[B4 2.3 NG] Tempomat problem z działaniem
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
[B4 2.3 NG] Tempomat problem z działaniem
Witam, miałem kiedyś w swoim aucie tempomat kompletny, ale nie działał. W dodatku miałem automat wcześniej, więc stare czujniki wraz z pedałami wymieniłem na zwykłe, nie posiadam również gruszki przykręcanej do kolektora. Ostatnio postanowiłem skompletować wszystkie części do tempomatu. Poszukam trochę na forum o tempomatach i Czarek pisał jak sprawdzić pompkę na krótko. Tak też zrobiłem i okazuje się że pompka działa bez problemu. Ale wcześniej jak miałem kompletny tempomat w aucie nie działał mi on nie wiem czemu. teraz myślę to naprawić czyli dokupić czujniki i gruszkę wraz z wężykiem. Moje pytanie brzmi co mogło wcześniej powodować że tempomat nie działał?Gdzie szukać przyczyny? Aha i ile mniej więcej kosztują wyżej wymienione przeze mnie części, których mi brakuje?
Pozdr.
Pozdr.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 18:40 przez Krycha, łącznie zmieniany 1 raz.
Siłownik - gruszka - 50 PLN,
Czujniki do pedałów po 10 PLN - w sumie 20 PLN, (pasuja od benzynowych i diesla)
Moduł sterujacy - od 50 do 100 PLN,
Przełącznik do kierownicy - lewa połowa - od 50 do 80 PLN.
Wężyki i trójniki - nie liczę, to drobnostka.
W temacie tempomatu wiem prawie wszystko, zamontowałem takiego "legata" u siebie a ponadto jestem w stanie wskazać błędy na schematach.
Być może po prostu powodem niesprawności była nieszczelność układu podcisnienia.
Czujniki do pedałów po 10 PLN - w sumie 20 PLN, (pasuja od benzynowych i diesla)
Moduł sterujacy - od 50 do 100 PLN,
Przełącznik do kierownicy - lewa połowa - od 50 do 80 PLN.
Wężyki i trójniki - nie liczę, to drobnostka.
W temacie tempomatu wiem prawie wszystko, zamontowałem takiego "legata" u siebie a ponadto jestem w stanie wskazać błędy na schematach.
Być może po prostu powodem niesprawności była nieszczelność układu podcisnienia.
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
czarekj, mówisz oczywiście o częściach używanych? Ale takie ciężko dostać. Myślałem nad ASO, ale cholera wie ile mi za to powiedzą. Czujniki i gruszka tego potrzebuję, reszta jest. Z tego co wiem moduł sterujący jest pod tylnym siedzeniem..
A jak tam są zamontowane te czujniki przy pedałach, bo nawet ich na oczy nie widziałem. Ciężko to zamontować? Są jakieś otwory w pedałach na to czy coś?
A jak tam są zamontowane te czujniki przy pedałach, bo nawet ich na oczy nie widziałem. Ciężko to zamontować? Są jakieś otwory w pedałach na to czy coś?
W aluminiowych odlewach pedałów są dwa wolne otwory na czujniki. Nie trzeba nic wiercić. Jeden czujnik jest do sprzęgła drugi do hamulca. Potrzebujesz dwóch czarnych plastikowych czujników pneumatyczno - elektrycznych i dwie stalowe tulejki z gwintem by je zamontować.
Mowa o częściach używanych.
Pod tylnym siedzeniem to bywał sterownik od ABS. Z racji koniecznych połaczeń elektrycznych sterownik tempomatu jest raczej gdzieś pod deską rozdzielczą. Montowanie go z tyłu to tylko strata kabli.
Mowa o częściach używanych.
Pod tylnym siedzeniem to bywał sterownik od ABS. Z racji koniecznych połaczeń elektrycznych sterownik tempomatu jest raczej gdzieś pod deską rozdzielczą. Montowanie go z tyłu to tylko strata kabli.
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Zawsze myślałem że drugi czujnik jest od gazu, a nie od sprzęgła.
Ale skoro miałem tam te czujniki kiedyś to kabelki jakieś powinny być do nich. Orientujesz się jakie one mają wejścia, żebym wiedział mniej więcej czego szukać.
Muszę się dowiedzieć o numery części i sprawdzić ceny w ASO, narazie nie mam ETKI wiec nie mam jak.
Aha i spójrz tutaj http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 18b8f.html
Od pompki idzie wężyk który jest rozgałęziony, jeden idzie do gruszki, a reszta do czego?
Ale skoro miałem tam te czujniki kiedyś to kabelki jakieś powinny być do nich. Orientujesz się jakie one mają wejścia, żebym wiedział mniej więcej czego szukać.
Muszę się dowiedzieć o numery części i sprawdzić ceny w ASO, narazie nie mam ETKI wiec nie mam jak.
Aha i spójrz tutaj http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 18b8f.html
Od pompki idzie wężyk który jest rozgałęziony, jeden idzie do gruszki, a reszta do czego?
Po prostu trzeba znaleźć schemat i sprawdzić wszystkie połączenia elektryczne, lub podjechać do dobrego diagnosty, który poda opis kodu błędu.RaKo pisze:czarekj, Piszesz ,że wiesz prawie wszystko na ten temat to może mi powiesz czemu wyskakuje błąd 671 na Vagu i tempomat nie działa :?:
W temacie tempomatu do benzynowych silników służę w pełni pomocą. Pozostałą wiedzę "reglamentuję".
W dieslu w zależności od sterownika to najczęściej tylko dwa czujniki i manetka mogą się popsuć, no chyba, ze to starsza wersja tempomatu.
http://www.meckisfaq.de/bilder//gra.pdf
[ Dodano: 2008-09-17, 22:05 ]
LSS= LenkStockSchalter; SG=SteuerGerät
LSS1 rotgrau an SG58
LSS2 blau an SG34
LSS3 rotgelb an SG35
LSS4 und 6 schwarzgelb an SG66
LSS5 schwarblau am LSS, wechselt Farbe im hellblauen Stecker auf rotweiss, geht über plusverbindung Sicherung 27 im Leitungsstrang vorn rechts an Luftmassenmesser.
Nic dodac nic ująć , tylko sprawdzać i naprawiać.
[ Dodano: 2008-09-17, 22:05 ]
LSS= LenkStockSchalter; SG=SteuerGerät
LSS1 rotgrau an SG58
LSS2 blau an SG34
LSS3 rotgelb an SG35
LSS4 und 6 schwarzgelb an SG66
LSS5 schwarblau am LSS, wechselt Farbe im hellblauen Stecker auf rotweiss, geht über plusverbindung Sicherung 27 im Leitungsstrang vorn rechts an Luftmassenmesser.
Nic dodac nic ująć , tylko sprawdzać i naprawiać.
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Witam Panowie. Dziś zamontowałem tempomat. Wszystko podłączyłem jak trzeba czujnik pompkę gruszkę i.. nie działa. Nie mam pojęcia czemu wszystko jest okej i podpięte, ale na przycisk Fix nie ma wogóle reakcji. Macie jakieś sugestie bo mi ręce opadają.
Aha dodam iż wiązka i GRA siedzi tam oryginalnie od początku i teraz cholera wie czy to jest sprawne i czy wogóle ta wiązka jest wpięta.
Aha dodam iż wiązka i GRA siedzi tam oryginalnie od początku i teraz cholera wie czy to jest sprawne i czy wogóle ta wiązka jest wpięta.
Ja rezałem swój tempomat kompletnie od zera, więc nie wiem, gdzie oryginalnie był zamontowany moduł GRA.
Pompka podciśnienia, wężyki, trójniki, siłownik (gruszka przy silniku) muszą stanowić szczelny obwód. Po zmontowaniu całej pneumatyki tempomatu trzeba podłączyć do pompki napięcie 12 V bezpośrednio z akumulatora i sprawdzić, czy siłownik otwiera przepustnicę. Po odłączeniu napięcia podciśnienie w obwodzie powinno się utrzymywać dość długo. Jeżeli podczas takiej próby przepustnica się nie otwiera, lub szybko zamyka to znaczy, że układ jest nieszczelny lub pomka jest uszkodzona.
Uwaga! Podając zewnetrzne napięcie do pompki należy odłączyć od niej oryginalną wiązkę.
Dwa/jeden czujniki przy pedałach mają za zadanie wpuścić w obwód powietrze tak, by przepustnica natychmiast się zamknęła, gdy tylko naciśniemy hamulec lub sprzęgło.
Czujnik przy pedale sprzeła/hamulca działa również w obwodzie elektrycznym GRA. Trzeba go tak wyregulować poprzez wkręcanie, by przy puszczonych pedałach pomiędzy pinami czujnika było przejście dla prądu oraz by nie uciekało podciśnienie z obwodu pneumatycznego.
Niestety nie pamiętam, który bezpiecznik jest od tempomatu. Pewnym jest że na pokrywie skrzynki bezpieczników jest naklejka z opisem. Miejsce na ten bezpiecznik oznaczone jest jako GRA.
Pompka podciśnienia, wężyki, trójniki, siłownik (gruszka przy silniku) muszą stanowić szczelny obwód. Po zmontowaniu całej pneumatyki tempomatu trzeba podłączyć do pompki napięcie 12 V bezpośrednio z akumulatora i sprawdzić, czy siłownik otwiera przepustnicę. Po odłączeniu napięcia podciśnienie w obwodzie powinno się utrzymywać dość długo. Jeżeli podczas takiej próby przepustnica się nie otwiera, lub szybko zamyka to znaczy, że układ jest nieszczelny lub pomka jest uszkodzona.
Uwaga! Podając zewnetrzne napięcie do pompki należy odłączyć od niej oryginalną wiązkę.
Dwa/jeden czujniki przy pedałach mają za zadanie wpuścić w obwód powietrze tak, by przepustnica natychmiast się zamknęła, gdy tylko naciśniemy hamulec lub sprzęgło.
Czujnik przy pedale sprzeła/hamulca działa również w obwodzie elektrycznym GRA. Trzeba go tak wyregulować poprzez wkręcanie, by przy puszczonych pedałach pomiędzy pinami czujnika było przejście dla prądu oraz by nie uciekało podciśnienie z obwodu pneumatycznego.
Niestety nie pamiętam, który bezpiecznik jest od tempomatu. Pewnym jest że na pokrywie skrzynki bezpieczników jest naklejka z opisem. Miejsce na ten bezpiecznik oznaczone jest jako GRA.