[B4 all] Elektryczne szybki - uniwersalne
[B4 all] Elektryczne szybki - uniwersalne
Ponieważ od jakiegoś czasu nosiłem się z montażem elektryki szyb w mojej niuni najpierw starej (B3 88'), która się niestety tego nie doczekała a teraz nowej (Tej się udało), to pomyślałem że skoro już coś robię to czemu się nie podzielić - a nuż się komuś przyda.
Teraz (po ukończeniu 50% prac) dochodzę do wniosku że jak coś jest uniwersalne to jednak trzeba się nieźle czasami nagłówkować żeby było fajnie
A jeszcze sorki za jakość zdjęć - pod ręką był tylko telefon ale w 2 części postaram się poprawić ;]
Na początek trzeba było rozebrać drzwi.
Następnie żeby ciut przesunąć mechanizm w głąb drzwi, co by mniej wystawał wstawiłem po 1 nakrętce grubości 8mm między mechanizm a blachę drzwi, skręcając je śrubami. Grubszego podkładu się nie dało bo szyba blokowała. (zdjęcie dodam później - bo akurat nie pomyślałem żeby pstryknąć fotkę ;(
Następnie w kolejności było ustawienie mechanizmu elektryki i jego "łapek" tak co by dało się je przykręcić do blach.
W mocowaniu przydały się wkręty zakończone wiertłem. Nie miałem pod ręką wiertarki wiec była zabawa ręcznym śrubowkrętem W zestawie niestety takich śrubek nie ma a te które są przydały się tylko to przykręcenia "wąsów" do elektromechanizmu.
Dodatkowo żeby silnik wszedł jak na 3 fotce trzeba było go nieco obrócić o jakieś 120 stopni przeciwnie jak w zegarku . Mocowanie mechanizmu silnika przebiegło nawet bez wiercenia - pewnie dzięki centralnemu do którego przymocowana jest 1 łapka.
Następnie przyszedł czas na poprowadzenie wiązki.
Kable zostały umocowane tasiemkami jak na zdjęciu - szybko i funkcjonalnie.
Teraz znów mały przeskok w zdjęciach - jak się człowiek po ciemku spieszy to zapomina żeby pstryknąć to i owo.
Dość długo zeszło mi żeby znaleźć miejsce gdzie by się podpiąć z plusem, tak żeby na podnośniku było napięcie po przekręceniu kluczyka. (pewnie jak bym miał schemat pod ręką to by to zajęło mniej (lub tyle samo) .. ale nie miałem wiec szukałem miernikiem.
W końcu się udało (zdjęcie dodam później)
A tak to wygląda po zamontowaniu :
Co pozostało do zrobienia:
- zmienić podświetlenie w guzikach na czerwone - teraz jest zielone ;(
- zaślepić miejsce po gałce - teraz na szybcika nie zdążyłem (zastanawiam się czy by nie wystarczyło nakleić w tym miejscu kawałka czegoś jakby skóry co by się zlało z plastikiem, inne wyjście to "kółeczka" z zestawu, albo może jakoś na stałe jakoś to zasklepić ..)
- podłączyć drzwi pasażera
- przyszłościowo zmienić lusterka na elektryczne i wymienić panel sterowania - m.in. dla tego guziki sterowania są tam gdzie są .. na razie
- no i najważniejsze DOROBIĆ ZDJĘCIA
w sumie drzwi i tak będę musiał rozebrać bo jeszcze ogrzewanie lusterek trzeba zamontować
w sumie ile to na razie trwało i kosztowało:
- podnośniki 130
- dodatkowe wkręty ... bezcenne
czas
- w sumie to babrałem się kolo 4 godzin z tego połowę w już po ciemku
POZDRAWIAM
WIL_CZEK
Teraz (po ukończeniu 50% prac) dochodzę do wniosku że jak coś jest uniwersalne to jednak trzeba się nieźle czasami nagłówkować żeby było fajnie
A jeszcze sorki za jakość zdjęć - pod ręką był tylko telefon ale w 2 części postaram się poprawić ;]
Na początek trzeba było rozebrać drzwi.
Następnie żeby ciut przesunąć mechanizm w głąb drzwi, co by mniej wystawał wstawiłem po 1 nakrętce grubości 8mm między mechanizm a blachę drzwi, skręcając je śrubami. Grubszego podkładu się nie dało bo szyba blokowała. (zdjęcie dodam później - bo akurat nie pomyślałem żeby pstryknąć fotkę ;(
Następnie w kolejności było ustawienie mechanizmu elektryki i jego "łapek" tak co by dało się je przykręcić do blach.
W mocowaniu przydały się wkręty zakończone wiertłem. Nie miałem pod ręką wiertarki wiec była zabawa ręcznym śrubowkrętem W zestawie niestety takich śrubek nie ma a te które są przydały się tylko to przykręcenia "wąsów" do elektromechanizmu.
Dodatkowo żeby silnik wszedł jak na 3 fotce trzeba było go nieco obrócić o jakieś 120 stopni przeciwnie jak w zegarku . Mocowanie mechanizmu silnika przebiegło nawet bez wiercenia - pewnie dzięki centralnemu do którego przymocowana jest 1 łapka.
Następnie przyszedł czas na poprowadzenie wiązki.
Kable zostały umocowane tasiemkami jak na zdjęciu - szybko i funkcjonalnie.
Teraz znów mały przeskok w zdjęciach - jak się człowiek po ciemku spieszy to zapomina żeby pstryknąć to i owo.
Dość długo zeszło mi żeby znaleźć miejsce gdzie by się podpiąć z plusem, tak żeby na podnośniku było napięcie po przekręceniu kluczyka. (pewnie jak bym miał schemat pod ręką to by to zajęło mniej (lub tyle samo) .. ale nie miałem wiec szukałem miernikiem.
W końcu się udało (zdjęcie dodam później)
A tak to wygląda po zamontowaniu :
Co pozostało do zrobienia:
- zmienić podświetlenie w guzikach na czerwone - teraz jest zielone ;(
- zaślepić miejsce po gałce - teraz na szybcika nie zdążyłem (zastanawiam się czy by nie wystarczyło nakleić w tym miejscu kawałka czegoś jakby skóry co by się zlało z plastikiem, inne wyjście to "kółeczka" z zestawu, albo może jakoś na stałe jakoś to zasklepić ..)
- podłączyć drzwi pasażera
- przyszłościowo zmienić lusterka na elektryczne i wymienić panel sterowania - m.in. dla tego guziki sterowania są tam gdzie są .. na razie
- no i najważniejsze DOROBIĆ ZDJĘCIA
w sumie drzwi i tak będę musiał rozebrać bo jeszcze ogrzewanie lusterek trzeba zamontować
w sumie ile to na razie trwało i kosztowało:
- podnośniki 130
- dodatkowe wkręty ... bezcenne
czas
- w sumie to babrałem się kolo 4 godzin z tego połowę w już po ciemku
POZDRAWIAM
WIL_CZEK
erzanko czesc 2 - pasażer
no i dziś miałem 2 dzień prac na szybkami. Zrobiłem więcej fotek - tym razem wziąłem aparat
Więc na początek to co dodatkowo potrzebowałem - zestawik na 1 drzwi.
Pod mechanizm znów podkładałem nakrętki (pod klucz 13) - jak widać na 3 zdjęciu powyżej.
Jedna z łapek przy silniku dobrze jest podgiąć jak na zdjęciu 1,2 powyżej co by silnik był ciut głębiej.
I na koniec wygląd po zamontowaniu i Zestaw niezbędnych narzędzi.
oczywiście nie należy traktować tego jako reklamę lub cokolwiek ..
Wiec narzędzia to : śrubokręty krzyżaczki, w tym jeden malutki taki 2/3 milimetrowy, klucze 8 i 10, i coś na orzeźwienie np. woda mineralna <ok>
Co do szybkości - to fakt nie jest to rakieta, ale wszystko zależy od stanu mechanizmu, u mnie szybka kierowcy pracuje nieco szybciej niż pasażera. Ale da się przeżyć.
Zaleta to jadąc 100 i > (oczywiście na autostradzie :lol: ) moja uwaga zwrócona jest na drogę, a nie na korbkę :mrgreen:
POZDRAWIAM
Marcin - WIL_CZEK
Więc na początek to co dodatkowo potrzebowałem - zestawik na 1 drzwi.
Pod mechanizm znów podkładałem nakrętki (pod klucz 13) - jak widać na 3 zdjęciu powyżej.
Jedna z łapek przy silniku dobrze jest podgiąć jak na zdjęciu 1,2 powyżej co by silnik był ciut głębiej.
I na koniec wygląd po zamontowaniu i Zestaw niezbędnych narzędzi.
oczywiście nie należy traktować tego jako reklamę lub cokolwiek ..
Wiec narzędzia to : śrubokręty krzyżaczki, w tym jeden malutki taki 2/3 milimetrowy, klucze 8 i 10, i coś na orzeźwienie np. woda mineralna <ok>
Co do szybkości - to fakt nie jest to rakieta, ale wszystko zależy od stanu mechanizmu, u mnie szybka kierowcy pracuje nieco szybciej niż pasażera. Ale da się przeżyć.
Zaleta to jadąc 100 i > (oczywiście na autostradzie :lol: ) moja uwaga zwrócona jest na drogę, a nie na korbkę :mrgreen:
POZDRAWIAM
Marcin - WIL_CZEK
praca szybek
odpowiadając na pytanko
szybki w dół jadą szybko i płynnie w górę nieco wolniej, a po stronie pasażera na chwilkę zwalnia w 1/4 wysokości, po stronie kierowcy w górę jadą równomiernie, niestety nie mam porównania jak pracują ori
pzdr
Marcin Wil_czek
szybki w dół jadą szybko i płynnie w górę nieco wolniej, a po stronie pasażera na chwilkę zwalnia w 1/4 wysokości, po stronie kierowcy w górę jadą równomiernie, niestety nie mam porównania jak pracują ori
pzdr
Marcin Wil_czek
Ja swoje szybry wpiąłem przez przekaźnik i dodatkowy bezpiecznik pod + z akumulatora (zacisk 30 na centralnej skrzynce elektrycznej) Nie zauważyłem zmiany prędkości podnoszenia się szyb po podłączeniu ją bezpośrednio bądź przez inny punk w instalacji samochodu. Fakt chodzą szybry ale masakrycznie wolno a jeżeli chodzi o tylnie szyby sprawa jest jeszcze gorsza bo z BARDZO wielkim trudem się zamykają mimo przesmarowania i wyregulowania całego mechanizmu. (silnik jest za słaby) Tyle odemnie pozdrawiam
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
icemen, niekoniecznie. Były 80tki z elektrycznymi szybami i manualnymi lusterkami. Zawsze można też wyrezać sobie tak jak to zrobił FranoF1 tutaj.