Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT]Jak dokręcić głowicę???

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[B4 2.0 ABT]Jak dokręcić głowicę???

Post autor: MaXuS » 18 wrz 2008, 01:53

7. Dokręcanie śrub
• Kolejność dokręcania śrub według instrukcji producenta (od środka na krzyż lub spiralnie na zewnątrz)
• Moment dokręcania / kąt dokręcania: stopniowo zgodnie z instrukcją montażową
• Przestrzegać instrukcji dokręcania śrub głowicy, jeśli występuje.

Znalazłem ale może mi ktoś napisac jak to podchodzi do modelu ABT ??

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 18 wrz 2008, 07:53

W ABT jest następująco:
Zaczynasz od środkowej szpilki po stronie kolektorów i dokręcasz szpilki na krzyż (po przekątnej).
Glowicę dokręca się w trzech etapach najpierw momentem 40 Nm później momentem 60 Nm i na koniec każdą szpilkę po 180*
Mam nadzieje że to Ci rozjaśni o co chodzi.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 wrz 2008, 09:04

Mozna na końcu o 180stopni dokrcic lub 2 ray po 90 stopni, wczoraj akurat zakładałem głowice u siebie hehe

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 18 wrz 2008, 10:47

Dzięki Panowie.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 18 wrz 2008, 10:50

MaXuS pisze:Dzięki Panowie.
Nie ma za co <ok>
Pamiętaj tylko aby naoliwić łby szpilek przed dokręcaniem żeby sie dobrze ślizgały po głowicy.

Awatar użytkownika
frugo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2008, 11:01
Lokalizacja: Konin

Post autor: frugo » 18 wrz 2008, 14:56

przepraszam ze sie wtracam ale mam takie pytanie odnosnie wymiany uszczelki pod glowica a moianowicie: czy wraz ze zmiana tejze uszczelki powinienem wymienic ta pod pokrywa zaworow? lub tez jakies inne?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 wrz 2008, 14:58

Dobrze jest wym pod klawiatura bo i tak trzeba ja zdjąc zeby sie dostac do srub głowicy, zalezy w którym miejscu odkręcisz kolektor wydechowy( przy głowicy lub za dwururką) to potrzebujesz jeszcze uszczelke.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 18 wrz 2008, 15:00

frugo pisze:przepraszam ze sie wtracam ale mam takie pytanie odnosnie wymiany uszczelki pod glowica a moianowicie: czy wraz ze zmiana tejze uszczelki powinienem wymienic ta pod pokrywa zaworow? lub tez jakies inne?
Powinieneś wymienić wszystkie uszczelki nie tylko tą pod pokrywą ale jeszcze pod kolektorami, krućcami, uszczelniacz wałaka, oringi itp. No chyba że lubisz często grzebać przy autku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl