[80 B3 91] Pękł pasek alternatora! Ratunku!
ja pier.... panowie co za rady? takie druciarstwo to nie tu... to pomyśl jak założy rajstopę to czy paska by nie założył, przecież procedura taka samagoldi j51 pisze:zakładaj rajstope jeśli nie potrafisz paska wymienić i do najbliższego mechanika dojedziesz
kiedyś przejechałem 35 km tak jak mi się kółko alternatora rozsypało nie było ładowania ale obieg wody był co najważniejsze
jasne że założysz:)
więc tak, jak masz alternator to trzeba go poluzować na dwuch śrubach mocujacych (z góry i z dołu) zakładasz pasek na koła (tylko istotne jest żebyś założył tak, aby napisy na pasku szły zgodnie z obrotami wału) bo inaczej bedzie powtórka z rozrywki, jak juz załozysz to dokręć lekko ta dolna srube włóż jakić płaskownik, łyżkę montażową/śrubokręt między alternator a głowicę napręż i dokręć tą górną śrubę która tez posiada regulację na takich ząbkach i dociśnij mocno te śruby pasek powinien jakieś 1-1,5 cm mieć luzu jak juz go założysz
więc tak, jak masz alternator to trzeba go poluzować na dwuch śrubach mocujacych (z góry i z dołu) zakładasz pasek na koła (tylko istotne jest żebyś założył tak, aby napisy na pasku szły zgodnie z obrotami wału) bo inaczej bedzie powtórka z rozrywki, jak juz załozysz to dokręć lekko ta dolna srube włóż jakić płaskownik, łyżkę montażową/śrubokręt między alternator a głowicę napręż i dokręć tą górną śrubę która tez posiada regulację na takich ząbkach i dociśnij mocno te śruby pasek powinien jakieś 1-1,5 cm mieć luzu jak juz go założysz
Demontaż:
Zdemontować urządzenie zabezpieczające przed wjechaniem pod pojazd z tyłu.
Poluzować śrubę(y). ( Generator ) (1)
Zwracać uwagę na kierunek działania pasa agregatu.
Poluzować pasek zębaty śrubą(mi) napinającą(mi) prądnicy. (2)
Zdjąć pasek agregatu. (1)
(patrz rysunek 2)
Montaż w odwrotnej kolejności do demontażu.
Uruchomić silnik.
Sprawdzić przebieg pasa.
tu masz schemat
a ona napędza tylko alternator a wiatrak nie
Zdemontować urządzenie zabezpieczające przed wjechaniem pod pojazd z tyłu.
Poluzować śrubę(y). ( Generator ) (1)
Zwracać uwagę na kierunek działania pasa agregatu.
Poluzować pasek zębaty śrubą(mi) napinającą(mi) prądnicy. (2)
Zdjąć pasek agregatu. (1)
(patrz rysunek 2)
Montaż w odwrotnej kolejności do demontażu.
Uruchomić silnik.
Sprawdzić przebieg pasa.
tu masz schemat
a ona napędza tylko alternator a wiatrak nie
Ten pasek napedza alternator i pompe wodną, napinanie paska odbywa sie za pomoca nakretki z ząbkami chyba ze sa juz wyrobione to mozesz uzyc takiegos kołka lub rurki jak juz kolega wczesniej napisał. W sumie to musisz poluzowac 3 sruby u góry 2 tą z ząbkami i przy głowicy oraz schowana na dole na imbus , lepsze dojscie jest po zdjęciu osłony rozrządu.