Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDi 1Z]Sprzęgło

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rabbit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 11 mar 2007, 08:20
Lokalizacja: Myślenice

[B4 1.9TDi 1Z]Sprzęgło

Post autor: rabbit » 18 mar 2007, 11:52

czy w modelach b4 wszystkie sprzęgła są takie głębokie? Czy można wyregulować żeby było płytsze i nie trzeba było wdeptywać nogi tak głęboko?Pozdrawiam

[ Dodano: 2007-03-18, 11:54 ]
:oops:
Ostatnio zmieniony 18 mar 2007, 12:34 przez rabbit, łącznie zmieniany 1 raz.

ziutek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 13 mar 2007, 07:22
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: ziutek1 » 20 mar 2007, 14:26

witam!

u mnie nie jest głębokie sprzęgło... także nie w każdych modelach jest głębokie a jeśli chodzi o regulacje to niech ktos inny napisze bo ja sie nie orientuje :)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 20 mar 2007, 15:49

wyregulowć się nie da gdyż jest sterowane hydraulocznie skoro ci bierze przy podlodze to może masz zapowietrzony układ wysprzęglania. Spróbuj odpowietrzyć i sprawdź jakbędzie.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 20 mar 2007, 16:48

Pozwolę przedstawić sobie mój punkt widzenia. Mianowicie zauważyłem, że łożyska wyciskowe różnych producentów są "cieńsze" od tego montowanego oryginalnie. Łożysko oryginalne posiada wystającą tulejkę, która dolega do "słoneczka" sprzęgła, natomiast łożysko - nawet zamiennik dobrej firmy SKF ma zupełnie płaską powierzchnię styku z dociskiem. Kilka razy zdarzyło mi sie montować nowe sprzęgło dobrej firmy oraz nowe łożysko i po takich zabiegach faktycznie tak jak opisujecie trzeba wciskać sprzęglo do samego końca, podczas gdy przed wymiana wystarczyło na ok 2/3 skoku. Po kilku takich przypadkach stwierdziłem że należy przestawić dźwignię wyciskową łożyska. Teraz przy każdej wymianie odkęcam śrubkę regulacyjną o 3 obroty i sytuacja powraca do normy. Śruba regulacyjna jest wkręcona w skrzynie biegów i stanowi drugi punkt podparcia dźwigni wyciskowej, pierwszym jest popychacz siłownika sprzęgła. Sprzęgło wysprzęgla już na ok. 2/3 skoku. Jednocześnie nadmieniam, że łozysko wyciskowe sprzęgła nie jest napięte. Dla osób, które spotkały sie z podobnym przypadkiem niezbyt pocieszające będzie to, że takową regulacje można dokonać tylko po rozłączeniu i odsunieciu skrzyni biegów od silnika. No, ale oczywiście moge być w błędzie. Dla cierpliwych informacja, że wraz z postepującym zużyciem tarczy sprzęgła sytuacja będzie powracać do normy. Biorąc pod uwagę długi okres eksploatacji sprzęgła może to nastapić nawet za 100000 km , co pociechą chyba nie jest. :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga