[1.9TDI 1Z] Nie odpala - Wtrysk sterujący?
Witam Specjalistów
Jak narazie blaszka działa, podpiąłem go pod kompa i zero błędów, wszystkie parametry w granicach normy. Jeden problem jest, który zauważyłem też przed awarią a się teraz powtarza. Mianowicie podczas jazdy przy obrotach około 3000 odcinane jest paliwo i szarpie, szczególnei jak daje ostro na gaz. Na postoju spokojnie wchodzi na najwyzsze obroty. Nie wiem czy ten problem jest spowodowany tym nastawnikiem czy napięciem czy jeszcze czymś innym.
Załączam zdjęcie jak umieściłem tą blaszkę w nastawniku.
Pozdrawiam
Jak narazie blaszka działa, podpiąłem go pod kompa i zero błędów, wszystkie parametry w granicach normy. Jeden problem jest, który zauważyłem też przed awarią a się teraz powtarza. Mianowicie podczas jazdy przy obrotach około 3000 odcinane jest paliwo i szarpie, szczególnei jak daje ostro na gaz. Na postoju spokojnie wchodzi na najwyzsze obroty. Nie wiem czy ten problem jest spowodowany tym nastawnikiem czy napięciem czy jeszcze czymś innym.
Załączam zdjęcie jak umieściłem tą blaszkę w nastawniku.
Pozdrawiam
Witam
Adamm piszesz ze palec mozna ściągnąć, ale jakim sposobem. Przecież nastawniki potencjometryczne mają wprasowane te palcena stałe i jak go ściągne to nie dość, że moge sniszczyć nastawnik to po drugie nie załoze go już na stałe.
Po drugie czemu mi odcina dopływ paliwa przy jeździe około 2700 obrotach, a n luzie spokonie wchodzi powyżej 4000 ? Czyżby zawór N75?
Pozdrawiam
Adamm piszesz ze palec mozna ściągnąć, ale jakim sposobem. Przecież nastawniki potencjometryczne mają wprasowane te palcena stałe i jak go ściągne to nie dość, że moge sniszczyć nastawnik to po drugie nie załoze go już na stałe.
Po drugie czemu mi odcina dopływ paliwa przy jeździe około 2700 obrotach, a n luzie spokonie wchodzi powyżej 4000 ? Czyżby zawór N75?
Pozdrawiam
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Center pisze:Po drugie czemu mi odcina dopływ paliwa przy jeździe około 2700 obrotach, a n luzie spokonie wchodzi powyżej 4000 ? Czyżby zawór N75?
Mi sie wydaje ze poprostu dostaje za duza dawke i sterownik ja tnie, a zapene dzieje sie tak ze pod obciazeniem dawka jest wieksza. Rosnie doładownie, przepłykwa podaje wiecej i rosnie jednoczesnie dawka paliwa, czego nie ma bez obciazenia.
Witam
Dziwna sprawa z tym nastawnikiem. Niby ustawiłem dawkę paliwa na 18 (w Deltascanie), równo fajnie chodził na wolnych obrotach, ale jednak dalej tnie dawkę pod obciążeniem przy około 2500-2800 obr.
Mało tego. Ustawiłem taką, że ledowo zapaliłem a i tak przycina. Z rury czarne dymy, a pedał gazu tak jakby zmniejszył zakres działania - 160 km jadę przy wciśniętym do połowy. Czasami obroty falują na jałowym biegu. Nastawnik płukałem więc podejżewam że syfu dużo tam nie zostało. Kompa zmieniłem na nowszy model.
Macie jeszcze jakieś sugestie ?
PS. w tym momencie poszukuję schematu pinów ECU. Jakby ktoś miał
Pozdrawiam
Dziwna sprawa z tym nastawnikiem. Niby ustawiłem dawkę paliwa na 18 (w Deltascanie), równo fajnie chodził na wolnych obrotach, ale jednak dalej tnie dawkę pod obciążeniem przy około 2500-2800 obr.
Mało tego. Ustawiłem taką, że ledowo zapaliłem a i tak przycina. Z rury czarne dymy, a pedał gazu tak jakby zmniejszył zakres działania - 160 km jadę przy wciśniętym do połowy. Czasami obroty falują na jałowym biegu. Nastawnik płukałem więc podejżewam że syfu dużo tam nie zostało. Kompa zmieniłem na nowszy model.
Macie jeszcze jakieś sugestie ?
PS. w tym momencie poszukuję schematu pinów ECU. Jakby ktoś miał
Pozdrawiam
Witam
Dokonałem szczegółowych pomiarów napięć i oporności nastawnika i tak:
Gniazdo odłączone na zapłonie:
Minus akumulatora i 6 pin - 5V
Minus akumulatora i 7 pin - 12V
Minus akumulatora i 2 pin - 5V
4 i 7 pin (zasilanie elektromagnesu) - 8 V
Wtyk:
Opór 4 i 7 pin - 2,2 ohma
Opór 5 i 6 pin (czujnik temp. paliwa) - 960 ohmów
Opór 1 i 3 pin - 1,2 Kohma
Przy włączonym silniku:
Pin 4 i 7 - na luzie 3,2 V ; gaz max - 6,2 V
pin 1 i 3 - na luzie 0,7V ; gaz max - 2,68 V
Może ktos z was robił podobne pomiary i może sie wypowiedzieć czy coś jest nie tak. Osobiście nie podoba mi się zasilanie elektromagnesu przy włączonym silniku 3,2 V to nie za dużo?
Znalazłem też schemat połączeń z ECU 55 pinów ale dla Audi 100 i zastawiam się czy dużo się różni od audi 80 ?
Dokonałem szczegółowych pomiarów napięć i oporności nastawnika i tak:
Gniazdo odłączone na zapłonie:
Minus akumulatora i 6 pin - 5V
Minus akumulatora i 7 pin - 12V
Minus akumulatora i 2 pin - 5V
4 i 7 pin (zasilanie elektromagnesu) - 8 V
Wtyk:
Opór 4 i 7 pin - 2,2 ohma
Opór 5 i 6 pin (czujnik temp. paliwa) - 960 ohmów
Opór 1 i 3 pin - 1,2 Kohma
Przy włączonym silniku:
Pin 4 i 7 - na luzie 3,2 V ; gaz max - 6,2 V
pin 1 i 3 - na luzie 0,7V ; gaz max - 2,68 V
Może ktos z was robił podobne pomiary i może sie wypowiedzieć czy coś jest nie tak. Osobiście nie podoba mi się zasilanie elektromagnesu przy włączonym silniku 3,2 V to nie za dużo?
Znalazłem też schemat połączeń z ECU 55 pinów ale dla Audi 100 i zastawiam się czy dużo się różni od audi 80 ?
te napiecia sa prawidloweCenter pisze:Minus akumulatora i 7 pin - 12V
Minus akumulatora i 2 pin - 5V
u mnie miedzy 4 i 7 -1.7omaCenter pisze:Opór 4 i 7 pin - 2,2 ohma
Opór 5 i 6 pin (czujnik temp. paliwa) - 960 ohmów
Opór 1 i 3 pin - 1,2 Kohma
5 i 6 silnik zimny 2,2 kilo
1 i 3 pin 1 kilo
u mnue na jalowym miedzy 4 i 7 2,6VCenter pisze:Przy włączonym silniku:
Pin 4 i 7 - na luzie 3,2 V ; gaz max - 6,2 V
pin 1 i 3 - na luzie 0,7V ; gaz max - 2,68 V
pin 1 i 3 na jalowym 1.7V
Witam
Zastanawia mnie jedna kwestia. Mianowicie czy zurzyta ścieżka potencjometra w nastawniku może powodować wskazywanie większej dawki paliwa ?
Karol121 pisał, że ma na pinach 1,3 - około 1kohma, ja mam 1,2 kohma. Czy to może powodować nastawy większej dawki?
W deltascan 1Z ustawiłem paliwo na 18 i grało, ale po pewnym czasie znów to samo.
Zastanawia mnie jedna kwestia. Mianowicie czy zurzyta ścieżka potencjometra w nastawniku może powodować wskazywanie większej dawki paliwa ?
Karol121 pisał, że ma na pinach 1,3 - około 1kohma, ja mam 1,2 kohma. Czy to może powodować nastawy większej dawki?
W deltascan 1Z ustawiłem paliwo na 18 i grało, ale po pewnym czasie znów to samo.
Witam
Niestety jeszcze nie uporałem się z tym problemem, ale jakoś kombinuje w międzyczasie. Razem z karolem121 doszliśmy do wniosku, że schemat który by pasował do naszego ECU z lat 92-94 to schemat z Audi100/A6 z tego okresu. Jak się komuś przyda to wrzucam.
Czasami pojawiają się przebicia na karoseri, aż mnie prąd kopie .
Otatnio udało mi się podpiąć Vaga i zmierzyć parę rzeczy. Możecie rzucić okiem na tego loga, na luzie wciskałem gaz, aż do momentu jak błąd wyskakuje przy około 2000 obr.
,0.00,041,066,000,013,116,118,063,099,158,098
,2.74,040,065,000,014,117,118,063,099,158,098
,5.47,044,062,030,016,116,118,063,099,158,095
,8.22,045,063,032,014,117,118,063,099,158,089
,10.95,045,063,032,014,116,118,063,099,158,089
,13.69,046,064,038,014,117,118,063,099,158,088
,16.43,048,062,047,016,116,118,063,099,158,085
,19.17,052,062,047,015,117,118,063,099,158,083
,21.90,056,058,051,017,117,118,063,099,158,080
,24.64,059,054,051,018,116,118,063,099,158,078
,27.37,068,049,062,020,117,118,063,100,158,074
No i jeszcze takie błędy sie pojawiły.
00539 ----- - czujnik temperatury paliwa (G81); zbyt wysoka wartość sygnału, usterka sporadyczna;
00541 ----- - czujnik (G99); zbyt wysoka wartość sygnału, usterka sporadyczna;
00542 ----- - czujnik podniesienia iglicy (G80); nieprawidłowy sygnał, usterka sporadyczna;
Za wszelkie sugestie dzięki.
Niestety jeszcze nie uporałem się z tym problemem, ale jakoś kombinuje w międzyczasie. Razem z karolem121 doszliśmy do wniosku, że schemat który by pasował do naszego ECU z lat 92-94 to schemat z Audi100/A6 z tego okresu. Jak się komuś przyda to wrzucam.
Czasami pojawiają się przebicia na karoseri, aż mnie prąd kopie .
Otatnio udało mi się podpiąć Vaga i zmierzyć parę rzeczy. Możecie rzucić okiem na tego loga, na luzie wciskałem gaz, aż do momentu jak błąd wyskakuje przy około 2000 obr.
,0.00,041,066,000,013,116,118,063,099,158,098
,2.74,040,065,000,014,117,118,063,099,158,098
,5.47,044,062,030,016,116,118,063,099,158,095
,8.22,045,063,032,014,117,118,063,099,158,089
,10.95,045,063,032,014,116,118,063,099,158,089
,13.69,046,064,038,014,117,118,063,099,158,088
,16.43,048,062,047,016,116,118,063,099,158,085
,19.17,052,062,047,015,117,118,063,099,158,083
,21.90,056,058,051,017,117,118,063,099,158,080
,24.64,059,054,051,018,116,118,063,099,158,078
,27.37,068,049,062,020,117,118,063,100,158,074
No i jeszcze takie błędy sie pojawiły.
00539 ----- - czujnik temperatury paliwa (G81); zbyt wysoka wartość sygnału, usterka sporadyczna;
00541 ----- - czujnik (G99); zbyt wysoka wartość sygnału, usterka sporadyczna;
00542 ----- - czujnik podniesienia iglicy (G80); nieprawidłowy sygnał, usterka sporadyczna;
Za wszelkie sugestie dzięki.
wez te logi przekonwerteruj i wzuc do exela bo tak sa malo czytelne ale widac ze jak wciskasz gaz to dawka wcale nie zwieksza sie, jak jest silnik zimny to sprawdz opornosc czujnika tem paliwa i jak jest cieply powinna opornosc zmalec, sprawdz czujnik wzniosu iglicy opornosc cewki, czujnik zakresu suwaka g99 sprawdz dokladnie opornosci na potenckometrze nastawnika, skasuj bledy i po ponownym uruchomieniu silnika sprawdz czy nie pojawiaja sie spowrotem
Witam
Postanowiłem wznowić temat i dodać parę rzeczy, z nadzieją że komuś się przyda.
Otóż ostatnio urwałem linkę przy potencjometrze pedału gazu, i podczas wymiany zauważyłem, ze poprzedni właściciel założył jakąś dziwną nakładkę na pedał gazu, że nie pozwalała ona na dobijanie do dechy pedału. Zmieniłem tą nakładkę, wymieniłem potencjometr (Oporność nowego wynosi 950 omów i jest wyzsza od poprzedniego o 100 ?) ale dalej paliwo było odcinane na wysokich obrotach. Jednocześnie zauważyłem że skok pedału gazu można regulować śrubą, no i postanowiłem pokręcić. Jakież było moje ździwienie jak tą niewinną czynnością rozwiązałem problem odciania paliwa. :oops: Poprzedni właściciel sporo musiał tu namieszać, co nie zmiania faktu że mogłem zacząć właśnie od tej strony.
No cóż jak to mówią pod latarnią najciemniej.
Parę innych problemów pozostało, jak coś w międzyczasie się naprawi - napiszę.
Pozdro
Postanowiłem wznowić temat i dodać parę rzeczy, z nadzieją że komuś się przyda.
Otóż ostatnio urwałem linkę przy potencjometrze pedału gazu, i podczas wymiany zauważyłem, ze poprzedni właściciel założył jakąś dziwną nakładkę na pedał gazu, że nie pozwalała ona na dobijanie do dechy pedału. Zmieniłem tą nakładkę, wymieniłem potencjometr (Oporność nowego wynosi 950 omów i jest wyzsza od poprzedniego o 100 ?) ale dalej paliwo było odcinane na wysokich obrotach. Jednocześnie zauważyłem że skok pedału gazu można regulować śrubą, no i postanowiłem pokręcić. Jakież było moje ździwienie jak tą niewinną czynnością rozwiązałem problem odciania paliwa. :oops: Poprzedni właściciel sporo musiał tu namieszać, co nie zmiania faktu że mogłem zacząć właśnie od tej strony.
No cóż jak to mówią pod latarnią najciemniej.
Parę innych problemów pozostało, jak coś w międzyczasie się naprawi - napiszę.
Pozdro