Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 2.0 16V ACE] wyciek oleju popatrzcie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
piertn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 20 sie 2008, 22:21

[Audi 80 2.0 16V ACE] wyciek oleju popatrzcie

Post autor: piertn » 03 wrz 2008, 18:36

Witam kolegów mam problem z moim silnikiem z tej chyba odmy wycieka olej i to sporowato może ktoś coś takiego już przechodził i wie jak temu zaradzić?

A jeżeli jest jakiś mechanik znający się na 16V dohc to może powie dlaczego tędy olej ucieka mi tu na warsztatach mówią że potrzeba cały silnik rozbierać żeby to zrobić i koszt naprawy będzie duży a mianowicie dużo ponad 1000zł możecie mi coś doradzić <osohozi>

Moc ma nie kopci nie dymi dobrze odpala tylko że ubywa dużo oleju ma 1000km litr ucieka <osohozi>


Czekam na propozycje :cry:

Na zdjęciu zaznaczyłem z którego miejsca ucieka olej. To jest taka rurka metalowa z końcówką gumową która znajduje się tuż przy czujniku od temperatury cieczy chłodzącej
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2008, 18:43 przez piertn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 04 wrz 2008, 08:07

myślę że ten olej wcale tędy nie ucieka aż w takich ilościach, patrzyłem do Etki i w sumie z opisu tam żadnych cudów nie ma, jak dla mnie rozbierz cały układ odmy silnika i wyczyść wodą pod ciśnieniem od środka, wysusz i poskładaj, wymień tą gumę z której cieknie ( a raczej poci się) olej z bloku silnika. 1000zł to chyba cena za wymianę pierścieni na tłokach uszelniaczy w głowicy i wszystkich uszczelek...bo chyba nie za odetkanie odmy :mrgreen:

piertn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 20 sie 2008, 22:21

Post autor: piertn » 04 wrz 2008, 09:17

Hm mi mechanicy mówili że pewnie pierścienie są słabe i idzie ciśnienie na dół i ucieka w najsłabszym punkcie. Może jakaś instrukcja jak to zrobić ale sądzę że trzeba cały silnik wyciągać i wtedy się brać za robotę a to niestety już chyba wyższa jazda.

Moc ma pali tyle samo co wcześniej tylko że ten olej ubywa w szybkim tempie

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 04 wrz 2008, 09:25

owszem da się wymienić pierścienie na tłokach bez wyciągania silnika ale roboty jest wp...(dużo). Jeśli nie robiłeś tego jeszcze nigdy to sobie odpuść i daj auto do mechanika, odme jednak możesz sam wyczyścić.

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 04 wrz 2008, 09:37

Kolego piertn porównaj na zdjęciu z mojego silnika (ACE) jak jest to rozwiązane. Niestety niemam jak zrobić dokładniejszego zdjęcia, ale widze że u Ciebie koło tej rurki brakuje takiej blaszki, chyba że źle widze. Obrazek. Pozdrawiam i działaj bo lepiej na benzynke wydać niż na olej.

piertn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 20 sie 2008, 22:21

Post autor: piertn » 04 wrz 2008, 17:27

Darecki3037, mógłbyś mi powiedzieć jak się zabrać za ta nieszczęsną odmę? Dzisiaj zauważyłem poważny spadek mocy silnika. Co tu robić z tym czekać na dalszy rozwój wydarzeń czy już zabrać się za szukanie dobrego mechanika i co mam powiedzieć na warsztacie czy mają zrobić kapitalny remont silnika czy tylko to że olej ucieka czyli uszczelniacze no i o tą odmę dlaczego tam jest olej przecież nie powinno być tam oleju.

Aha piter905, mógłbyś porobić jeszcze kilka fotek bo z tej fotki nie mogę obczaić jak to jest zrobione ale tak na pierwszy rzut oka to wydaje się że lekko różni się od mojego silnika twój. Dodałem kilka fotek

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 04 wrz 2008, 18:23

a co tu tłumaczyć, po nitce do kłębka... rozbierasz tą rurkę po kolei od filtra powietrza aż po blok i czyścisz wszystkie elementy w środku, ja to robiłem woda pod ciśnieniem i suszyłem. W środku zbiera się takie masło które zatyka oddychanie silnika. A co do drastycznego spadku mocy to przyczyn może być kilka ale odma raczej do nich nie należy...

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 04 wrz 2008, 19:23

piertn niestety mam noge w gipsie i nie mam jak zdjęć zrobić :-( Mam jakieś foty ale to takie ogólne. Obrazek Obrazek

piertn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 20 sie 2008, 22:21

Post autor: piertn » 05 wrz 2008, 09:57

hehe dobre kolego ale u mnie ta rurka ma około 20cm długości i wchodzi w blok silnika tzn. tu gdzie olej cieknie wychodzi a zaraz za "zakrętem" od strony tyłu silnika wchodzi w blok i tam się kończy więc jak ty chcesz powiązać to razem z filtrem powietrza.


No i jeszcze jedno ważne pytanie dzwoniłem do właściciela tego silnika ACE i powiedział że ma sterownik do tego silnika w związku z tym mam pytanie czy w B3 silniki 16V miały sterowniki i czy tak może zostać że chodzi jeżeli jest na starym sterowniku od b3 czy lepiej zmienić na sterownik od B4 na oryginalny jaki był przy ACE? :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl