Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 RU]Czujnik wiatraka chłodnicy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

[B3 RU]Czujnik wiatraka chłodnicy

Post autor: Gosia » 11 sie 2008, 22:14

W samochodzie, który mnie interesuje uszkodził sie własnie ten czujnik, ponoc kilka dni temu nie załaczył sie i silnik sie podgrzał, gosciu go "spiał" na krótko, znaczy podłaczyl go do świateł pozycyjnych, i jezdzi nic sie nie grzeje, no ale wiatrak "lata" cały czas (ja chce kupic to auto :-P)

I teraz mam do Was pytanie, ten wiatrak "lata" tam cały czas i jaka powinna byc temperatura silnika w B3 (RU) teraz w upały przy ciagłej pracy tego wiatraka?

I drugie pytanie - czy taki czujnik, to po prostu psuje sie "sam z siebie" czy to jest skutek ze cos innego moze byc uszkodzone (termostat to umiem sprawdzic, bo zobacze które weze sa ciepłe co od niego wychodzą) to co tam jeszcze oglądnac?

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 11 sie 2008, 22:25

Jak dla mnie to jest tylko kwestia wymiany czujnika i sprawdzenia czy będzie dalej to samo :-)
czasem takie rzeczy się psują :-P
wkoncu ma swoje latka i takie pierdoły mogą już nie działać jak powinny :-P

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 11 sie 2008, 23:19

to jeszcze jedno pytanie retoryczne :-P

a czy naprzykład, przy uszkodzonym termostacie (tak uszkodzonym ze by sie nie otwierał wcale i waz dolny by był zimny cały czas) jakby czujnik od wiatraka był na krótko spięty, to silnik by sie grzał w B3 czy nie? bo mi sie wydaje ze grzał by sie mam racje?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 sie 2008, 00:09

Przy zablokowanym i zamknietym termostacie grzanie się silnika jest pewne.
Zimą przy dużym mrozie to może, może dałoby się w takiej sytuacji wystudzić silnik ogrzewając wnętrze , ale latem nikt przecież tego nie robi, więc silnik zagrzeje się na bank.
Nawet włączony wentylator non stop moim skromnym zdaniem nie pomoże. Jeżeli nie ma obiegu płynu przez chłodnicę to wiatraki niewiele zdziałają.
Temostat może również być uchylony cześciowo i w takiej pozycji zablokowany. Wtedy wiatraki właczone non stop coś tam mogą pomóc. Jak widzisz wszystko zależy od termostatu.

baca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 20 wrz 2008, 15:42

Post autor: baca » 23 wrz 2008, 21:08

A przy jakiej temperaturze ten czujnik włancz wiatrak?

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 23 wrz 2008, 22:13

U mnie się wiatrak załącza przy 95 stopniach.

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 24 wrz 2008, 00:17

Czujnik powinien załączyć wiatrak przy ok. 92*C mniej więcej .

baca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 20 wrz 2008, 15:42

Post autor: baca » 07 lis 2008, 20:29

czyli mam zrąbany czujnik.

[ Dodano: 2008-11-07, 20:36 ]
termostat jest nowy obieg jest prawidłowy a fura dalej sie grzeje , czy może być chlodnica zarąbana kamieniem (w lecie lalem zwykłą wode) może to byc przyczyną przegrzewania się silnika?

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 10 lis 2008, 07:35

dokladnie tak jak lales wode to moze byc chlodnica zakamieniona ale mozesz miec taki prblem jak u mnie ja mam wszytko wymienione chlodnice, termostat, czujniki a na wskazniku pokazuje mi od 95-98oC i wydaje mi sie ze wskaznik oszukuje o ok 10 oC ale juz tak jezdze. Wspomne ze normalnie wszystko dziala.
Mozesz tez miec uklad zapowietrzony, moze byc pompa wody malo wydajna jest kilka mozliwosci:/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl