Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Temperatura silnika.

ODPOWIEDZ
bartekdkk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2008, 17:01

[1.9TDI 1Z] Temperatura silnika.

Post autor: bartekdkk » 14 wrz 2008, 13:43

witam. mam problem z temperatura silnika. jak jest gorąco i stoje w korku to temperatura dochodzi prawie do 100 stopni tak ok 98 i nie zauważyłem żeby włączył sie wentylator. wymieniłem termostat i czujnik w chłodnicy!!!
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 09:17 przez bartekdkk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 wrz 2008, 13:51

Na poczatek sprawdz na krótko czy wentylatory wogóle działaja, później jesli to bedize sprawne sprawdz poproawnosc wskazywania wskaźnia oraz czy czujnik który daje sygnał na zegary ma odpowiednia rezystencje (czy wskaźnik z czujnikiem Ci nie oszukuje) Zobacz tez na czujniku w chłodnicy (włacznik wentylatora) jaka jest temperatura załanczania (bedzie na nim opisane dwa stopnie właczenia wiatraka).

bartekdkk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2008, 17:01

Post autor: bartekdkk » 14 wrz 2008, 14:07

Sprawdzałem, wentylator działa a na czujniku jest pierwszy bieg 95 stopni a drugi 102 stopnie. A powiedzcie czy zauważacie kiedy włancza sie wętylator?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 wrz 2008, 17:56

bartekdkk pisze:Sprawdzałem, wentylator działa a na czujniku jest pierwszy bieg 95 stopni a drugi 102 stopnie
W takim razie albo oszukuje Ci wskaźnik albo czujnik daje złe nastawy na ten wskaźnik. Generalnie nie za bardzo powinienes sie sugerowac wskaźnikiem bo jest mało dokładny, jak sama nazwa wskazuje nie jest to miernik a wiec najlepiej bedzie az popałujesz troche auto na trasie a potem na wolnych obrotach bedziesz go meczył z ostawrtą maska i sprawdzał czy włancza sie wiatrak...
bartekdkk pisze:A powiedzcie czy zauważacie kiedy włancza sie wętylator?
W dieslu zadko mozna zauwazyć jakies skutki właczonego wiatraka, albo zaczyna delikatnie szumiec (robi sie głosniej) albo czasem minimalnie zawachluja obroty, ale nie ma to jakiś objawów wiekszych jak np w benzynie gdzie wieksze spadki napiecia daja wiecej o sobie znać.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 wrz 2008, 17:57

ja zauwazam bo mam lekko nieszczelna chłodnice i jak sie włancza wentylator to śmierdzi płynem :mrgreen: a tak poważnie to sprawdź czy dobrze masz podłączone wiatraki.ja też szukałem przyczyny niewłanczania sie wiatraków i okazało sie że nie była podłączona masa.może proste rozwizanie ale może u ciebie też tak jest kto wie...

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 16 wrz 2008, 00:34

Pierwszego biegu to nie ma szans usłyszeć jak się stoi autem w korku - przynajmniej u mnie:P
I tak jak pisał Solskier w benzynie było odrazy czuć po tym że obroty spadały.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl