Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Pompa wtryskowa do 1Z..

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 19 wrz 2008, 11:15

nasz komp ma 55 pinow nowsze maja 68 a 40 to nie wiem co to za cudo moze benz, a jak ma komp 68 pinow to jest wlasnie do nastawnika indukcujnego i nic nie trzeba zmieniac zeby taki hdk zlozyc a kompy z nast poten maja 55 pinow

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 19 wrz 2008, 12:25

bulbin pisze: ... może przynajmniej tabelę zakresów w których powinny się mieścić odczytywane dane.
1-obroty silnika
2-kąt wtrysku
3-pedał gazu
4-dawka paliwa
5-cisnienie turbo
6-ciśnienie atmosferyczne
7-temp płynu
8-temp zasysanego powietrza
9-temp paliwa
10-przepływka

Na biegu jałowym [powinno byc]

1. 39...42
2. 50...65
3. 0
4. 15...30
5. Według życzenia ciśnienie w dolocie
6. Ciśnienie atmosferyczne
7. Temp. cieczy chłodzącej
8. Temp. powietrza zewn.
9. Temp. paliwa
10. Do wersji softu D05 - 55...80,
od wersji D06 - 80...99

dane dla testu dynamicznego [powinno byc]:

1. 130...190 (190 = 4000 rpm)
2. 190...245
3. 255 (pedał wciśnięty do oporu)
4. 160...172
5. 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania)
6. ciśnienie atmosferyczne (zignorować)
7. temp. cieczy chłodzącej (zignorować, ale musi być testowane przy rozgrzanym silniku, min 85 st. C
8. temp. powietrza w dolocie (zignorować)
9. Temp. paliwa (zignorować)
10. do softu wer. D05 wskazanie rosnie razem ze wzrostem rpm do wartości około 190,
od wer. D06 190...255 zależnie od ciśnienia doładowania.

Pozdr

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 19 wrz 2008, 15:21

Obrazek

[ Dodano: 2008-09-19, 15:29 ]
u mnie tak wyglada blok 000 MB z zatkanym EGR

bulbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 cze 2007, 11:53
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: bulbin » 19 wrz 2008, 18:44

No to u mnie dwa parametry się rzucają w oczy:
- dlaczego taka wysoka temp paliwa?
- kąt wtrysku do poprawy.
- zbyt niska wartość dawki paliwa.

Dawkę i kąt to rozumiem że się ustawi, ale dlaczego taka wysoka temp paliwa?
W żaden sposób nie mieści się na wykresie zależności pomiędzy kątem a temp paliwa.

Czy to może być spowodowane złą wartością kąta i to powoduje podwyższenie wartości temp paliwa? Czy może termistor w nastawniku?

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 19 wrz 2008, 20:45

bulbin pisze:No to u mnie dwa parametry się rzucają w oczy:
- dlaczego taka wysoka temp paliwa?
- kąt wtrysku do poprawy.
- zbyt niska wartość dawki paliwa.
sprawdz czujnik temp paliwa omomierzem
- przy 0C 5,6 kilo
- 20C 2,5kilo
- 30C 1.8 kilo
- 50C 0,8 kilo
- 80C 0,35
- 100C 0,2 kilo
wartosc temp paliwa w 9 kolumnie powinna wynosic 91....201 (20C....80C)
kat wtrysku tak jak napisales do poprawy za wysoka wartosc trzeba ruszyc pompa
a dawke to masz wieksza niz ja bo to sie odwrotnie czyta

[ Dodano: 2008-09-19, 20:53 ]
a dawka powinna wynosic na jalowym 11....45 (2,2mg/skok.....9mg/skok)

bulbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 cze 2007, 11:53
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: bulbin » 20 wrz 2008, 10:33

czyli z tymi wskazaniami dawki jest tak, że im większa wartośc odczytana tym mniejsza dawka w mg/R i odwrotnie.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 20 wrz 2008, 11:27

bulbin pisze:czyli z tymi wskazaniami dawki jest tak, że im większa wartośc odczytana tym mniejsza dawka w mg/R i odwrotnie.
zgadza sie....

tą temp. paliwa bym sie specjalnie nie martwil...
jesli silnik rowno chodzi na wolnych.... dawke tez bym zostawil...
ustaw statyczny kąt wtrysku i ... ciesz sie jazdą :-)

Pozdr

bulbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 cze 2007, 11:53
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: bulbin » 21 wrz 2008, 09:17

tą temp. paliwa bym sie specjalnie nie martwil...
jesli silnik rowno chodzi na wolnych.... dawke tez bym zostawil...
ustaw statyczny kąt wtrysku i ... ciesz sie jazdą :-)
dzięki za poradę. Biorę się do roboty :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga