plus z tyłu dodatkowe gwizdki do zalślepienia dziur po korbach, z czasem reszta sprzetu
25 Września 2008
Żeby nie było ubogo dorezałem tył, równiez hertze, zaślepiłem dziure po korbie dołozyłem wzmacniacz, suba, kondensator i wszystko poszło pod piec, radio teraz jest tylko odtwarzaczem mp3 <mikolaj>
Na pocztek dokupiłem nowy zestaw kabli phonocara dodatkowe 2 chincze plus nowe zasilanie 30mm <ok>
Następnie poszło rezanko tylnch boczków, dziure po korbie skuteczni i idealnie zaslepiły gwizdki
Dalej przyszedł czas na coś co da bass... na poczatku była skrzynia własnej roboty z głosnikiem JBL GTO... jednak coś mi nie pasowało w jej wygladzie... kupiłem ori turbe JBLa i zrobiłem przeszczep głosnika który nie obył sie bez rezania gdyż kosz głosnika miał o 1cm większą srednice od ori głosnika.... dla czego zrobiłem przeszczep to chyba widacch po zdjeciach i samych cenach głośników <ok>
Wybór wzmacniacza był w sumie prosty padło juz dawno na JBLa GTO 6000, 6 - kanałowe monstrum z osobnym wyjsciem na suba o mocy 550W RMS i dodatkowo po 75 W RMS na kazdy osobny kanał. Żeby nie było za słabe napiecie doszedł jeszcze kondensator z pełną elektroniką 1F wg mnie przy kablach 30mm wystarczajacy aż ponad.
Na koniec widok kazdego elekmtnu Car Audio z osobna :mrgreen:
Najtrudniejszą rzeczą do zrealizowania okazało sie puszczenie trzech par chniczi w jednym progu i dodatkowo 4 kable sygnałowe OFC z głosników... musiały iść razem bo zasilanie robiło zakłucenia. Całość kabli pociagnołem w czarnym peszelu co zapobiegło bałaganowi w bagażniku i dodało całość smaku. Sprzet został zestrojony przez mojego kolege - sąsiada maniaka auiofila przy użyciu mikrofonów akustycznych... efekt... moze niech wypowiedzą sie osoby które to słyszały.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2008, 15:05 przez Solskier, łącznie zmieniany 2 razy.
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Nawet nie wiesz jak mi ułatwiłeś życie :mrgreen: w przyszłym tygodniu chyba się zabiorę za moje. Cykacze chyba grają w szybę nie lepiej pobawić sie i dać je do puszki i pod kątem.
Czym wygłuszałeś blachę drzwi od środka?
Składam na głośnikach Boston.
Czym wygłuszałeś blachę drzwi od środka?
Składam na głośnikach Boston.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2008, 21:34 przez Grzegorzbielsko, łącznie zmieniany 1 raz.
- rajdowiec86
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
- Lokalizacja: Kamienna góra
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Na to nic nie poradzeAUDI_A6 pisze:Lipa maskownice głośnika
No niestety nie bo jest tak zaprojektowany ze dzwiek rozchodzi sie w kierunku na jaki jest ustawiony <ok>AUDI_A6 pisze: tweeter gra w w szybę
Drzwi wygłuszone, ale własciwie po co... wg mnie i tak to nic nie daje pozatym jak przydzie bas 500W RMS to i nawet ori głosniki by nie czeszczały przy odpowiedniej mocy, tak wogóle co do Car Audio to jestem inaczje uwarunkowany niz wiekszosc userów, dla tego tez nie udzielam sie w dziale Car Audio gdyż mam inne poglady, do dwóch poprzednich swoich aut zakladałem juz sprzet gracja w cenie powyzej 7tyś zł i szczerze nie widze róznicy w wygłuszonych drzwiach czy tez nie, moze to coś daje przy słabszym nagłosnieniu, u mnie bedzie to i tak zbede, tak samo jak MDFy i inne zabawki które niby maja coś dac. Moje zdanie jest takie ze przy dobrym sprzecie jest to poprostu zbedne. A jeszcze tak nawiasem mówiac tapicerka w wierzcniej wartswie jest na tyle górba iz woofer wogóle sie nie rusza po nacisnieciu raka, wiec po co mi tam jeszcze pół zmielonego debu czy innego drzewka <mikolaj>AUDI_A6 pisze: nie wiem jak z wygłuszeniem no
A po co mam go wkrecac w drzwi jak i tak u mnie spełnia zadanie midi basu - bedzie spełniał bo jeszcze nie ma fabryki basu <ok>AUDI_A6 pisze:woofer oparty na boczku to takie małe wady
A tak na marginesie mozecie mówic ze tego brakuje tamtego brakuje a zakładma sie ze na zlocie bedziecie w wielkim szoku jak skompletuje cały sprzet i to puszcze, a jestem tego pewien bo tak samo było na zlotach VW forum kazdy pisał ze nie wygluszone nie poklejone itd a jak załaczyłem to wszystkim szczeny opadł
To sa moje przekoanani i nawet jak by mnie ktoś chciał bic to ich nie zmienie <mikolaj> I sam nie wiem dla czego albo widzialem juz i sprawdzałem za duzo albo za mało. Jak by nie było w swoim zywocie wydałem juz ponad 16tyś zł na Car Audio, wiec juz troche wiem co gra a co nie. A nalpeszym tego dowodem bedzie to jak wypowiedza sie koledzy którzy słyszeli mojego MK3. np. kolega Mulczas czekamy na opinie
No i fajnie ze od czasu do czasu znadjdzie sie ktoś, kto potrafi skomentowac moje reznako w inna storne niz tylo cacy glacy
Ostatnio zmieniony 31 sie 2008, 10:17 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Właśnie te Hertze z nowej serii na 2008 rok mają takie kosmiczne maskownice - rzecz gustu.Na to nic nie poradze
Tweeter fajnie, że go wypuściłeś na wierzch za to plus, ale tak jak mówiłem mogłeś go nieco skierować w głowę słuchacza.
Co do montażu woofera, jego prawidłowy montaż to 50% sukcesu. Montaż na sztynwo woofera poprzez MDF który przykręcamy do konstrukcji drzwi + wygłuszenie, które tworzy dla głośnika zamkniętą komorę. Ale jak pisałeś nie oczekujesz od woofera, że będzie fabryką basu to jest git.
Spotkamy się na jakimś zlocie to zobacze jak to gra.
Pozdr.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Nie oczekuje a co lepsze Ci powiem ze zwrotnice hertza pomimo wbudowanej regulacji daja efekt marnego basu, podłaczylem ten sam głosnik pod zwrotnice JBLa które miałem w piwnicy (jakiś stara pozostałość po poprzednim sprzecie) to róznica basu była bardzo, ale to bardzo znaczna, to tak dla tych którzy oczekuja od hertza duzego łupniecia - to nie tedy droga <ok>AUDI_A6 pisze:Ale jak pisałeś nie oczekujesz od woofera, że będzie fabryką basu to jest git.
Mam te same głośniki. Co do tweeterów Hertz ET20, to owszem, ich konstrukcja powoduje, że nie grają one centralnie do przodu. Jednak nie jest to też całkiem na boki. Kąt rozchodzenia się dźwięku z tych tweeterów to około 45 stopni od osi głośnika. Także Solskier, teraz owszem nie grają Ci w szybę, tylko w sufit. Ja bym je jeszcze przechylił troszkę do słuchacza. Jakieś 10-20 stopni może.
Moje póki co są pod kratką, ale zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem jak u Ciebie. Jednak ja chyba będę montować na tej takiej skośnej podstawce z zestawu.
Moje póki co są pod kratką, ale zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem jak u Ciebie. Jednak ja chyba będę montować na tej takiej skośnej podstawce z zestawu.
Solskier, ale co Ci po samym basie? Jeżeli będzie mocny bas to sopran też chyba powinien być odpowiednio wyeksponowany? No chyba, że chodzi Ci po prostu o dudnienie , ale wtedy po co w ogóle tweetery .
Tak czy inaczej dobra robota. Po obejrzeniu fotek poszukałem szybko tych skośnych podstawek pod tweeterki i chyba je zamontuje na kratkach.
Tak czy inaczej dobra robota. Po obejrzeniu fotek poszukałem szybko tych skośnych podstawek pod tweeterki i chyba je zamontuje na kratkach.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Moje zdanie jest nadal takie ze dzwiek i tak sie rochodzi i tak to czy zmienie kat o pare stopni za wiele mi nie da dzwiek odbija sie od szyby a pozatym i tak go wyraźnie słychac i tak wiec po co kombinowac a gwarantuje ze jak załoze całosc sprzetu i komuś włacze to nawet nikt sie słowem nie odezwie ze coś tam <ok>