[80 B3] montaż wspomagania
[80 B3] montaż wspomagania
witam chce założyć wspomaganie do mojego audi80 b3 mam już listwę pompę przewody ze zbiorniczkiem,mocowanie pompy,ale słyszałem ze będę musiał jeszcze zmienić kółko na pompie wody oraz założyć podwójne kółko na wał korbowy czy to prawda??no i jeszcze pytanie czy drążek kolumny kierowniczej rożni sie w wersji ze wspomaganiem od tej bez wspomy??może ktoś z was już zakładał wspome do swojego audika proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 19 mar 2007, 22:57 przez manta83, łącznie zmieniany 1 raz.
Z chęcią bym Ci udzielił odpowiedzi na Twoje pytanie, ale nie za bardzo mi pasuje to połacznie silnika ABK i nadwozia modelu B3, które wyczytałem z Twojego logo.
W układzie ze wspomaganiem alternator ma swój własny pasek, natomiast pompa wspomagania i pompa wody napędzane sa drugim paskiem. Musisz zmienić koło na pompie wody i dołożyc drugie koło na wał. Na drążkach nie ma różnicy.
Gdybyś faktycznie miał zrobionego swap-a motorka ABK z B4 do swojego auta to podejrzewam, ze koła pasowe na wale byłyby wszystkie, gdyż chyba wspomaganie w B4 było w standardzie.
W układzie ze wspomaganiem alternator ma swój własny pasek, natomiast pompa wspomagania i pompa wody napędzane sa drugim paskiem. Musisz zmienić koło na pompie wody i dołożyc drugie koło na wał. Na drążkach nie ma różnicy.
Gdybyś faktycznie miał zrobionego swap-a motorka ABK z B4 do swojego auta to podejrzewam, ze koła pasowe na wale byłyby wszystkie, gdyż chyba wspomaganie w B4 było w standardzie.
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
w opisie mam błąd... zeby zarejestrowac sie na stronie musiałem podac dane wozu miedzy innymi oznaczenie silnika,a ja nie wiem jakie mam oznaczenie wiec wpisałem abk bo tak było w przykładzie,ak naprawde to nie wiem jakie mam oznaczenie silnika jest to silnik 1,8 na gazniku wiec moze ktos mi powie jakie on ma oznaczenie
[ Dodano: 2007-03-20, 16:13 ]
widze ze zdania co do tego drazka kolumny kierowniczej sa podzielone,hmm komu tu teraz wierzyć??jesli drazek różni sie od standardowego to czym??moze da sie to przerobić??
[ Dodano: 2007-03-20, 16:13 ]
widze ze zdania co do tego drazka kolumny kierowniczej sa podzielone,hmm komu tu teraz wierzyć??jesli drazek różni sie od standardowego to czym??moze da sie to przerobić??
Jak chcesz się upewnić to poszukaj w ofercie internetowych firm oferujących części do Audi. Bynajmniej ja jeszcze nie widziałem żeby ktoś oferował drążki do Audi ze wspomaganiem i bez wspomagania, lub sprawdź w ETKA. No ale mogę się mylić. Napewno środkowa blacha łącząca drążki jest taka sama, no chyba, że ktoś ma tłumik drgań.
cześć
zdejmij półkę pod kierownicą ,zobaczysz jak kolumna przymocowana jest do maglownicy i porównasz czy mocowanie będzie pasować .
( w wersji ze wspomaganiem występowały też inne sworznie wachacza , i chyba ta guma przy maglownicy . kiedyś chciałem zamontować u siebie wspomaganie i zbierałem informacje na ten temat , ale było to dawno i co do części mogę się mylić . )
Jak założysz to napisz co i jak
pozdrawiam , powodzenia
właśnie o tym pisałem , kiedyś sprawdzałem w ETCE i różniły się ( ale może się mylę )manta83 pisze:widze ze sie zbytnio nie zrozumielismy mi chodzi o drazek kolumny kierowniczej,ten co łaczy maglownice z kierownicą podobno tam moze cos nie pasowac
zdejmij półkę pod kierownicą ,zobaczysz jak kolumna przymocowana jest do maglownicy i porównasz czy mocowanie będzie pasować .
( w wersji ze wspomaganiem występowały też inne sworznie wachacza , i chyba ta guma przy maglownicy . kiedyś chciałem zamontować u siebie wspomaganie i zbierałem informacje na ten temat , ale było to dawno i co do części mogę się mylić . )
Jak założysz to napisz co i jak
pozdrawiam , powodzenia
Witam wszystkich.
Przepraszam ze odgrzebuje ten temat. Chodzi o to że chce założyć wspomaganie do mojej b3 1,6td intercooler. Może orientuje sie ktoś w cenie takiego manewru?? A i co jest potrzebne?? Maglownica, pompa, koła pasowe, zbiorniczek na płyn, jakieś przewody. o czymś zapomniałem?
i jeszcze pytanie jedno, Jakieś zawory trzeba montować czy maglownica albo pompa ma wbudowane?
Przepraszam ze odgrzebuje ten temat. Chodzi o to że chce założyć wspomaganie do mojej b3 1,6td intercooler. Może orientuje sie ktoś w cenie takiego manewru?? A i co jest potrzebne?? Maglownica, pompa, koła pasowe, zbiorniczek na płyn, jakieś przewody. o czymś zapomniałem?
i jeszcze pytanie jedno, Jakieś zawory trzeba montować czy maglownica albo pompa ma wbudowane?
rozpietosc cen czesci jest ogromna ja dałem za maglownice i zbiorniczek z przewodami 250zł pompa wspomagania z mocowaniem i z kółkiem 80zł kolumna kierownicza 30 zł ,kółko na wał 50 zł no i paek klinowy 10 zł i płyn do wspomagania ok 40 zł a załozenie wspomy nie jest trudne jesli masz jakies tam pojecie o mechanice pozdrawiam jak cos chcesz jeszce wiedziec śmiało pytaj zadnych zaworów nie bedziesz musiał zakładać
- Doc
- Administrator
- Posty: 4645
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/51/55/manta83 pisze:w opisie mam błąd... zeby zarejestrowac sie na stronie musiałem podac dane wozu miedzy innymi oznaczenie silnika,a ja nie wiem jakie mam oznaczenie wiec wpisałem abk bo tak było w przykładzie,ak naprawde to nie wiem jakie mam oznaczenie silnika
odp na pytania
odnośnie to pompywpomagania to nie jestem pewny czy sie rózni diesla od benzyny a kolumne musisz zmienic poniewaz różni sie ona wieloklinem jaki nachodzi na maglownice