[80 B3 1,6 LPG] problem z odpalaniem zimnego silnika
[80 B3 1,6 LPG] problem z odpalaniem zimnego silnika
Witam, od kilku dni mam problem przy rannym (ale nie tylko) odpalaniu, gaszę na Pb a po długim postoju nie chce odpalić, kręcę kilka minut, jak załapie to na chwilę i od razu gaśnie, jak dodam gazu to też się dusi i gaśnie. Nie mam ssania w aucie więc musze sterować pedałem gazu a tu nie pomaga. Po kilkunastym kręceniu odpali ale musze pilnować żeby chwilę nie dodawać gazu, później już jest OK. W czym może tkwić problem.
Jak po kilku kręceniach przełączę na Lpg toi zapali.
Przewody, świece, palec i kopułka w miarę nowe, filtr paliwa i powietrza nowy.
(Jest to gaźnik 2EE)
Jak po kilku kręceniach przełączę na Lpg toi zapali.
Przewody, świece, palec i kopułka w miarę nowe, filtr paliwa i powietrza nowy.
(Jest to gaźnik 2EE)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mnie ostatni też pojawił się problem z tym gaźnikiem, też rano ciężko odpalić na benzynie chyba łatwiej już na gazie. Z tym gaźnikiem są same kłopoty, to następna awaria po szalejących obrotach której można się spodziewać po tym gaźnika. Niedługo planuje go zmienić na gaźnik Keihin I narazie go szukam, jak się nie uda znaleźć to chyba zregeneruje ten co mam, ale wcześniej sam poszukam przyczyny. Pewnie się coś zapchało albo jakiś czujnik padł i nie włącza ssania.
Narazie zdiagnozowałem, że podgrzewacz kolektora się spalił, może to jest źródłem problemów, bo jak już się silnik trochę rozgrzeje to dobrze chodzi. W następny weekend może spróbuje go przełożyć z drugiego silnika albo rano podgrzeje kolektor w jego miejscu suszarką i zobaczę czy lepiej zapali.
Mam dwie metody odpalania zimnego silnika:
1. Jak już trochę załapie trzeba "pompować" pedałem gazu aż wejdzie na wyższe obroty i tak potrzymać z minutę później dobrze chodzi, ta sztuka nie zawsze udaje się za pierwszym razem.
2. Odpalanie na benzynie ze wspomaganiem LPG - przed włączeniem zapłonu przełączam na LPG włączam zapłon sterownik podaje dawkę rozruchową gazu przełączam na benzynę i pali ze strzała od razu trzymam na 2 tyś. obr./min. żeby się rozgrzał jak chce gasnąć daje mu jeszcze troche LPG żeby z powrotem wszedł na obroty.
Narazie zdiagnozowałem, że podgrzewacz kolektora się spalił, może to jest źródłem problemów, bo jak już się silnik trochę rozgrzeje to dobrze chodzi. W następny weekend może spróbuje go przełożyć z drugiego silnika albo rano podgrzeje kolektor w jego miejscu suszarką i zobaczę czy lepiej zapali.
Mam dwie metody odpalania zimnego silnika:
1. Jak już trochę załapie trzeba "pompować" pedałem gazu aż wejdzie na wyższe obroty i tak potrzymać z minutę później dobrze chodzi, ta sztuka nie zawsze udaje się za pierwszym razem.
2. Odpalanie na benzynie ze wspomaganiem LPG - przed włączeniem zapłonu przełączam na LPG włączam zapłon sterownik podaje dawkę rozruchową gazu przełączam na benzynę i pali ze strzała od razu trzymam na 2 tyś. obr./min. żeby się rozgrzał jak chce gasnąć daje mu jeszcze troche LPG żeby z powrotem wszedł na obroty.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Nie powiedziałem o ważnej rzeczy, ten gaźnik jest zbrakowany, nie posiada napewno nastawnika przepustnicy- tyle wiem, ale może brakować jeszcze czegoś także może gdybym kupił drugi gaźnik to poprawiłbym sytuację, tylko ciekawe na jak długo?
Narazie zaprowadziłem do gazownika żeby jutro rano sprawdził sam co można na to poradzić. O efektach napewno napiszę.
Narazie zaprowadziłem do gazownika żeby jutro rano sprawdził sam co można na to poradzić. O efektach napewno napiszę.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
nastawnik przepustnicy odpowiada za wolne obroty i raczej bez tego jeżeli masz 2EE nie będziesz miał wolnych obrotów a on wygląda tak http://www.allegro.pl/item434605084_nas ... a_2ee.html
ja mam na gaźniku napisane pierburg 2E ( link: http://turysientne.republika.pl/images/Zdjecie035.jpg kiepskie zdjęcie bo robione kom) i też mam problem z rozruchem na zimno. pamiętam jak samochód jako tako mnie nie interesował i tata mówił że w 'Audi jest zepsute automatyczne ssanie' Czy ktoś może mi pomóc jaki to jest ten mój gaźnik (2E2 czy 2EE) i jak mogę sprawdzić historię z tym popsutym ssaniem?
Witam ponownie, po wizycie u gazowników (młode chłopaki ale mają wiedzę) auto odpala bez zarzutu. Problem był taki że ktoś wcześniej zablokował jakąś przepustnicę, chyba tą od ssania no i jeszcze miał dużo za bogatą mieszankę, oczywiście usterki usunięte- koszt 50 zł a jaka ulga. Rano jak zapalam to oczywiście muszę pilnować pedału gazu ale najważniejsze że pali i jeździ na Pb i na LPG.
Rada przed zimą żeby kupić ten brakujący nastawnik albo kompletny gaźnik i zmienić oraz zregenerować parownik. Więc zabieram się za szukanie gaźnika 2EE, a może ktoś ma na zbyciu???
Rada przed zimą żeby kupić ten brakujący nastawnik albo kompletny gaźnik i zmienić oraz zregenerować parownik. Więc zabieram się za szukanie gaźnika 2EE, a może ktoś ma na zbyciu???
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
http://www.allegro.pl/item436260940_gaz ... ancja.html
http://www.allegro.pl/item440837443_gaz ... ancja.html wystarczy troszkę poszukać jest tam parę sztuk
http://www.allegro.pl/item440837443_gaz ... ancja.html wystarczy troszkę poszukać jest tam parę sztuk