czy w modelach b4 wszystkie sprzęgła są takie głębokie? Czy można wyregulować żeby było płytsze i nie trzeba było wdeptywać nogi tak głęboko?Pozdrawiam
[ Dodano: 2007-03-18, 11:54 ]
:oops:
[B4 1.9TDi 1Z]Sprzęgło
[B4 1.9TDi 1Z]Sprzęgło
Ostatnio zmieniony 18 mar 2007, 12:34 przez rabbit, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozwolę przedstawić sobie mój punkt widzenia. Mianowicie zauważyłem, że łożyska wyciskowe różnych producentów są "cieńsze" od tego montowanego oryginalnie. Łożysko oryginalne posiada wystającą tulejkę, która dolega do "słoneczka" sprzęgła, natomiast łożysko - nawet zamiennik dobrej firmy SKF ma zupełnie płaską powierzchnię styku z dociskiem. Kilka razy zdarzyło mi sie montować nowe sprzęgło dobrej firmy oraz nowe łożysko i po takich zabiegach faktycznie tak jak opisujecie trzeba wciskać sprzęglo do samego końca, podczas gdy przed wymiana wystarczyło na ok 2/3 skoku. Po kilku takich przypadkach stwierdziłem że należy przestawić dźwignię wyciskową łożyska. Teraz przy każdej wymianie odkęcam śrubkę regulacyjną o 3 obroty i sytuacja powraca do normy. Śruba regulacyjna jest wkręcona w skrzynie biegów i stanowi drugi punkt podparcia dźwigni wyciskowej, pierwszym jest popychacz siłownika sprzęgła. Sprzęgło wysprzęgla już na ok. 2/3 skoku. Jednocześnie nadmieniam, że łozysko wyciskowe sprzęgła nie jest napięte. Dla osób, które spotkały sie z podobnym przypadkiem niezbyt pocieszające będzie to, że takową regulacje można dokonać tylko po rozłączeniu i odsunieciu skrzyni biegów od silnika. No, ale oczywiście moge być w błędzie. Dla cierpliwych informacja, że wraz z postepującym zużyciem tarczy sprzęgła sytuacja będzie powracać do normy. Biorąc pod uwagę długi okres eksploatacji sprzęgła może to nastapić nawet za 100000 km , co pociechą chyba nie jest.