Witam, mam taki problem, instalację w b4 mam od marca 2006r. od jakichś 4 miesięcy powstał taki problem że po odpaleniu go na benzynie (co jest normalne) jak go przełączam obrotami <2000 obr/min, to po chwili te obroty spadają i od razu gaśnie. Tak jest np. rano przy pierwszym odpaleniu i każdym jeżeli samochód stoi dłużej jak 2 godz. Tak jest za każdym razem. Czasem jeżeli już złapie obroty na gazie to go mocno muli i tak przerywa nie ma w ogóle siły i gaśnie. Przy ciepłym silniku jest wszystko w porządku. Dodatkowo przy jeździe ponad 140 km/h i wrzucenie na tzw. luz też zgaśnie, ale nie zawsze.
Jeszcze jedna sprawa może dodatkowa i związana z powyższym to dziwne (prztykanie) gdzieś tu pod zegarami i nie wiem co to jest, gdzieś pod deską rozdzielczą. Jak "prztyka" to obroty skaczą dziwnie - na benzynie tak i na gazie. (może to pomoże że w tym miejscu gdzie "prztyka" mam przełącznik gazu).
Proszę o pomoc, co mam zrobić. W mechanice i elektronice samochodowej jestem noga.
[B4, ABT + LPG, 92r.] Problem z gazem.
Jedź do gazowników niech sprawdza instalacje LPG w przełaczniku nic nie powinno przykac, co do gaśniecia na LPg może masz za bogata mieszanke i go zalewa dopóki nie zacznie pracowac sonda. Podobnie sie ma sprawa z gasnięciem przy wysokich predkościach, układ dolotowy jest tak skonstruowany że nie ma prawa gasnąc chyba że jest xle wyregulowana instalacja lub xle dobrane parametry
[B4, ABT + LPG 92r] problem z gazem
Zapomniałem jeszcze dodać, że jeżeli tak mi się dzieje po uruchomieniu i spadają obroty na gazie że aż zgaśnie to jak zapalam awaryjnie od razu z gazu to jest jak najbardziej wszystko w porządku. Z rana za pierwszym razem odpalić muszę z benzyny bo z gazu nie zapala mi. Ale jak zapalę go z benzyny, i od razu zgaszę, wtedy awaryjnie palę go z gazu i nawet na zimnym silniku chodzi prawidłowo i jest wszystko w porządku. A źle jest jak poprzednio pisałem jak zimnego przełączę z benzyny na gaz. Dziwna sprawa.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
grzybek, Niestety bez bliższego przyjżenia się trudno będzie coś wydedukować. Jednak dopóki nie dopisałeś, że po ponownym awaryjnym odpaleniu na LPG jest wszystko ok. to również podejrzewałem regulację. Jednak jak napisałeś o ponownym odpaleniu to skłaniałbym się do tego, że to przekaźnik odcięcia wtryskiwacza benzynowego się zacina i przy pierwszej próbie jedziesz na dwóch paliwach.