[B3 , 3A] dziwna praca na Pb
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
[B3 , 3A] dziwna praca na Pb
niedawno autko mi cos nawalilo na benzynie nie chcialo chodzic.
juz kiedys mialem podobny problem ale sam sie jakos rozwiazal. sytuacja wyglada tak. odpalam autko na benzynie odezwie sie po czym gasnie nie wchodzi na obroty , odepne kostke z jak sie nie myle regulatora cisnienia(to z prawej strony rozdzielacza patrzac od przodu autka) i autko odpala normalnie ale na jalowym biegu z tlumika troche pierdzi cos w stylu sam rajdowych ktore nie spalaja calej benzyny i nadmiar wypala sie w tlumiku. na obroty wchodzi dobrze, w czym tkwi problem ???
juz kiedys mialem podobny problem ale sam sie jakos rozwiazal. sytuacja wyglada tak. odpalam autko na benzynie odezwie sie po czym gasnie nie wchodzi na obroty , odepne kostke z jak sie nie myle regulatora cisnienia(to z prawej strony rozdzielacza patrzac od przodu autka) i autko odpala normalnie ale na jalowym biegu z tlumika troche pierdzi cos w stylu sam rajdowych ktore nie spalaja calej benzyny i nadmiar wypala sie w tlumiku. na obroty wchodzi dobrze, w czym tkwi problem ???
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
po odłaczeniu tegoż kabelka nic sie nie mienilo w pracy silnika. jest tak samo jak gdybym calkiem odlaczyl kostke. wkreca sie na obroty , nie dziala odciecie i na wolnych ewidentnie dostaje za duzo paliwa bo nie chodzi rowno tylko tak ala WRC jak mowilem wczesniej.leszek_08 pisze:trzeba odciąć przewód czerwonobiały o numerze 2 pisze na wtyczce morzesz sprubować u mnie jest ok
jakies inne pomysły???
jakbys poszukal, to znalazlbys moje posty o regulacji i wykrywaniu uszkodzen w mechanicznym wtrysku. nie chce mi sie juz 25raz pisac, bo komus nie chce sie poszukac.
Poza tym gaz.
W takim razie możesz już całkiem wywalić ECU, sonde lambda, czujnik temperatury płynu chłodzącego i inne czujniki. Odpinasz w ten sposób jedyny element wykonawczy w tym silniku, odpowiedzialny za korekcję dawki paliwa przez elektronikę.
Takich mechaników powinno się rozstrzeliwać. Idioci.
Poza tym gaz.
- nie no całkiem rewelacyjne metody. Super! DRUCIARSTWO w czystej formie. Przecież ten kabelek, przewodzący w zasadzie tylko pojedyncze miliampery, jest zupełnie niepotrzebny!leszek_08 pisze:trzeba odciąć przewód czerwonobiały o numerze 2 pisze na wtyczce morzesz sprubować u mnie jest ok
W takim razie możesz już całkiem wywalić ECU, sonde lambda, czujnik temperatury płynu chłodzącego i inne czujniki. Odpinasz w ten sposób jedyny element wykonawczy w tym silniku, odpowiedzialny za korekcję dawki paliwa przez elektronikę.
Takich mechaników powinno się rozstrzeliwać. Idioci.
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
cos szukalem znalazlem kilka twoich postow
ale twoje rady tyczyly sie do takich problemow jak slabe odpalanie, gasnie przy dodaniu gazu itp. a u mnie jest tak ze sie kreci i to wysoko bo do 8 tys bo czemus niewiem czemu odcinka znikla, i na wolnych cos mieszanka za bogata chyba , ale to wszystko jak odepne kostke z rozdzielacza jak podpieta to lipa nic nie zagada nawet, tak wywnioskowalem ze moze ten czujnik temperatury .... jak sie to fachowo nazywa zebym mogl w sklepie zamowic bo niewiem :oops:
a i jeszcze cos k44761 czy jak mam odpieta ta kostke z rozdzielacza to zadna elektronika nie steruje praca silnika?? dziala na czysto mechanicznym wtrysku bez tzw wspomagaczy > ?? bo jesli tak to chyba ten czujnik temp, jaka on ma miec rezystancje jak mierniiem sprawdze??
ale twoje rady tyczyly sie do takich problemow jak slabe odpalanie, gasnie przy dodaniu gazu itp. a u mnie jest tak ze sie kreci i to wysoko bo do 8 tys bo czemus niewiem czemu odcinka znikla, i na wolnych cos mieszanka za bogata chyba , ale to wszystko jak odepne kostke z rozdzielacza jak podpieta to lipa nic nie zagada nawet, tak wywnioskowalem ze moze ten czujnik temperatury .... jak sie to fachowo nazywa zebym mogl w sklepie zamowic bo niewiem :oops:
a i jeszcze cos k44761 czy jak mam odpieta ta kostke z rozdzielacza to zadna elektronika nie steruje praca silnika?? dziala na czysto mechanicznym wtrysku bez tzw wspomagaczy > ?? bo jesli tak to chyba ten czujnik temp, jaka on ma miec rezystancje jak mierniiem sprawdze??
miernik analogowy , lub cyfrowy
tu masz wykres jak powinna wyglądać rezystancja czujnika temperatury
http://husaria.netarteria.info/gal/Obraz%20094.jpg
tu masz wykres jak powinna wyglądać rezystancja czujnika temperatury
http://husaria.netarteria.info/gal/Obraz%20094.jpg
sory za OT k44761, czyli jak odepnę tą kostkę to nie nie działają żadne czujniki (czyli nie mają wpływu) (czujnik temp , spalania stukowego, czujnik hala, sonda itp).
Zaciekawiło mnie to bo sprawdzałem czy w audi jest tak jak w mercedesie że po rozpięciu komputera sterującego samochód właśnie jeździ tylko na mechanice (Wiecej pali) tkz tryb awaryjny. Ale w 80 po rozpięciu autko nawet nie odpala
Zaciekawiło mnie to bo sprawdzałem czy w audi jest tak jak w mercedesie że po rozpięciu komputera sterującego samochód właśnie jeździ tylko na mechanice (Wiecej pali) tkz tryb awaryjny. Ale w 80 po rozpięciu autko nawet nie odpala
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
Nie dokładnie tak jak piszesz.misiek440 pisze:sory za OT k44761, czyli jak odepnę tą kostkę to nie nie działają żadne czujniki (czyli nie mają wpływu) (czujnik temp , spalania stukowego, czujnik hala, sonda itp).
Zaciekawiło mnie to bo sprawdzałem czy w audi jest tak jak w mercedesie że po rozpięciu komputera sterującego samochód właśnie jeździ tylko na mechanice (Wiecej pali) tkz tryb awaryjny. Ale w 80 po rozpięciu autko nawet nie odpala
Dawka paliwa nie jest modyfikowana w zaden sposób - tylko mechanika. Ponieważ komputer steruje także zapłonem, czujnik spalania stukowego, czujnik halla wpływają normalnie na sterowanie zapłonem. Ale ZADEN czujnik odpowiedzialny za kontrolę/sterowanie dawką nie wpływa na nią (czujnik przy przepustnicy, czujnik temperatury, sonda, potencjometr przepływomierza itp).
Tak kostka to JEDYNY element w tym systemie wtryskowym, ktory modyfikuje dawkę paliwa.