[1.9TDI 1Z] Problem z wyjęciem sterownika silnka.
[1.9TDI 1Z] Problem z wyjęciem sterownika silnka.
witam mam problem z wyjęciem kompa z mojego autka, nigdy tego nie robiłem a potrzebuje wyjąć w celu odczytania nr ponieważ robie chipa i potrzebuje go wyjąć...może ktoś mi powie jak to zrobić... jest on osadzony na jakiejś szynie a nie wiem jak go wyjąć....
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 14:47 przez audi1993, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
No to ciekawie tego softa robisz, bo softa robi sie (przerabia sie) ori program zgrany z ecu a nie daje sie gotowca pod nr softu, taka robota to wg mnie szmaciarstwo, ale Twoja decyzja pewnie cena atrakcyjna. Co do kompa jak nie mozesz go wyjac bo pewnie nie był jeszcze wyjmowany i z tad problem, proponuje odkrecić schowek wtedy bedziesz miał dobry dostep do całosci i zobaczysz co gdzi jest przykrecone.audi1993 pisze: nigdy tego nie robiłem a potrzebuje wyjąć w celu odczytania nr ponieważ robie chipa
A czy nie jest tak, że komputery o tym samym numerze mają wgrany dokładnie taki sam soft?Solskier pisze:, bo softa robi sie (przerabia sie) ori program zgrany z ecu a nie daje sie gotowca pod nr softu,
Bo jeśli tak to firma tuningująca jak robiła już soft pod komputer z danym numerem nie musi go ponownie zgrywać. Inna sprawa to kondycja elementów które będą podciągane:).
Nie zdziwiłbym się gdyby istniały całe bazy danych pod dane komputery. Faktem jest, że gdy robimy soft indywidualnie pod nasz silnik to możemy wycisnąć nieco więcej, ale uważam że standardowe softy tuningowe wcale nie muszą być złe, kwestią jest odpowiednie dopasowanie softu do silnika (sterownika).
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
No niestety kolego nie jest tak jak myslisz, bo do jednego nr kompa moze być wgranych pare róznych (innych) oprogramowań... to nie jest tak ze komp ma nr i sa sama zawartość, softy róznią sie wersjami oprgramowania (zawartoscia epromów) i tym co nimi tez steuje czyli biosem ecu.ppawlo pisze:A czy nie jest tak, że komputery o tym samym numerze mają wgrany dokładnie taki sam soft?
Sam sobie zaprrzeczasz, jak coś standardowego mozna dopasować na odległość do silnka którego tuner nigdy na oczy nie widział nie schamował i nie skorygował ustawień, to jest nie realne. Ale jak najbardziej życze powodzenia.ppawlo pisze:ale uważam że standardowe softy tuningowe wcale nie muszą być złe, kwestią jest odpowiednie dopasowanie softu do silnika (sterownika).
To czy istnieje możliwość dopasowania innego komputera do samochodu jeśli ten pierwszy uległ całkowitemu uszkodzeniu (np. poszło przepięcie i z komputera nie można nic odczytać)?Solskier pisze:No niestety kolego nie jest tak jak myslisz, bo do jednego nr kompa moze być wgranych pare róznych (innych) oprogramowań... to nie jest tak ze komp ma nr i sa sama zawartość, softy róznią sie wersjami oprgramowania (zawartoscia epromów) i tym co nimi tez steuje czyli biosem ecu.
A nie jest czasem tak , że o wersji softu i epromów świadczy numer który zaznaczyłem na czerwono? Przecież musi być gdzieś podana ta informacja, tak mi się wydaje.