[B4 2.0 ABT] Drżenie kierownicy przy hamowaniu
Witam, to teraz ja wam opowiem moją historie drgań kierownicy przy hamowaniu. Mój ostatni post w tym temacie to jak zmieniłem tarcze i klocki i drgania były odczuwalne dopóki sie nie dotarły klocki z tarczami, potem już było wszystko oki, lecz nie dawno bo tydzień temu wymieniałem sprzęgło (tarcze, docisk, łożysko) i przy okazji wymieniłem wszystkie tulejki sań i końcówki drążków, ustawiłem zbieżność i kąty. Na trasie z Włodawy do Gdyni historia sie powtarza, przy hamowaniu trzepie kierownicą, myślałem że wszystko musi się poukładać jak to po remoncie, ale do Gdyni drgania nie ustały. A myślałem że już będzie tak pięknie <mur>
Jak myślicie czy jest sens jeszcze raz pojechać ustawić kąty i zbieżność, że mechanior mógł źle ustawić te parametry? <idea>
Jak myślicie czy jest sens jeszcze raz pojechać ustawić kąty i zbieżność, że mechanior mógł źle ustawić te parametry? <idea>
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
- Lokalizacja: Kielce
Ja też nie mogłem dojść od czego bije kierownica podczas hamowania po wymianie tarcz i klocków ( Ate). Początkowo zmieniłem tuleje wahaczy i sanek,trochę sie polepszyło ale nie za wiele. Kolejną czynnością była wymiana prowadnic w zaciskach, przeczyszczenie felg, piast i tarcz z rdzy i dalej sie nic nie zmieniało.Wreszcie zdjąłem tarcze i pojechałem do znajomego tokarza, który dorobił specjalnie tzw, miękkie szczęki, zlikwidował luz na tokarce do zera i przetoczył tarcze. Twierdził że bicie było delikatne coś ok 0.06 0.08 ale po założeniu inna bajka. Nawet nie drgnie kierownica. Moim zdaniem tylko tarcze mogą powodować bicie na kierownicy a przy okazji jak jest wytłuczone zawieszenie(sanki. sworznie tuleje) to bicie może się raz nasilać raz zmniejszać.Powodzenia przy pracy
Kolego NIE tylko tarcze!Przemek1984 pisze:Ja też nie mogłem dojść od czego bije kierownica podczas hamowania po wymianie tarcz i klocków ( Ate). Początkowo zmieniłem tuleje wahaczy i sanek,trochę sie polepszyło ale nie za wiele. Kolejną czynnością była wymiana prowadnic w zaciskach, przeczyszczenie felg, piast i tarcz z rdzy i dalej sie nic nie zmieniało.Wreszcie zdjąłem tarcze i pojechałem do znajomego tokarza, który dorobił specjalnie tzw, miękkie szczęki, zlikwidował luz na tokarce do zera i przetoczył tarcze. Twierdził że bicie było delikatne coś ok 0.06 0.08 ale po założeniu inna bajka. Nawet nie drgnie kierownica. Moim zdaniem tylko tarcze mogą powodować bicie na kierownicy a przy okazji jak jest wytłuczone zawieszenie(sanki. sworznie tuleje) to bicie może się raz nasilać raz zmniejszać.Powodzenia przy pracy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 14:26
Ja przetaczam tarcze na wałku zatoczonym na wymiar otworu w tarczy (w B4 chyba 57mm). Nie będę zagłębiać się w szczegóły.Przemek1984 pisze:[...] zdjąłem tarcze i pojechałem do znajomego tokarza, który dorobił specjalnie tzw, miękkie szczęki, zlikwidował luz na tokarce do zera i przetoczył tarcze.
Wracając do tematu, u mnie przyczyną szarpania kierownicą przy hamowaniu były.......pierścienie centrujące. Mam własny warsztat, więc po prostu wytoczyłem sobie za dokładnie pierścienie, w wyniku czego alufelga nie przylegała całą powierzchnią do tarczy hamulcowej i dlatego szarpało kierownicą przy hamowaniu. Zebrałem z pierścionków dosłownie po około dwie dyszki czyli 0,2mm i teraz nie szarpie, mimo wybitych tulejek na sankach. Wpadł na to mój diagnosta, który powiedział, żebym przyjrzał się tarczy po zdjęciu koła. Powiedział że jeżeli na tarczy nie będzie równomiernie odciśnięty ślad po alufeldze to szarpie przez pierścienie centrujące. Może i u Was też jest to przyczyną :?:
- melomarcin
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
- Lokalizacja: Lublin
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
A takie coś http://www.allegro.pl/item474406463_nie ... sylka.htmlmelomarcin pisze:jakie pierścienie centrujące? co to takiego
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Odgrzeję kotleta i podepnę się pod temat żeby nie tworzyć nowego Otóż od jakiegoś czasu zauważyłem, że przy delikatnym naciśnięciu hamulca drga mi kierownica... Dodatkowo drga także przy początkowej fazie wciskania sprzęgła na wyższym biegu (4,5)...
Co może być tego przyczyną? Proszę o pomoc. pozdro
Co może być tego przyczyną? Proszę o pomoc. pozdro
U mnie po drugiej wymianie kpl. tarcz tym razem Zimermanna problem powrócił po 3 tys. km, drży podczas przyśpieszania i hamowania silnikiem cała deska, kierownica najgożej przy hamowaniu. Tarcze napewno nie są pokrzywione, zresztą na starych proglem był ten sam. Koła lato - zima, ten sam efekt. W czym tkwi problem?noorbi pisze:M@rcus, a jak było u Ciebie?
Drżało przy hamowaniu czy przyspieszaniu?
Jak mocne są te drgania? U mnie problem występował, kiedy miałem zapowietrzony układ hamulcowy. Podczas jazdy nie słyszałem tego ale wówczas delikatnie drgał mi silnik (przy wciskaniu hamulca) co czułem na kierownicy. Odpowietrzyłem układ hamulcowy dokładnie (bo wcześniej wymieniałem serwo+pompke) i problem znikł..Niki20 pisze:Odgrzeję kotleta i podepnę się pod temat żeby nie tworzyć nowego Otóż od jakiegoś czasu zauważyłem, że przy delikatnym naciśnięciu hamulca drga mi kierownica... Dodatkowo drga także przy początkowej fazie wciskania sprzęgła na wyższym biegu (4,5)...
Co może być tego przyczyną? Proszę o pomoc. pozdro
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Po przejechaniu 3tys tarcze moga byc krzywe wystarczy że wjedziesz w kałuze jak są rozgrzane,sprawdz czujnikiem zegarowym z podstawką magnetyczna jak mają wiecej niz 0.1mm bicia to do toczenia.TOCZENIE Z JEDNEGO MOCOWANIA OBU STRON + PŁASZCZYZNA PRZYLEGANIA KONIECZNIE!Różnica w grubości to max 0.02 mm .Jak ci tokarz powie że się nie da albo że płaszczyzny przylegania nie trzeba ,to nie tokarz.Przetoczyłem kilkanaście kompletów i wiem co mówię,pozdro