mam taki problem.... gdy silnik chodzi na gazie bardzo nierówno pracuje, telepie silnikiem ze aż w środku czuć.
Na benzynie nie da się jechać - silnik pracuje przy 1000 obr/min ale gdy dodam gazu to się krztusi i gaśnie. Odłączony jest krokowy silniczek bo jak był podłączony to wkręcał sie na 3000 i tak juz zostawało. Dodam, że to nie wina krokowego bo wymieniałem i nic to nie dało.
Wracając do gazu: wymieniony filtr gazu, podstawa wtryskiwacza, kable, kopułka, palec , rozrząd ok sprawdzony , wyprzedzenie zapłonu też, katalizator w porządku.... POMOCY!!! juz nie wiem co sprawdzać ......
[b3 1.8s lpg] nierówna praca silnika
Dzieki i sorki
[ Dodano: 2008-10-09, 15:38 ]
...zadam takie pytanie bo nie znalazłem odpowiedzi na forum..... zaobserwowałem ,po zdjęciu osłony filtra powietrza ,że paliwo nie jest podawane cały czas i przez to falują obroty , dokładniej : silnik rozgrzany pracuje na benzynie na wolnych obrotach , przepustnica jest zamknięta , paliwo jest podawane , widać jak tryska na przepustnice wtej chwili obroty wzrastają, dochodzą do ok. 1500 , paliwo przestaje być podawane i obroty spadają , przy ok 600 paliwo znowu jest podawane, troche dziwne. Dodam że przy obrotach ponad 2500 silnik pracuje w miare normalnie , ale już gdy chce dodać gazu na zimnym przy 1000 to nie da rady , robi sie tak jak opisałem wcześniej na gorącym. pomocy :roll: odłączałem sonde- żadnych zmian, czujnik temp - żadnych zmian.
i jeszce jedno... mam taki coś http://www.allegro.pl/item446680952_gaz ... lecam.html to jest gaźnik czy wtrysk , bo każdy mechanik do którego pojade mówi co innego, moim zdaniem to gaźnik jest
[ Dodano: 2008-10-14, 23:45 ]
widze, że duzo ludzi przegląda temat , ale nikt nie wie co to moze być, pozostaje jedynie sprawdzanie wszystkiego po kolei..... albo rozstanie sie z audiczką :cry:
[ Dodano: 2008-10-23, 15:48 ]
:mrgreen: problem rozwiązany !!! Właśnie wracam od mechanika. Jakaż radość mnie rozpiera jak mi audiczka tak ładnie równiutko pomrukuje
Autem dlatego tak telepało, że dobrze pracował na 2 cylindry a na 2 tych ostatnich przerywał. Podejrzenie padło na uszczelkę kolektora ssącego - lewe powietrze. Jednak przyczyna była banalna , dziurawy wężyk na samym dole na wejściu do kolektora
Czyli nie żadne czujniki czy takie tam. Jeśli przyczyną byłby czujnik temperatury , sonda itp. to silnik nie pracuje równo , ale nie rzuca nim tak jak mnie. Dostałem kilka pytań na e-mail czy sobie poradziłem. Więc wszystkim , którzy mają podobne objawy polecam gruntowna kontrole układu dolotowego do kolektora. Na 90 procent, jak mi powiedział mechanik który zdiagnozował usterke to lewe powietrze jest przyczyną . Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-10-09, 15:38 ]
...zadam takie pytanie bo nie znalazłem odpowiedzi na forum..... zaobserwowałem ,po zdjęciu osłony filtra powietrza ,że paliwo nie jest podawane cały czas i przez to falują obroty , dokładniej : silnik rozgrzany pracuje na benzynie na wolnych obrotach , przepustnica jest zamknięta , paliwo jest podawane , widać jak tryska na przepustnice wtej chwili obroty wzrastają, dochodzą do ok. 1500 , paliwo przestaje być podawane i obroty spadają , przy ok 600 paliwo znowu jest podawane, troche dziwne. Dodam że przy obrotach ponad 2500 silnik pracuje w miare normalnie , ale już gdy chce dodać gazu na zimnym przy 1000 to nie da rady , robi sie tak jak opisałem wcześniej na gorącym. pomocy :roll: odłączałem sonde- żadnych zmian, czujnik temp - żadnych zmian.
i jeszce jedno... mam taki coś http://www.allegro.pl/item446680952_gaz ... lecam.html to jest gaźnik czy wtrysk , bo każdy mechanik do którego pojade mówi co innego, moim zdaniem to gaźnik jest
[ Dodano: 2008-10-14, 23:45 ]
widze, że duzo ludzi przegląda temat , ale nikt nie wie co to moze być, pozostaje jedynie sprawdzanie wszystkiego po kolei..... albo rozstanie sie z audiczką :cry:
[ Dodano: 2008-10-23, 15:48 ]
:mrgreen: problem rozwiązany !!! Właśnie wracam od mechanika. Jakaż radość mnie rozpiera jak mi audiczka tak ładnie równiutko pomrukuje
Autem dlatego tak telepało, że dobrze pracował na 2 cylindry a na 2 tych ostatnich przerywał. Podejrzenie padło na uszczelkę kolektora ssącego - lewe powietrze. Jednak przyczyna była banalna , dziurawy wężyk na samym dole na wejściu do kolektora
Czyli nie żadne czujniki czy takie tam. Jeśli przyczyną byłby czujnik temperatury , sonda itp. to silnik nie pracuje równo , ale nie rzuca nim tak jak mnie. Dostałem kilka pytań na e-mail czy sobie poradziłem. Więc wszystkim , którzy mają podobne objawy polecam gruntowna kontrole układu dolotowego do kolektora. Na 90 procent, jak mi powiedział mechanik który zdiagnozował usterke to lewe powietrze jest przyczyną . Pozdrawiam