Witam. Robiłem adaptacją VAG-iem i w silniku pojawił się błąd czujnika Halla, Który nie daje się wykasować. Wnioskuję, że ów czujnik jest uszkodzony. I tu pojawia się problem. Czy w moim aparacie zapłonowym jest czujnik czy generator Halla? I prosiłbym o numer tego ustrojstwa, bo szukam od dwóch tygodni i nikt nie może mi pomóc,a żaden sklep z częściami nie wie o co chodzi i chcą numer. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-02-07, 20:28 ]
Naprawdę bardzo proszę o pomoc.
[80 B4 2.0 ABT] Czujnik Halla POMOCY !!!!
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Ale odgrany kotlet zFantomas_29 pisze:Jak zapalisz auto to błąd sam się skasuje i go nie będzie. To nie jest żadne uszkodzenie poprostu tak to jest zrobione.
2008-01-29, ale co tam.
Właśnie tak jest.
Lepiej napisz co autu dolega, bo jesli pytasz o tak podstwową sprawę jak błąd 00515 na nie pracującym silniku to więcej możesz popsuć niż naprawić.
W tym silniku były dwa systemy sterowania Mono-Motronic MA1.1.2 i drugi Mono-Motronic MA1.2.3. warto wiedzieć jesli szuka się usterki w układzie sterowania.
A tak nawiasem mówiąc ten czujniczek idzie sobie sprawdzić akurat w tym modelu miernikiem.
Proszę procedurkę:
Zapłon wyłączony
Sprawdzamy masę złącza
1 Odpinasz wtyczkę od czujnika /CKP/
2 Dokonujesz pomiaru rezystancji pomiędzy pinem 1 w odpiętej wtyczce a masą pojazdu - wskazanie prawidłowe - rezystancja zerowa.
Sprawdzamy napięcie zasilania
Zapłon wyłączony, odpinamy wtyczkę od cewki zapłonowej i modułu
1 Wtyczkę od CKP już wczesniej odpięta - pomiaru dokonujemy na pinie 3 do masy pojazdu po :!: WŁĄCZENIU ZAPŁONU !!!- wskazanie właściwe to napięcie baterii jednak nie mniejsze niż 9V. Po pomiarze zapłon wyłączamy!!!
Teraz mozemy sprawdzić pracę samego czujnika
Zapinamy wczesniej zdjętą wtyczkę cewki zapłonowej i modułu oraz wtyczkę w której robiliśmy pomiary czyli od CKP, natomiast wyjmujemy aparat zapłonowy, wczesniej oznaczamy jego połozenie aby uniknąć problemów z montażem /chociaz mozliwe jest wykonanie testu bez demontarzu aparatu jednak trzeba spełnić nieco inne warunki/.
I teraz tak: demontujemy aparat z silnika / na tyle ile pozwalają nam przewody/ zdejmujemy palec rozdzielacza, zwracamy uwagę na to czy nie ma nadmiernych ilości kurzu w szczelinie czujnika i na samym wirniku ewentualnie usuwamy zabrudzenie i teraz :
1 -na wpiętej wtyczce do CKP wkłuwamy się szpilką /lub końcówką igłową w przypadku lepszych mierników/ w pin 1 i 2 aparat mamy na wierzchu , palec rozdzielacza zdjęty, :!: WŁĄCZAMY zapłon - teraz dokonujemy pomiaru w :!: DWU POZYCJACH ustawienia wirnika w stosunku do czujnika, jak widzimy wirnik posiada cztery wyciecia, miernik mamy podłączony i ustawiony na pomiar napięcia w zakresie do 20 V, zapłon włączony, ustawiamy wirnik tak aby wycięcie znajdowało się na wprost czujnika i
patrzymy na wskazanie miernika - przy takim ustawieniu wirnika powinien wskazywać od 0 do 0,5V, teraz obracamy wirnikiem tak aby wirnik zasłonił czujnik czyli pomiędzy wycięciami - teraz miernik powinien wskazywać minimum 4V
Jeśli parametru się zgadzają pijemy browarka i składamy wszystko do kupy. Jeśli wskazania nie odpowiadają podanym browarka nie pijemy ale udajemy się do sklepu po nowy niestety czujniczek. <ok>
:!: UWAGA, Achtung, Atencione - spośób sprawdzania dotyczy tylko i wyłącznie silnika ABT w rocznikach 1991 do 95
Myslę ze nie popełniłem błędów bo opis z głowy, takowe procedury sprawdzania robiło się na pracę dyplomową i gdzieś pewnie poniewierają się po domu, może by poszukać, wszak mniej pisania. Życzę powodzenia w diagnozowaniu!