Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Silnik z golfa MKII TD czy zwykły 1.6D do 90-tki.

Fiodor85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 wrz 2008, 16:42

[ALL] Silnik z golfa MKII TD czy zwykły 1.6D do 90-tki.

Post autor: Fiodor85 » 24 wrz 2008, 17:14

witam. Kupiłem długo poszukiwaną 90-tkę b2 z silnikiem 1.6TD,a raczej z tym co z niego zostało niestety. W każdym razie mam do kupienia w bardzo okazyjnych cenach albo silnik 1.6TD z golfa II albo z 80 b2 1.6D. Problem jest taki, że w silniku z golfa nie ma dwóch otworów na wspornik, reszta pasuje. Czy możliwe jest nawiercenie takich otworów? robił to ktoś? miejsca na nie są, w starym silniku też wygląda jakby otwory nie były oryginalne, w dodatku przewiercone są na wylot, tak, że jak odkręciłem łapę, wyciekł olej. Czy faktycznie powinny być przewiercone na wylot? czy moze lepiej wziąć ten silnik z 80-tki, tylko czy trzeba będzie coś przerabiać w elektryce itd jeśli był wsadzony turbo diesel. z góry dziekuję za każdą pomoc.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2009, 09:27 przez Fiodor85, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 wrz 2008, 17:56

Generalnie najłatwiej było by wziasc tego D z A80 oczywicie w tym wypadaku pewnie moc sie nie liczy wiec tak bedzie najłatwiej i bedzie najbardziej ori, zmian w elektrce nie powinno byc zadnych moze w TD mogło byc ze 2 -3 czujników wiecej ale nic pozatym (mogło ale nie musiało), genralnie wszystko bedzie na pewno pasowac do całosci. <ok>

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 24 wrz 2008, 21:24

Bierz ori od audi ja wlasnie przezucalem do B2 1.6D i nie bylo najmniejszych problemow w dodatku silnik pracowal na wiazkach kabli po benzyniaku i pieknie hula :mrgreen:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 24 wrz 2008, 21:37

a moze jakis tdi przerobic na mtdi <ok>

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 24 wrz 2008, 22:38

karol121 pisze:a moze jakis tdi przerobic na mtdi <ok>

heheh i ogień :mrgreen:

jakie wsporniki ci nie pasują?? wydaje mi sie że różnica w silnikach jest tylko w sposobie mocowania do budy oraz wodnej chłodnicy oleju

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 25 wrz 2008, 08:24

A ja mimo tego jednak włożył bym TD, skoro i tak kupujesz silnik a zawsze te 15KM więcej z możliwością podkręcenia, w zwykłym klekocie nic nie zdziałasz ;-) a mocy nigdy za dużo <ok>

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 25 wrz 2008, 08:50

W sumie TD da sie lepiej skrecic ale mysle ze koledze chodzi bardziej o to by tym autem sie wozic a nie pocinac :mrgreen: zreszta jak wrzucisz 1.6D na skrzyni 4 roznica w przyspieszeniu nie jest tak ogromny w porownaniu do 1.6TD tylko wiadomo vmax mniejsza. No i ze zwyklym D to mozna sobie z mlotkiem poradzic na podworku :-)

Fiodor85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 wrz 2008, 16:42

Post autor: Fiodor85 » 25 wrz 2008, 13:58

w silniku z golfa nie ma nawierconych dwóch otworów na aluminiową łąpę od strony turbiny reszta wszystko to samo. Faktycznie chodzi o to żeby się wozić:) ale mogłoby być turbo, tym bardziej że za kompletny silnik gość chce 300 z :) skrzynia jest 5, a poza tym silnik ma jeszcze do pociągnięcia wspomaganie i klimę nie będzie z tym problemów przy zwykłym dieslu?

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 25 wrz 2008, 14:13

To jak się zdecydujesz na zwykłego daj mi namiary na tego TD :mrgreen: co do problemów z pociągnięciem to nie będzie problemu

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 25 wrz 2008, 17:20

M@rcus pisze: co do problemów z pociągnięciem to nie będzie problemu
a na spalaniu odczuje znacznie

Fiodor85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 wrz 2008, 16:42

Post autor: Fiodor85 » 25 wrz 2008, 17:46

dlaczego? dużo więcej będzie palił bez turbiny?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 25 wrz 2008, 19:05

dlaczego? dużo więcej będzie palił bez turbiny?
takie gadżety obciążają silnik wspomaganie w td 70kM daje +0.5l sprawdzałem na swoim aucie a gdzie klima a ty rozważasz 54kM uważam że spalanie będzie wysokie

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 29 wrz 2008, 16:16

i mocy bedzie brakowac kliama + wspoma moze byc ciezko z moca :/

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 01 paź 2008, 23:48

ja wkladalem 1.6d od passata b2 brakowalo wlasnie tych otworow na lape ...ale przymierzylem lape orginalna z vw passat b2 (silnik wzd.jak w audi) i pasowala idealnie ....mysle ze ten manewr uda sie tak samo z silnikiem od golfa ...silnik golf+lapa prawa z passata b2:)

Fiodor85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 wrz 2008, 16:42

Post autor: Fiodor85 » 02 paź 2008, 18:08

ooo super odkrycie, dzięki za radę, bo szczerze mówiąc kupiłem już silnik z golfa II TD i nawet znalazłem magika, który mówi że nawierci i nagwintuje brakujące otwory, ale jeśliby pasowała łapa z passata bez wiercenia byłoby pięknie. A ta łapa z passata rozumiem jest mocowana do tych trzech otwórów rozłożonych po trójkącie? I jeszcze pytanie, czy z benzyniaka passata łapa będzie też pasować?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl