Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - zmiana intercoolera a moc

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - zmiana intercoolera a moc

Post autor: CartmanDevil » 12 wrz 2008, 14:21

Witam wszystkich.
Ostatnio wpadłem na pomysł żeby wstawić sobie większy IC, mam standardowego TDI'ka na przepływce boscha z 93 roku i moim głównym pytaniem jest to czy to w ogóle coś da czy po prostu będzie wyrzuceniem kasy w błoto? Chodzi mi o to czy to bez żadnego wirusa da mi jakiekolwiek rezultaty, bo teoretycznie powinno dać ale jak wiadomo w praktyce to rożnie jest :mrgreen: Bo w końcu najlepiej będzie to wiedział ktoś kto to już robił 8-)
Oraz drugie pytanko jak ktoś to robił to czy wie od jakich aut pasują do B4 z klima intercoolery bez wielkich przeróbek takich jak np wycinka pól zderzaka itp :P a może ta wycinka zderzaka mnie nie ominie ale zależy mi na standardowym wyglądzie auta żeby się bardzo nie rzucało w oczy <mikolaj>
Ostatnio zmieniony 20 lut 2011, 22:23 przez CartmanDevil, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 12 wrz 2008, 14:33

Ale chcesz zamienic na tylko na większy IC czy na FMIC? jeżeli tak to w tym temacie pytaj kolegi Solskiera on ma FMIC u siebie i wie chyba najlepiej jak to działa. Mi się wydaję ze to raczej sensu nie ma, a jak wsadzisz FMIC to raczej chyba musisz podnieść doladowanie bo Ci PS spadnie a nie wrośnie... Jeżeli źle mówię to proszę mnie poprawić <piwo>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 12 wrz 2008, 14:39

Dokładnie włożenie większego IC bez zmian w oprogramowaniu przyniesie wręcz przeciwny efekt, wieksze opory w układzie ssącym - mniejsza moc.

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 12 wrz 2008, 14:48

No to moje jeszcze jedno pytanko czym się rożni IC od FMIC ??
No gdzieś czytałem na forum ze zmiana ic dala rezultaty ale oczywiście jeszcze inne części wymieniono ale stąd się pojawił mój pomysł, ale przy wirusie to by dało jakieś rezultaty??
Ale musze przyznac to mi sie troszke dziwne wydalo bo przeciez to tylko zwiekszy sie objetosc IC a co za tym idzie jedo przepustowosc czyli chyba bedzie mniejszy opor w ukladzie, nie ?? Od razu podkreślam ze nie znam sie na tym ale tak dedukuje z fizyki :idea: dlatego pytam :mrgreen:

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 12 wrz 2008, 14:56

zwykły IC jest schowany i zwykle powietrze do nie go jest doprowadzane za pomocą "kierownic powietrza" do tego "zwykłe" ICki sa pochowane(nie wszytkie) i wystarczają do autek których nie będziemy modzić za bardzo, FMIC, siedzi z przodu samochodu i wali w niego bezpośrednio powietrze, im szybciej jedziesz tym mocniej chłodzi. Mniej więcej oto chodzi :) Przy FMIC samochód nie puchnie po pałowaniu i przy wysokich temp. ;)

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 12 wrz 2008, 15:21

No to nie musi byc FMIC ale wiekszy i no pewnie tez bym jakos kombinowal zeby wiecej powietrza dostal podczas jazdy :lol: a z reszta co bym dostal czy IC czy FMIC to i tak mozna zamontowac go przed chlodnica :mrgreen: to juz wiem, a teraz jak to jest z tą mocą ?? Czy naprawde moc spadnie bo myslac logicznie to np przez przypuscmy sekunde (napewno krocej) bylo by opoznienie w przyspieszeniu bo zanim turbo by napompowalo wiekszy ic, ale powietrze wtedy by lepiej sie chlodzilo i wiecej byloby tlenu w komorze i lepiej by sie wszystko sapalalo, hmm moze nawet mniejszy dym z tylu :?: tak wiec jest to dla mnie ciezkie do zrozumienia ze moc moze spaść :) tak wiec prosze o jakies inne opinie ale i za te dziekuje <ok>

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 12 wrz 2008, 16:24

Moc spadnie hahahahaha dobre :) rozroznia sie SMIC ( side monted intercooler ) i Fimc ( front mounted intercooler), w chyba wszystkich audi jest smic ( albo i dwa ). Dokladnie jak piszesz bez podniesienia cisnienia poprostu pozniej sie napompuje. Moc wzrosnie bo sila rzeczy powietrze bedzie chlodniejsze czyli bedzie <ok>

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 12 wrz 2008, 17:29

No tak mi sie wydawalo ze nie powinno byc mniej mocy :mrgreen:
No a mam jeszcze pytanie czy SMIC roznia sie dzialaniem albo budowa od FMIC ?? Czy po prostu tym gdzie sie je montuje i tyle :?:
Bo nie bede sie pytal ktore sa wydajniejsze bo napewno FMIC sila rzeczy maja wiecej powietrza oraz chlodniejsze powietrze 8-)
Oraz jeszcze jedno czy montowal ktos jakiegos wiekszego IC do B4 ??
Mozecie jakis model auta doradzic od ktorego powinno sie tam gdzies zmiescic ( bo jak patrzylem w miejscu standardowego IC to tam nie ma za duzo wolnej przestrzeni), lub moze gdzie mozna dostac w przystepnej cenie jakies nowe lub uzywane FMIC ??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 wrz 2008, 17:37

CartmanDevil pisze: No a mam jeszcze pytanie czy SMIC roznia sie dzialaniem albo budowa od FMIC ?? Czy po prostu tym gdzie sie je montuje i tyle :?:
Hmy, w zasadzie miejsce ich montażu wpływa na ich budowę. FMIC są zazwyczaj podłużne, mają wlot po jednej a wylot po drugiej. SMIC częściej mają kształt kwadratu, lub zbliżonego do niego. A z wlotami i wylotami różnie była. Po prostu ciężko byłoby w komorze silnika zamontować jakiś podłużny IC. Stąd te różnice - tak przynajmniej myślę.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 12 wrz 2008, 17:38

Tylko tym ze jest z boku i z powodu braku miejsca jest maly ( ale fimce moga tez byc male tylko po co? ;-) ) Smic maja wlot i wylot z jednej strony a fimc jednej wlot po drugiej wylot. Jak chcesz fimca to musisz pomierzyc ile masz przestrzeni i wg tego szukac jakiegos. Jest tez sposob wyciecia kratek w nadkolu, ponoc auto tak nie "puchnie" do znalezienia na A4-forum ;-)

Solskier montowal z innego auta bodaj z fiata coupe, jest gdzies fotostory :)

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 12 wrz 2008, 17:52

O Tych nadkolach to czytalem duzo bo niby malo roboty i minimalny koszt nawet ludzie nadkola wstawiaja od S4 a efekt jest ale opinie sa rozne podobno po jakims czasie caly ic wtedy jest w blocie i trzeba go regularnie myc. No ja niestety do domu mam 400 m drogi gruntowej jesien i wiosna szczegolnie wygladaja u mnie tak ze ciezko jest w gumofcach przejsc droga do asfaltu a nie mowiac juz autem, dlatego ten pomysl odpada wole FMIC wstawic pomeczyc sie troche zeby go gdzies tam upchac pod zderzakiem niz miec potem pelno piachu i blota na silniku bo sila rzeczy to sie naprawde chlapie z kola.
No reasumujac najlepszym rozwiazaniem bylby u mnie cienki duzy SMIC zamontowany przed chlodnica zeby mial z jednej strony wlot i wylot bym mial wtedy najkrotsze rury.
Jakies propozycje??
Ponawiam pytanie moze ktos montowal w B4 wiekszy IC ?? niech cos doradzi 8-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 wrz 2008, 18:04

CartmanDevil pisze: No reasumujac najlepszym rozwiazaniem bylby u mnie cienki duzy SMIC zamontowany przed chlodnica zeby mial z jednej strony wlot i wylot bym mial wtedy najkrotsze rury.
8-)
Też o tym myślałem. Niestety ciężko znaleźć coś takiego na allegro. Na forum Golfa koleś miał właśnie takiego ICka, ale był robiony na zamówienie.

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 13 wrz 2008, 10:29

Przed chłodnice to raczej tego nie zmieścisz... B4 1Z to nie Golf 4 z ARL, już nad tym z Solskierem myśleliśmy, żeby do mnie właśnie w to mniejsce coś wsadzić i dupa. Trzeba zderzak mieniac i robić to tak jak solskier. Zresztą jak nie masz zamiaru robić mocy powyżej 110PS to po co Ci większy IC ? Lepiej zrobić dobry program i bedziesz miał wiekszego banana... Koszt porównywalny

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 13 wrz 2008, 12:25

Prosze bardzo moze sie przyda :)

http://www.streetracing.pl/forum/Interc ... 58311.html

tylko trzebaby zmierzyc czy wejdzie za zderzak :)

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 13 wrz 2008, 15:59

Hmm no nie wiem czy koszt jest podobny, bo IC mozna miec uzywke za jakies +-200zl a program to najtanszy z tego co znalazlem to 500 zl to absolutne min jeszcze jakies koszta a w profesjonalnej firmie to chociaz 1100 zl wiec to tak koszty nie sa podobne, nawet jakbym mial jeszcze ze 100 zl dolozyc na rury i opaski do IC :!:
A tak na marginesie to przymierzam sie do wirusa ale narazie znajomy negocjuje cene z gosciem bo bedzie bral od niego maszyne do wgrywania i robienia map i jako bonus moze bede mial za niewielka oplata program do mojej niuni 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl