To że system musi być starszy to mit lub poprostu przypadek.
Umnie jest Vista interfejs Viaken KKL na USB i nie na najmniejszych problemów.
[1.9TDI 1Z] VAG, problem z silnikiem.
Od siebie mogę dodać, że starsze konstrukcje PC posiadały porty szeregowe (tzw COM) o dobrej zgodności ze standartem RS 232. Nadajniki tych portów wystawiały napięcia o poziomach +/- 12V i miały one dość dużą wydajność prądową. Nowsze konstrukcje dość znacznie odbiegają od standartu RS 232. Nadajniki portów szeregowych nie dość, że mają dość niewielką obciążalność to wystawiają napięcia o wartości bezwzględnej mniejszej niż 12 V. Typowe współczesne PC posiadają często porty COM o napięciach +/- 9V . W przypadku laptopów - o ile w ogóle taki port posiadają - musimy się liczyć nawet z napięciami +/- 5V i bardzo niską wydajnością prądową. Tak więc lepiej przejść na USB i problem zniknie.
no tak ale standard RS232 przewiduje poziomy sygnałów od -15 do -3 dla jednego ze stanów logicznych i od 3 do 15 dla drugiego (chyba logika ujemna o ile dobrze pamiętam), więc nawet te 5V na wyjściu laptopa powinno działać, zwłaszcza jeżeli układ jest tak jak twierdzi Vaiken robiony na MAXach...
Często korzystam z COMa w tym lapku podłączając go do różnego rodzaju sprzętu i nigdy nie było problemów. Niestety cały czas nie mam dostępu do jakiegoś starszego lapka, z całym kompem i kablami przed blokiem mi się nie chce biegać:P
Często korzystam z COMa w tym lapku podłączając go do różnego rodzaju sprzętu i nigdy nie było problemów. Niestety cały czas nie mam dostępu do jakiegoś starszego lapka, z całym kompem i kablami przed blokiem mi się nie chce biegać:P
A wiadomo jak jest robione? Może na elementach dyskretnych i brakuje wtedy tego napiecia. Problem leży na pewno w odpowiednich poziomach napieć a nie w systemie operacyjnym. Co do tego, że na jednym działa a na innym nie, to jest kwestia przypadku i rozwiazań konstrukcyjnych danego komputera. Podsumowując, to generalnie na starszych kompach chodzi raczej zawsze a na nowych jak sie uda i udaje sie w większości przypadków, ale są też wyjątki i chodzi o port COM, bo problem na tych samych komputerach nie dotyczy USB.
Nie no jasne póki co nie wiemy jak to jest poskładane, ale skoro by było na dyskretnych po co Viaken w nazwie urządzenia pisałby "Interfejs VW/Audi/Skoda/Seat K-line (max232)-bazowy ". A wiem że układy max232 bez problemu współpracują z moim lapkiem.
Dobra a jeszcze jedno pytanie czy ABS i AirBag nie są podłączone do tego samego komputera? Bo z nimi się łącze.
Dobra a jeszcze jedno pytanie czy ABS i AirBag nie są podłączone do tego samego komputera? Bo z nimi się łącze.
moze takie cos sie wam przyda <ok> http://www.blafusel.de/misc/obd2_obdii_ ... me_en.html
ekstra link:) Jest co czytać.
A ja mam kolejne pytanko. Czy po odłączeniu przepływki powinna się zapalić kontrolka check od silnika? Albo czy po odłączeniu np. 3 świec też się jakaś kontrolka nie powinna zapalić?
Oczywiście odłączam podczas pracy silnika, interfejs nie podłączony.
[ Dodano: 2009-08-05, 21:29 ]
Sprzedałem Viakena i kupiłem coś takiego link
Łączy się z autkiem bez problemu, nie trzeba symulować awarii przez odpięcie przepływki.
W Deltascanie chodzi bez zarzutu w VAG_com 3.11 ustawiłem start boud na 240 i też ruszyło.
A ja mam kolejne pytanko. Czy po odłączeniu przepływki powinna się zapalić kontrolka check od silnika? Albo czy po odłączeniu np. 3 świec też się jakaś kontrolka nie powinna zapalić?
Oczywiście odłączam podczas pracy silnika, interfejs nie podłączony.
[ Dodano: 2009-08-05, 21:29 ]
Sprzedałem Viakena i kupiłem coś takiego link
Łączy się z autkiem bez problemu, nie trzeba symulować awarii przez odpięcie przepływki.
W Deltascanie chodzi bez zarzutu w VAG_com 3.11 ustawiłem start boud na 240 i też ruszyło.