[80 B4 2.0 ABK] Problem z przyspieszeniem !
[80 B4 2.0 ABK] Problem z przyspieszeniem !
Problem polega na tym ze jak auto dluzej postoi to po uruchomieniu i przejechaniu 200m zaczyna jakby sie dlawic. Wciskam pedal gazu i w ogole nie reaguje dopiero po zredukowaniu na mniejszy bieg wraca do normy. Czasem przy skreceniu (tylko) w lewo gasnie silnik. Mechanik radzi mi podlaczenie do komputera, ale przed wydaniem kaski na to wole spytac tutaj moze ktos mial tez podobny problem? Dzieki za Pomoc
Mechanik radzi dobrze, odczyt błędów moze co nieco pomóc w ustaleniu usterki, chociaż ten sterownik niewiele w blokach wartości mierzonych pokazuje oprócz grupy 000, ale mimo wszystko podglad pomaga. Co do twojego przypadku konkretnie to sprawdził bym:
1 przepływka- przy tym modelu zastosowano klapowy-mozliwe przycięcia, unieruchomienia chwilowe klapy poprzez zablokowanie mechaniczne co powoduje niewłasciwy sygnał do sterownika w porównaniu do sygnału TPS-u, zła regulacja kanału obejściowego przepływomierza /pod zaślepką sruba na klucz 5 imbus/ błędne wskazania przy dobrze pracującej klapie spowodowane uszkodzeniem - wytarciem się ściezek potencjometru
2 czujnik IAT- zasysanego powietrza /element zintegrowany z przepływką/ na wlocie do przepływki - zabrudzony uszkodzony
3 zawór powietrza dodatkowego osławiony silnik krokowy - sprawdzić- rezystancja, zasilanie, sygnał masy od sterownika, no i zabrudzenie- chociaż przy tym typie usterki jego rola jest niewielka
4 sonda Lambda -zasilanie grzałek, ich rezystancję, wartośc sygnału
Jednak trudne do wytłumaczenia jest gaśnięcie po skręcie w lewo jesli nie ma LPG.
1 przepływka- przy tym modelu zastosowano klapowy-mozliwe przycięcia, unieruchomienia chwilowe klapy poprzez zablokowanie mechaniczne co powoduje niewłasciwy sygnał do sterownika w porównaniu do sygnału TPS-u, zła regulacja kanału obejściowego przepływomierza /pod zaślepką sruba na klucz 5 imbus/ błędne wskazania przy dobrze pracującej klapie spowodowane uszkodzeniem - wytarciem się ściezek potencjometru
2 czujnik IAT- zasysanego powietrza /element zintegrowany z przepływką/ na wlocie do przepływki - zabrudzony uszkodzony
3 zawór powietrza dodatkowego osławiony silnik krokowy - sprawdzić- rezystancja, zasilanie, sygnał masy od sterownika, no i zabrudzenie- chociaż przy tym typie usterki jego rola jest niewielka
4 sonda Lambda -zasilanie grzałek, ich rezystancję, wartośc sygnału
Jednak trudne do wytłumaczenia jest gaśnięcie po skręcie w lewo jesli nie ma LPG.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Jeśli nie masz Lpg, to zanim posuniesz się do wymiany przepływki (droga impreza) skupił bym się nad jakością paliwa, filtrem paliwa. A także zrobił bym na nowo adaptację po odłączeniu akumulatora. Zaglądnął bym też na luty w sławetnym przekaźniku 31. Wszystkie powyższe sugestie są dużo mniej kosztowne niż przepływka.
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Dławi-bardzo ogólne pojecie i każdy może to po swojemu interpretować ale czy pracuje na 4 cylindry?
Może to być wina WN
Zanim pojedziesz do mechanika posprawdzaj filtry, kable, świece, ABK bardzo wrażliwy na lewe powietrze sprawdź rurę łączącą przepływke z kolektorem, możesz tez sprawdzić/przelutować przekaźnik 30.
Może to być wina WN
przy przebiciu na kablach bądź "słabych" świecach tak się tez dzieje.neutronic pisze:po zredukowaniu na mniejszy bieg wraca do normy
Zanim pojedziesz do mechanika posprawdzaj filtry, kable, świece, ABK bardzo wrażliwy na lewe powietrze sprawdź rurę łączącą przepływke z kolektorem, możesz tez sprawdzić/przelutować przekaźnik 30.
w ABK nie ma czegoś takiego, adaptacja Tak ale w ABT.Darecki3037 pisze:A także zrobił bym na nowo adaptację po odłączeniu akumulatora.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2008, 13:50 przez Grzegorzbielsko, łącznie zmieniany 1 raz.