Witam. Mój przypadek wygląda tak. Kiedyś jak wyłączyłem abs ( zaświećiła sie kontrolka abs aus) to autko hamowało elegancko żyleta. Jak abs był włączony to bardzo szarpało pedałem hamulca. teraz jest inaczej. Kontrolka abs aus świeći cały czas na włączonym i wyłączonym śilniku. ( zmieniłem śilnik na dielsa troche starszego i prawie wszystkie wtyczki są luzem nigdzie nie podłączone) Autko bardzo sałabo hamuje a pedał hamulca chodzi tak jakby ćiężko, a gdy sie naćiska powoli to idzie lekko. Co z tym zrbić i czego to może być przyczyna ? Da sie jakoś metodą hałupniczą spradzić czy czuniki abs są sprawne ?
[ Dodano: 2007-11-24, 20:53 ]
Może to tesz być wina słabego podćiśnienia ?
[B3/B4 all] Problemy z abs chyba ...
[B3/B4 all] Problemy z abs chyba ...
Ostatnio zmieniony 24 lis 2007, 21:17 przez sisu32, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Czujniki ABSu sprawdza sie oscyloskopem,
wiec sie nie dziw że nie dziala, skoro nie ma połaczenia. Generalnie jak świeci sie kontorlka ABS Aus to abs nie dział. Przyczyną moze być uszkodzony bąź wypiety czujnik, bądź zardzewiała lub peknieta koronka na przegubie. Byc może przyczyna leży w samej pompie lub za słabym cisnieniu w serwie (po zmianie slinka na inny)sisu32 pisze:zmieniłem śilnik na dielsa troche starszego i prawie wszystkie wtyczki są luzem nigdzie nie podłączone
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
sisu32, co do odległości to nie wiem, ale wiem że koronka jest wprasowana na stałe wiec jej nie ruszysz, a czujnik tez nie można wcisnąć głebiej jak jest maxymalnie do końca. Jeśli chcesz wykluczyć nieprawidłowe działanie ABSu to najprosciej sprawdzić to odłanczająć wtyczke od komputera, wtedy bedzie działało na pewno bez systemu. W ten sposób wyeliminujesz czujniki i koronki. Zostanie zwykły układ hamulcowy. Jednak myśle ze przyczyna tkwi w podciśneniu, moze vacum nie daje rady.