Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Kopci gdy zimny.

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

[1.9TDI 1Z] Kopci gdy zimny.

Post autor: Daras » 16 wrz 2008, 09:09

kiedyś tego nie było. zauażyłem że jak odpale to kopci na siwo lub na biało, coś takiego. na pewno nie jest to para. płynu nie ubywa także to nie to. olej pali, ale raczej w normie (na 10tyś km może 1 litr). macie jakieś pomysły co jest grane? wcześniej tego nie było, wogole nie puścił dymka a teraz takie coś. zaznacze że na ciepłym silniku nic sie nie dzieje, przy przyspieszaniu też nie (no może jak depne to idzie dymek ale raczej ciemny i to raczej normalne w TDI). silnik ma oryginalne 242tyś km i jeździ na Motulu 10w40.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2009, 09:29 przez Daras, łącznie zmieniany 1 raz.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 16 wrz 2008, 09:33

Sprawdz ustawienie statycznego kąta wtrysku...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 wrz 2008, 09:51

A ja dorzuce od siebie jeszcze wtrysk sterujacy, kiedys widziałem identyczna sytacje, było typowe białe jak by palił płyn ale tylko na zimnym motrze, po dłuzszym szukaniu przyczyny okazała sie ze jest to wtrysk sterujacy. Mozesz to sprawdzic bardzo łatwo zobacz jak chodzi silnk z wtryskiem sterujacym i zobacz jak chodzi z odpierym wtryskiem sterujacym (odepnij kostke od wtrysku) jesli nie bedzie róznicy to moze byc to najprawdopodobniej przyczyna, jesli nie ma ich wiecej lub jest z innej beczki, dobrze było by tez podpiac vaga i sprwadzić co po niektóre podstawowe przynajmniej ustawienia, ewentualnie szczytać błedy.

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 16 wrz 2008, 10:53

w czwartek jade do Roba do Tune-Up do Gdańska na diagnoze.

dziś zauważyłem że podczas jazdy też troche kopci na siwo. specjalnie sie przyglądałem. nie dużo ale jednak. tylko zauważyłem też drugą rzecz... moja turbinka gwiżdze chyba mocniej niż wczesniej no i jednak auto pali wiecej oleju niż zazwyczaj (było max przy wymianie czyli 2500 km temu a jest troche podan pół stanu). z ciekawosci sciągnąłem węże od turba. na wylocie był olej i chyba ciut za dużo. po zimnej stronie od filtra o dziwo też było brudne od oleju. złapałem za wirnik i nim poruszałem i wyczułem luz poprzeczny. wzdłużnego raczej nie ale poprzeczny dało sie wyczuć. czy możliwe że to dymienie po nocy albo delikatnie przy depnieciu jest spowodowane końcem żywota turbiny? czy wogóle auto moze palić olej przez padniętą turbine?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 wrz 2008, 11:58

Jeżeli jest zimno na podwórku to normalny objaw, zobaczysz co sie bedzie działo zima, wg mnie nie masz sie czym przejmowac chyba ze objawy sie nasilą

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 wrz 2008, 13:55

jesli by dymił tylko po odpaleniu to jest tak jak koledzy pisza lub dodał bym do tego lekko puszczające uszcaelniacze zaworów jednak jak jest tak jak mówisz że dymi podczas jazdy, znacznie ubywa oleju i jest dość duża ilośc oleju w wężach od turbo to nie chce cie martwić ale najprawdopodobniej powoli pada turbo. aha i nie grzeb paluchami po turbinie bo kumpel już tak d2wie turbiny wykończył,tez szukał luzów i takich tam i turbinka jeszcze tydzień pośmigała.może zbieg okoliczności ale kto wie <ok>

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 16 wrz 2008, 14:01

szczerze? to chciał bym żeby to było turbo ;-) raz że wiem ze by bylo dobre a dwa koszta na pewno mniejsze niż np wymiana uszczelniaczy.

WOJTEK26, czemu twierdzisz że to normalny objaw? ja jestem przekonany na 100% że to nie para tylko niebieski dym.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 wrz 2008, 14:06

Jeżeli niebieski to nie jest OK jezeli taki biały to OK

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 wrz 2008, 14:09

wiadomo że biały lub nawet czarny dymek po odpaleniu to nie jest nic złego ale niebieski to nic innego jak objaw spalonego oleju.teraz tylko trzeba znaleźć co jest przyczyna jego spalania...

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 16 wrz 2008, 14:29

no właśnie wiem ze nie jest ok dla tego pisze temat...

i teraz pytanko. czy przez walniętą turbine może dymić na niebiesko? i podczas odpalania po długim postoju (po postoju 2-3 godz nie ma ani śladu dymku) i podczas jazdy?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 wrz 2008, 14:43

podczas jazdy jak dymi przyczyną może byc turbina a po dłuższym postoju jak puści niebieskiego dyma to mogą być uszczelniacze zaworów...

Wolf b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 25 sty 2008, 18:24

Post autor: Wolf b4 » 16 wrz 2008, 15:36

Mam podobne objawy.Ile wynosi mniej wiecej koszt zakupu i wymiany uszczelniaczy?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 wrz 2008, 15:39

Wolf b4 pisze:Ile wynosi mniej wiecej koszt zakupu i wymiany uszczelniaczy?
Około 100-150zł z robocizną ;-)

Wolf b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 25 sty 2008, 18:24

Post autor: Wolf b4 » 16 wrz 2008, 16:24

No to Daras chyba wymiana uszczelniaczy bedzie tansza niz regeneracja lub kupno turbiny :-) dzieki Piotrek <piwo>

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 16 wrz 2008, 17:45

hmmmm... 150zł? kurde... to gdzie te uszczelniacze są? ja myślałem że żeby je wymienić to trzeba zwalać głowice :oops: :roll:

P.S a jak poznać że są do wymiany? bo jeżeli na kompie wyjdzie że wszystko inne jest ok to bede chciał je zrobić skoro to koszt rzędu tylko 100-150zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl