Ustawianie zapłonu silnik 6A
Więc jak znak 0 widoczny na fotce 1 jest ustawiony na ostrej krawędzi tak jak to widzimy na fotce 2 to wtedy wycięcie na kole pasowym pokrywa się ze strzałką na obudowie paska rozrządu i wtedy mamy ZZ - zgadza się prawda
Następnie fotka 3 i 4 pokazuje 0 po lewej oraz kreskę pionową po prawej stronie
Ta pionowa kreska jeśli jest ustawiona na równi z ostrą krawędzią z prawej strony to wtedy mam 6 stopni przed ZZ i według tej kreski się ustawia zapłon bo po to ona została nabita na kole !!!
Na ostatniej fotce dokładnie pokazuję ostrą krawędź i kreskę - w momencie migania lampą bez zmiennego konta lub lampą ze zmiennym kontem ale wtedy lampę ustawiamy na zero ta kreska ma być widoczne jak najbliżej ostrej krawędzi
Dodano 26.06.2011
Można jeszcze ustawić zapłon tanim stroboskopem na diodzie led za 30 zł. z Allegro
Jako że ten stroboskop nie ma tak mocnego błysku jak profi lampa za ponad 100 zł. to polecam następującą metodę:
Ustawiamy ręcznie koło zamachowe na 6 stopni przed ZZ (opis powyżej - pionowa kreska na ostrej krawędzi)
Następnie malujemy dwie białe kropki (na kole pasowym i na obudowie paska zębatego) tak jak to pokazuję na fotce poniżej czerwonymi strzałkami
Zwracam uwagę żółtymi strzałkami że nacięcie na kole pasowym i znak na obudowie pasa zębatego nie schodzą się - wiadomo koło stoi 6 stopni przed ZZ
Pozostało uruchomić rozgrzany silnik i tak pokręcić aparatem zapłonowym by kropki były naprzeciw siebie
Powyższą metodę sprawdziłem u siebie - ustawiłem tym prymitywnym stroboskopem zapłon następnie sprawdziłem ustawienie profi lampą migając już na znak na kole zamachowym - wszystko było dobrze - więc mogę polecić te prymitywnie stroboskopy do ustawiania zapłonu
[B3 2.0 16V 6A] ustawienie zapłonu
[B3 2.0 16V 6A] ustawienie zapłonu
Ostatnio zmieniony 26 cze 2011, 20:02 przez ziemor, łącznie zmieniany 6 razy.
Zapłonu nie ustawiaj na okienko w skrzyni (w ACE i 6A jest problem z dostępem), tylko na znacznik na obudowie rozrządu (koło pasowe). Tam jest wygodny dostęp i spokojnie możesz ustawiać.
Masz oryginalne przewody zapłonowe z czujnikiem na pierwszym cylindrze? Jeśli tak nie musisz nic ustawiać, komputer sam sobie koryguje w momencie działania rozrusznika.
Masz oryginalne przewody zapłonowe z czujnikiem na pierwszym cylindrze? Jeśli tak nie musisz nic ustawiać, komputer sam sobie koryguje w momencie działania rozrusznika.
pytanie
Dlaczego iskra nie jest podawana w tym samym położeniu wału na 1 i 4 cylindrze ???
Różnica jest około 1 stopnia może mniej
Czyżby silnik był tak skonstruowany że tłoki 1 i 4 nie idą idealnie równolegle do góry ???
Bardzo proszę o wyjaśnienie bo skoro czujnik na kablu WN jest na 4 cylindrze to i ja ustawiłem zapłon według 4 cylindra
Czy mam czujnik dać na 1 cylinder i zapłon ustawić jeszce raz ?
A może ten czujnik ma być na 4 ?
Dlaczego iskra nie jest podawana w tym samym położeniu wału na 1 i 4 cylindrze ???
Różnica jest około 1 stopnia może mniej
Czyżby silnik był tak skonstruowany że tłoki 1 i 4 nie idą idealnie równolegle do góry ???
Bardzo proszę o wyjaśnienie bo skoro czujnik na kablu WN jest na 4 cylindrze to i ja ustawiłem zapłon według 4 cylindra
Czy mam czujnik dać na 1 cylinder i zapłon ustawić jeszce raz ?
A może ten czujnik ma być na 4 ?
Ostatnio zmieniony 01 lut 2013, 10:41 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.
Czujnik jest ok, ja liczylem pierwszy cylinder od strony kabiny.
Iskra na pierwszym i czwartym cylindrze NIE MOŻE POJAWIAĆ się jednocześnie. Jeden cylinder jest wtedy w fazie sprężania (GMP), drugi w fazie wydechu (też GMP) - upraszczając oczywiście. Poza tym konstrukcja aparatu zapłonowego nie umozliwia takiej pracy (to byłoby kompletnie bez sensu).
Iskra na pierwszym i czwartym cylindrze NIE MOŻE POJAWIAĆ się jednocześnie. Jeden cylinder jest wtedy w fazie sprężania (GMP), drugi w fazie wydechu (też GMP) - upraszczając oczywiście. Poza tym konstrukcja aparatu zapłonowego nie umozliwia takiej pracy (to byłoby kompletnie bez sensu).
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ziemor zdaje się pisał że iskra pojawia się w tym samym miejscu chodzi o znak na kole (ten sam kąt wyprzedzenia zapłonu).k44761 pisze:Iskra na pierwszym i czwartym cylindrze NIE MOŻE POJAWIAĆ się jednocześnie.
W sumie to kąt wyprzedzenia zapłonu dla cylindrów 1 i 4 w tych samych warunkach pomarowych powinien być ten sam, ale ja zauważyłem np. u siebi że też się waha gdzieś w granicach jednego stopnia.
Ja bym dał czujnik na 4 cylinder a zapłon ustawił wg 1-go cylindra. Chyba, że "mądre książki" każą inaczej.ziemor pisze:
Dlaczego iskra nie jest podawana w tym samym położeniu wału na 1 i 4 cylindrze ???
Różnica jest około 1 stopnia może mniej
Czyżby silnik był tak skonstruowany że tłoki 1 i 4 nie idą idealnie równolegle do góry ???
Bardzo proszę o wyjaśnienie bo skoro czujnik na kablu WN jest na 4 cylindrze to i ja ustawiłem zapłon według 4 cylindra
Czy mam czujnik dać na 1 cylinder i zapłon ustawić jeszce raz ?
A może ten czujnik ma być na 4 ?
Tą różnicą 1-go stopnia to się nie martw. Po prostu warunki w jakich następuje przeskok iskry są różne dla tych cylindrów. Na moment zapołonu a tym samym iskrę ma wpływ sprawność świec, stopień kompresji i jeszcze kilka czynników w tym stan aparatu zapłonowego.